2019: צ'כיה – סקירת שירי הקדם

כמו בשנה שעברה, גם השנה עורכת צ'כיה קדם קטן, אשר יהיה במתכונת אינטרנטית מצומצמת. אחרי ההישג הטוב בתולדותיה באירוויזיון 2018, מקום שישי עם "Lie to Me" בביצוע Mikael Josef, צ'כיה מגיעה לתל-אביב 2019 אופטימית מתמיד. שמונת שירי הקדם נחשפו ב-07/01, ותושבי צ'כיה יכולים להצביע להם דרך אפליקציה. ב-21/01 תיסגר ההצבעה. בסוף החודש תיחשף התוצאה הסופית, קולות הקהל והשופטים והרכב חבר השופטים. להלן סקירת שירי הקדם:

Lake Malawi – Friend of a Friend – מדובר בלהקת אינדי פופ, הקיימת מ-2013. מאחוריהם אלבום אחד ו-EP אחד. אחד מחברי ההלקה כתב את המילים, אך על הלחן אמונים חבר להקת Chinaski ומוזיקאי נוסף. זה מתחיל כמידטמפו פופ-רוק ובפיזמון הופך לאלקטרופופ-פאנק חביב מאד. כשהסולן עובר לספוקן וורד הוא מאמץ לעצמו מבטא בריטי, שזה מעט מוזר, אבל השיר אכן משחק עם הפופ הבריטי העדכני. זה שיר כיפי, אבל נדמה שחסר לו משהו נוסף כדי להפוך אותו לזכיר 3/5.

Jakub Ondra – Space Sushi – יאקוב היה אמור להשתתף בקדם בשנה שעברה (עם שיר אחר), אך משהו קרה ונמנעה מאיתנו נוכחתו. יאקוב בין כותבי השיר עצמו, כמו גם המוזיקאיים המקומיים המוערכים Boris Carloff ו-Viktor Dyk. יאקוב מביא לנו סושי מכוכב חלל…. זהו פופ-האוס עם אלמנטים של אפרו-פיוז'ן. גם כאן יש השפעה ניכרת של פופ בריטי קליל ונימוח. יש משהו חסר כריזמה בשיר, וטרם הבנתי את החיבה של החובבים כלפי השיר. הלופ האלקטרוני מביא לי עצבים 2/5.

Tomáš Boček – Don’t Know Why – תומש עצמו בין כותבי השיר, גם כאן בשיתוף Boris Carloff. רוק-פופ שמתחיל אקוסטי. מידטמפו עד אפטמפו סינגר-סונגרייטרי. בפיזמון מתחיל קטע של חצי דיבור-חצי שירה עם רקע אלקטרופופי. זה היפסטרי במידה. הבעיה הגדולה של השיר היא המלודיה הרזה שלו והיעדר הקומפטטיביות שלו. אני מחבב את זה, זה נחמד, אבל לא יותר מזה, ודי נשכח. לקראת סוף השיר זה נהיה די רפטטיבי 3/5.

Pamela Rabbit – Easy to Believe – לפמלה קול מעט מתנחמד-מתיילד ומבטא מזוייף. היא הייתה זמרת הליווי של מיקולש באירוויזיון 2018. השיר שלה הוא אלקטרופופ עצלני וחסר השראה עם השפעות של RnB וקטע ראפ לבן… הפיזמון חלש מאד וחסר עוצמה. שיר שהוא B side 2/5.

Jara Vymer – On My Knees – יארה כתב את השיר בעצמו, ושוב בשיתוף Boris Carloff. מדובר בבלדת פופ עם השפעות גוספל. זה זורק אותי מעט ל-Hozier האירי. זה שיר שיש לו זכות קיום מחוץ לתחרות. בלדת פסנתר לא מתלקקת, עם רגש מאופק. זה לא חנפני ומעורר הערכה. עם זאת, אני חושב שאפשר לתת לזה קצת בוסט בעיבוד. זה השיר הראשון בקדם, שרציתי לשמוע שוב 3/5.

Barbora Mochowa – True Colors – ברברה כתבה את השיר בעצמה ביחד עם Viliam Béreš, חבר ההרכב Lanugo. מדובר בבלדה נוספת, היאח. לברברה קול מעט קודר, המזכיר את זה של Lana Del Rey. בפיזמון זה כבר ממש נשמע כמו שיר של האחרונה. בלדת דארק-פופ עם אלמנטים של מוזיקת אמביינט. המילים, עד כמה שהצלחתי להבין, עצובות ורגישות. זה שיר שיצטרך הופעה מאד מהודקת כדי להצליח באירוויזיון, המלודיה כעת לא סוחבת את זה לבד 3/5.

Hana Barbara – Poslední slova tobě – השיר היחיד בצ'כית. האם נקבל שיר בצ'כית לראשונה מאז הבכורה של הרפובליקה ב-2007? גם כאן המבצעת הלחינה את שירה. זה מתחיל בדרמה שגוברת עם כינורות דרמטיים בבתים וממשיך בגשר-פיזמון רפטטיבי עד מאד. השיר מתיש, דל מאד ומעייף את המאזין. האפקטים הקוליים והפקת ההאוס הזולה לקראת הסוף לא תורמת לכלום, רק מראה את החלל המוזיקלי שמותיר השיר 2/5.

Andrea Holá – Give Me a Hint – בוגרת The Voice המשותף לצ'כיה וסלובקיה. אנו מסיימים את לקט השירים הזה, והפעם עם בלדה נוספת (!) השיר מנסה להעביר איזו עוצמה שקטה בפיזמון, אבל זה פשוט לא עובד. הפיזמון נחמד ונשמע מגובש, אבל כל השיר כחבילה שלמה מאד נשכח. לא בטוח שיש לאנדריאה מספיק כריזמה לסחוב את זה, גם אם הקול שלה מרשים 3/5.

להלן דירוגי לשירי הקדם הצ'כי:

  1. Jara Vymer – On My Knees
  2. Barbora Mochowa – True Colors
  3. Lake Malawi – Friend of a Friend
  4. Andrea Holá – Give Me a Hint
  5. Tomáš Boček – Don’t Know Why
  6. Jakub Ondra – Space Sushi
  7. Pamela Rabbit – Easy to Believe
  8. Hana Barbara – Poslední slova tobě

לתחושתי, יהיה כאן קרב צמוד וחוסר הסכמה בין השופטים, שיעדיפו את Lake Malawi, לבין הקהל הצ'כי, שהקולות שלו יתפזרו. אני מהמר בזהירות על Lake Malawi או Barbora Mochowa.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.