2017: ישראל – המרוץ הישראלי לאירוויזיון יוצא לדרך

חיכינו, ציפינו, וסוף סוף זה קורה. אחרי עונה בעייתית משהו (2016) ועונה לא אחידה ברמתה (2015), הכוכב הבא לאירוויזיון חוזרת במטרה למצוא את הנציג הישראלי לקייב במאי הקרוב.
העונה מתחילה אולי מאוחר מידי (וכרגיל), כאשר לפנינו רק חודשיים עד למועד שבו צריך להגיש לתחרות שיר מוגמר ושלם אחרי מיקסינג. אסי עזר הוא עדיין אותו אסי עזר, רותם סלע היא אותה רותם סלע והאווירה הכללית היא של שכונה. אליהם מצטרפת יעל גולדמן המקסימה, שתחליף את רותם אחרי שזו תלד (היא כבר ילדה, האודישנים צולמו מראש). אסף אטדגי ומוקי עזבו את צוות השופטים ואת מקומם תפסו אסף אמדורסקי, בתפקיד השופט האשכנזי קר הלב וסטטיק ובן אל תבורי, בתפקיד מושכי הקהל הצעיר ויוצרי הרייטינג (כי אף אחד לא ידליק טלוויזיה בשביל אסף אמדורסקי). קרן פלס והראל סקעת נשארו בפאנל השיפוט זו השנה השלישית.

קצת מתקציר הפרקים הקודמים: התכנית עמדה לפני ביטול לפני שנתיים ואז הגיעה רשות השידור עם הצעה לשת"פ עם קשת על מנת להרים נאמבר לאירוויזיון. נדב גדג' זכה בתכנית, נסע לאירוויזיון והגיע למקום ה-9. "Golden boy" הפך ללהיט ענק ולשיר השנה. קאט ל-2016, ההפקה רוצה עוד להיט מזרחי, שמה עין על נופר סלמאן, אך זו לא משתפת פעולה ובשנייה האחרונה הפייבוריטיזם עובר לחובי סטאר, שהיה עד אותה עת מתמודד סטנד ביי. אחרי בלגן בבחירת השירים, חובי נוסע עם "Made of stars" לאירוויזיון ומגיע למקום ה-14 בזכות השופטים. הבלדה האדלית (כביכול) נעלמת לתהומות הנשייה. קאט ל-2017, למודת ניסיון מהשנתיים האחרונות, ההפקה יודעת מה היא רוצה. הכיוון הוא להיט קצבי, המתמודדים נבחרים בקפידה ומתוכם לא מעט שמות מוכרים. זו לא מקריות. יש כאן רצון למועמד שמצד אחד לא צריך להשקיע בו ויודע להופיע על במה, מצד שני כזה שמוכן לעשות הכל כדי להרים את הקריירה שלו. השיר ייתפר למידותיו (או שמא יימצא המתמודד המתאים לשיר שכבר שמו עליו עין…), תוך המנעות ממועמדים בעייתיים, שעלולים להפוך את חוויית האירוויזיון של המושכים בחוטים למלחיצה.

טוב, מתחילים:

אמרי זיו – ברור שכדי לפתוח את העונה הביאו את אימרי, שגם נראה מדהים ונשמע סביר מספיק כדי להרים לו את המסך. אימרי היה זמר הליווי של נדב וחובי באירוויזיון 2015 ו-2016, בהתאמה. מכאן שהוא חביב ההפקה, שכבר ציוותה אותו פעמיים למשלחות האירוויזיון. הכישורים הוורבליים שלו לא מפותחים מידי, אבל מי צריך כישורים שאתה נראה ככה. הוא שר את "Edge of glory" של ליידי גאגא. בחירה טובה של שיר, שלא מצריכה ממנו יותר מידי ברמה הווקלית, אבל מספיק כדי להפגין את כישוריו. הופעה טובה, מלאת כריזמה, יודע להחזיק במה ולהשפריץ קסם לכל הכיוונים. אני מהמר על גמר "הכוכב הבא", לפחות. 93%.Image may contain: 1 person, beard

ביטבוקס אלמנט – כזה עוד לא היה לנו?! כנראה כמה שוכחים את ההופעה הכושלת של Cosmos. להקה של זמרת נשמה וזמרי ביטבוקס שמשמשים לה זמרי רקע. המון ביטחון על הבמה, ניסיון ניכר, אך נראה שמשהו נתקע שם. כוכבים הם לא, יותר מזכירים זמרים שמביאים להופעות בבית הספר. הם בוחרים לשיר מחרוזת של "Bang Bang" של סוני ושר ואחרי זה "Bang Bang" של א.גרנדה, ג'.ג'יי ונ.מינאג'. חסר להם האלמנט ה-פרשי, הם נראים מאד מאד אפויים, כמעט עייפים. הם עוברים ב-91%, לטעמי שלא בצדק.Image may contain: one or more people and people on stage

לי סבח – צעירה ובוסרית לחלוטין, על תקן הנערה הפשוטה וחסרת הניסיון. היא בוחרת לשיר את "זמר שלושת התשובות" של רבקה זוהר בגרסת זהבה בן ושובה את לב הקהל, ורוב השופטים (חוץ מאסף). הביצוע מלא רגש ונשמה, אבל גם לא מקצועי בעליל, נראה שהיא לא הייתה על במה מעולם. שזה יופי לתכנית ריאליטי שמחפשת כשרונות חדשים ומוכנה להשקיע בהם, אך זה לא המצב כאן. אין שום סיכוי שהיא עוברת לשלב הבא. ברגע שהשופטים יצטרכו לעשות את הניפוי הבא, היא הראשונה לעוף, וחבל להשלות אותה. 79%.Image may contain: one or more people

דניאל – על תקן ה-Comic relief של התכנית, מביאים את דניאל ואמו חסרת המודעות, אך שובת הלב. היא טוענת שהבן שלה דומה לחובי וכנראה זו סיבה מספיק טובה להעלות אותו לשלב הבא. את האבא, אגב, הושיבו בצד שלא יפריעו לאינטראקציה האדיפלית… הוא בוחר לשיר את "Euphoria"  של לורין. האמא בינתיים עוברת למרפסת ללירלורים עם אסי ורותם. הניצול הטלוויזיוני הזה לא נפסק. הוא מתחיל סביר, אך בפזמון מזייף ללא הבחנה ומקבל "אדום" מכל השופטים. עם 28% הוא הולך הביתה.

שלישיית Ta-la-te – נתנאל, מיכאל ואוריאל שואפים ליצור את להקת הבנים המזרחית הראשונה (לא הייתה כזו כבר לפני עשור?). הראיון עם אסי ורותם שופע רמזים הומו-אירוטיים, וכנראה ששכחו להגיד למי שעורך את התכנית (שוב) ולאסי, שבדיחות על נטייה מינית זה לא כזה מצחיק. הם מבצעים את "שיכורים מאהבה" של עדן בן זקן. ויזואלית הם נראים מדהים ויש להם יותר ביטחון מכישרון. הם שרים סביר, אבל זה קצת זמרי חתונות. אוריאל, למרות שנשמע הכי טוב מבין השלושה, לא משתלב בהרכב הזה. השניים האחרים נראים כמו ילדי אינסטגרם והוא נראה יותר מסוגר ומופנם, משהו שם באנרגיה שבין השלושה לא עובר. 75% עם תמיכת כל השופטים למעט אסף.Image may contain: 5 people, people smiling, text

דיאנה גולבי – 6 שנים אחרי שזכתה בכוכב נולד, אך לא הצליחה להתניע קריירה מוזיקלית, דיאנה גולבי. הראיון איתה מעושה משהו. נראה טבעי ברגע האמת, אבל אחרי שנגמר גורם לך לחשוב… היא הדגישה את השירות הצבאי שלה, שיבחה את ההפקה, הייתה חיובית מידי. מאחר והיא ראתה את תעשיית המוזיקה בקרוב, הרושם שיוצא מהרעיון הוא מעט ציני. את לא אמורה להיות נערת רוק? לגבי האודישן, אין ספק שהיא יודעת להופיע, מכירה את הבמה ואת הכללים של הריאלטי-שירה. היא בוחרת ב-"Alive" של Sia ונותנת הופעה דרמטית מבחינה ווקלית ונושלנטית מבחינת השאר. קרן משתכנעת ראשונה ואחריה שאר השופטים. השירה באה כאילו בקלות וללא מאמץ, המסך עולה עוד לפני הפזמון השני והיא מסיימת עם 95%. האמת, במחשבה אחרי, לא נראה לי שהיא בכלל רוצה את האירוויזיון, יותר כלי לקידום עצמי.
Image may contain: 1 person, on stage

הלי לואיס – אסי עזר בראיון המקדים מתייג אותה כבר כ"נדב גדג'" של העונה, דהיינו הנערית חסרת הפאסון והמודעות. השיחה בין השופטים חושפת את פער הדורות, כאשר עולה הדיון על המילה "Swag" כשקרן פלס שואלת לפשר המילה. הביצוע שלה ל-"Me too" חובבני מאד. היא לא נדרשת ליכולות ווקליות ומצליחה לזייף בקטנה פה ושם, אבל מחפה על זה בהרבה ביטחון עצמי ואנרגיות מעולות. היא מרימה את הקהל והשופטים שמעלים אותה . היא מסיימת ב-87%, כאשר הראל הוא השופט היחיד שלא הצביע לה.
Image may contain: 1 person

גאלה קפויה – מכיוון שאנחנו בתכנית שהיא כולה שטיקים, אסי עזר מלווה בנינה, אמא של דניאל המתמודד ממקודם, שמחליפה את רותם סלע….. בראיון של שניהם עם המתמודדת מגיעים לרמה חדשה של הזיות. ההרגשה היא שעושים צחוק מהמתמודדים וממשפחותיהם. היא עולה לבמה בצרחות. אחרי שהיא מתוודה שהיא מתקשרת, היא מנסה לתקשר להראל וקרן, מה שפחות מצליח. היא שרה את "Creep" של Radiohead. ההופעה מרתיעה מאד, אפקטים אלקטרוניים וריקודים על סף האפילפסיים. היא לא שרה רע לחלוטין ואפילו מצליחה לדייק בתווים הגבוהים, הביטחון שלה הוא קצת אובר. אבל אסף לא מעביר אותה הלאה מה שחותם את הסיכוי שלה לעלות הלאה. 41%.

ג'ודי לין ברנשטיין – רק כדי להזכיר לנו כמה שהתכנית הזו מבוססת על שטיקים, הביאו כוכבנית משנות ה-50 בת ה-89. היא שרה את "My way" של פרנק סינטרה. איך אפשר לשפוט דבר כזה? הרי ברור שלא תשלחו אותה לאירוויזיון? למה לגרור אישה מבוגרת לחוויה המפוקפקת הזו? שרה יפה, נעים, אבל לא בגלל זה היא שם, וזה ברור לכולם. מיותר לחלוטין, למרות שהיא עצמה מקסימה ומלאת הומור. קרן מצביעה בעדה, למורת רוחו של אסף, אבל היא סוחפת אחריה את שאר השופטים והקהל ומסיימת עם 81%.
Image may contain: one or more people

העולים לשלב הבא:

  1. דיאנה גולבי – 95%
  2. אימרי זיו – 93%
  3. ביט בוקס אלמנט – 91%
  4. הלי לואיס – 87%
  5. ג'ודי לין ברנשטיין – 81%
  6. לין סבח – 79%
  7. שלישיית טה-לה-טא – 75%

Image may contain: 7 people

ניתן לצפות בפרק המלא כאן:

http://www.mako.co.il/mako-vod-keshet/the-next-star#/mako-vod-keshet/the-next-star-S4/VOD-9fa63076e1f5951006.htm?sCh=f8e28d970fa49510&pId=957463908

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.