2018: עדכון – 151 ימים לאירוויזיון

eurovision_heart אירועי השבוע הקרוב (10-16/12/17)
* 10/12 – ישראל: תכנית אודישנים 11.
* 11/12 – ישראל: תכנית אודישנים 12.
* 11/12 – אוסטרליה: חשיפת הנציג.
* 11/12 – ספרד: גאלה שביעית.

eurovision_heart כללי
* גם השנה תעוצב בימת התחרות על ידי חברת Wieder Design, אשר עיצבה את הבמות לתחרויות של 2011, 2012, 2015 ו-2017. מקור. הטלוויזיה הפורטוגלית קיבלה 9 הצעות והעיצוב של Wieder נבחר פה אחד, מאחר והוא היה המרשים מכולם, אך גם כי שילב בצורה המיטבית את הקונספט של התחרות השנה. הבמה נחשפה:

stage.jpg

אלמנטים בולטים בבמה הם הניווט, הים, הספינות והמפות. הדגל הפורטוגלי מיוצג בעיצוב הבמה על ידי הספירה הארמילרית, שמופיעה במרכז הדגל ומייצגת את התגליות הפורטוגליות בעידן התגליות. הים נותן תחושה של חופש ובהירות, ההופך אותו לאחד המקומות השלווים עלי אדמות. בבמה ניתן לראות פרשנות מודרנית של גל סוחף וצורתו האורגנית. מאחר והפורטוגלים היו אמנים בתחום בניית הספינות, אלמנט זה הוכנס לעיצוב הבמה והוא בהשראת אמנות בניית הספינות. המפה היא ייצוג דיאגרמי של היבשה והים, כאשר הקווים העוברים לאורכה ולרוחבה מחברים בין הפרטים והמקומות השונים בה. ליסבון תהא המרכז שבו כל הקווים נפגשים.
רבים ציינו כי הבמה מזכירה את זו של אירוויזיון ג'וניור 2015:

Junior-ESC-Stage-2015

לצערם של רבים, המנהל של החברה שמעצבת את הבמה, Florian Wieder, ציין בעמוד הפייסבוק שלו כי לא יהיו מסכי LED השנה.

au אוסטרליה
האמן שייצג את המדינה עתיד להיחשף ביום שני הקרוב. מקור.
לא שזה משנה או מפתיע, אך ה-EBU בשיחות עם רשות השידור האוסטרלית על מנת לתת לה להשתתף בכל האירועים של ה-EBU ללא צורך בהזמנה מיוחדת כפי שהיה עד כה. מקור.

ukraine אוקראינה
ממש כמו בשנה שעברה, גם השנה, אל צוות השיפוט של הקדם האוקראיני מצטרף Andriy Danilko, הלא הוא Verka Serduchka.

עוד חדשה שהבחינו בה החובבים, היא שהתחרות תשודר באוקראינה לא רק על ידי רשות השידור המקומית החברה ב-EBU, אלא גם על ידי הערוץ המסחרי STB. מקור. ככל הנראה מדובר בתקדים, ששווה לשים אליו לב.

albania אלבניה
נחשפו השירים המשתתפים בקדם האלבני. קישור. סקירת השירים בקרוב מאד…

estonia אסטוניה
משתתפת הקדם המקומי, Iiris, ציינה בבלוג שלה שהיא הופיעה עם שיר הקדם שלה לפני ה-1 בספטמבר 2017. בעוד ה-EBU התיר ומתיר הופעות של שירים לפני התאריך כל עוד לא נחשפו לקהל רחב, החוקים של הקדם האסטוני הרבה יותר נוקשים. נותר רק להמתין ולראות האם זו תהיה עילה לפסילתה מהתחרות.

belarus בלרוס
בניגוד לנאמר בשבוע שעבר, בלרוס לא תלך השנה על בחירה פנימית, אלא על קדם. רשות השידור המקומית השיקה את תקופת שליחת השירים לקדם המקומי. הקדם פתוח לזמרים וכותבים מקומיים וזרים. ניתן לשלוח שירים עד ל-26 לדצמבר. כל זמר יכול לשלוח רק שיר אחד לתחרות. כל המתמודדים יוזמנו לאודישנים חיים, שם ייבחנו על ידי צוות שיפוט מקצועי. האודישנים ישודרו באינטרנט. עד ל-14 לינואר יכריז צוות השיפוט על רשימת המשתתפים בקדם, שלא תעלה על 15 משתתפים. הקדם עצמו ייערך עד ה-1 למרץ. הזוכה בקדם יוחלט על ידי הקהל (50%) והשופטים (50%), כאשר במקרה של תיקו, השופטים יצביעו לפייבוריט שלהם מבין השניים ויקבעו את זהות הזוכה.
לפי האתר ESC KAZ, הזמרת Angelica Pushnova, שהשתתפה בקדם בשנה שעברה, שלחה השנה לקדם שיר פרי עטם של Vladimir Graic ו-Charlie Mason. הראשון הלחין את זוכה אירוויזיון 2007 מסרביה, כמו גם את סלובניה 2012 ואת סרביה 2015. Mason היה מיוצרי זוכה אירוויזיון 2014 מאוסטריה. האם זהו השיר? הזמרת Kattie עובדת עם צמד מלחיני מלודיפסטיבלן, Denniz Jamm ו-Andreas Stone. ועוד ועוד.

hungary הונגריה
נחשפו 30 מתמודדh הקדם, A Dal. ניתן לצפות ברשימת השירים ולהאזין לדוגמית מכל אחד מהם כאן. שירו של Roland Gulyás נכתב על ידי ByeAlex, נציג הונגריה לאירוויזיון 2013. את הקדם ינחו Freddie, נציג המדינה לאירוויזיון 2016 ו-Kriszta Rátonyi. השופטים השנה יהיו Károly Frenreisz, Judit Schell, Miklós Both ו-Misi Mező.

latvia לטביה
פורסמו משתתפי הקדם המקומי, ה-Supernova. לצפייה ברשימה לחצו כאן. מבין 21 המשתתפים ניתן לציין את Ed Rallidae, כמי שמתהדר בצמד הכותבים שכתבו את לטביה 2015 (כולל Aminata הזמרת עצמה) ואת DVINES, שמתהדרים בחצי מצמד זה.

lithuania ליטא
הקדם הקרוב יכלול ככל הנראה דואט בין Donny Montell לבין הלהקה Sel, המאד פופולארית בליטא ובשאר המדינות הבלטיות.

malta מלטה
מידע על משתתפי הקדם והשירים עלה לאתר הטלוויזיה המלטית. השירים עדיין לא זמינים להאזנה. קישור.

norway נורבגיה
השמועה החמה ביותר מדברת על קאמבק של Alexander Rybak, זוכה אירוויזיון 2009, לקדם הנורבגי. בנוסף אליו הוזכרו השמות הבאים כמשתתפים בקדם: Alexander Walmann, נציג השנה שעברה, Alexandra Rotan, Ida Maria, Kjetil Mørland, Vidar Villa ו- Stella Mwangi, נציגת 2011. מקורות 1 ו-2.

slovenia סלובניה
חצי הגמר והגמר ייערכו בפברואר וישודרו מסטודיו ולא מאולם. 16 שירים ישתתפו בחצי הגמר, 8 מתוכם יעלו לגמר, 4 ייבחרו על ידי הקהל ו-4 על ידי השופטים. בגמר הניקוד יחולק על ידי הקהל (50%) והשופטים (50%) בשיטת הניקוד הזהה לזו של השנה שעברה. יהיו 6 צוותי שיפוט הומוגניים: צוות שיפוט המורכז מזמרים, ממלחינים, מאנשי רדיו, מאנשי טלוויזיה, מחברי OGAE סלובניה וצוות שיפוט בינלאומי. היום יוכרזו משתתפי הקדם.
עדכון: נחשפו 16 מתמודדי הקדם הסלובני ושמות השירים עמם ישתתפו. ניתן לצפות ברשימה כאן. בין המתמודדים ניתן למצוא את מנואלה, נציגת סלובניה 2016, טניה ריביץ', נציגת סלובניה 1997 ו-6 אמנים/הרכבים שהתמודדו בקדם של 2017: BQL, Ina Shai, KiNG FOO, Lea Sirk, Nika Zorjan ו-Nuška Drašček.

san_marino סן מרינו
רשות השידור המקומית קיבלה 1050 מועמדויות. מועדון החובבים OGAE בחר את ה-Wildcard שלו לקדם: הזמרת Emma, מי שהייתה פייבוריטית בקדם הפיני ב-2017 היא הבחירה של המועדון והיא תהיה 1 מבין 10 משתתפי הקדם.

czech_republic צ'כיה
המדינה מתכננת קדם מקומי, שיכלול 6 משתתפים וצוות שיפוט בינלאומי. התחרות כולה תשודר באינטרנט ולא בטלוויזיה המקומית, וככל הנראה לא יהיו הופעות חיות.

מבין 400 שירים שנשלחו לקדם הצ'כי, רק 36 נכתבו על ידי מקומיים.

switzerland שווייץ
ראש המשלחת השווייצרית לאירוויזיון עדכן כי צוות השיפוט, המונה 20 אנשים, האזין לכל 670 השירים שנשלחו וצמצם את הרשימה לשישה שירים. בשבועות האחרונים מספר אמנים נבחנו כדי להתאימם לשירים השונים. השירים כעת בשלב הפקה, שיסתיים באמצע דצמבר. נאמר כי ששת השירים הם מז'אנרים מוזיקליים שונים.
ב-4/02 יתקיים הקדם המקומי, Entscheidungsshow, כאשר רשימת המשתתפים והשירים תיחשף בשבוע השני של ינואר. בחלק האמנותי של הקדם, נציגי שווייץ לאירוויזיון 2017, Timebelle, יעשו מחווה לזוכה אירוויזיון 2017, "Amar Pelos Dois". התוצאה תיקבע על פי תמהיל של קולות הקהל וצוות שיפוט בינלאומי. מקור.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.