2017: עדכון – 123 ימים לאירוויזיון

eurovision_heart אירועי השבוע הקרוב (8-14/1/17)
12/1 – ספרד: סיום שלב הבחירה האינטרנטית, Eurocasting, ובו יעפיל שיר אחד לקדם המקומי.
14/1 – הונגריה: A Dal, הקדם המקומי, יוצא לדרך ויתפרס על פני מספר שבועות.

eurovision_heart כללי
* Florian Wieder נבחר להיות מעצב הבמה של תחרות האירוויזיון הקרובה, לאחר שכבר עשה זאת בשנים 2011, 2012 ו-2015. את ההחלטה קיבלה רשות השידור האוקראינית לאחר שבחנה מספר הצעות ורעיונות לעיצוב הבמה, והיא אושרה על ידי ה-EBU. בין היתר תהיה אחראית חברתו של פלוריאן, Wieder Design, על הצגת קונספט התחרות והעיצוב הגרפי שלו. בראיון שנערך עמו ציין פלוריאן שהוא מתכנן מספר פיצ'רים חדשים אותם הוא שומר בינתיים בסוד. הבמה עצמה תיחשף במהלך חודש פברואר.
* קונספט התחרות עצמו נבחר כבר, והוא צפוי להיחשף במהלך ינואר, למרות שהובטח במהלך דצמבר שייחשף עד סוף החודש. הטלוויזיה האוקראינית בחנה למעלה מ-20 הצעות ובחרה לבסוף בשיתוף פעולה שהציגו החברות Republique ו-Banda. בטלוויזיה האוקראינית הדגישו כי היה להם חשוב לבחור בחברות אוקראיניות ולא בחברות זרות.
* Victoria Romanova המפיקה הראשית של התחרות ציינה כי הוצאות התחרות יעלו על ההכנסות ממנה, אך ישנו רווח תדמיתי לאוקראינה שלא ניתן למדוד כסף. סביר שההצהרה יצאה גם על מנת לשכנע את הגורמים המעורבים במימון התחרות להעלות את תרומתם.

azerbaijan אזרבייג'ן
במסיבת עתונאים שערכה דיאנה, ציינה נציגת המדינה לאירוויזיון שהיא מאמינה שלא תצטרך להתפשר אמנותית עבור השיר לתחרות. יחד עם זת, היא סירבה לשלול אופצייה שהשיר ייכתב שוב על ידי גורמים זרים (כותבים שבדים כתבו את מרבית שירי אזרבייג'ן לאירוויזיון).

finland פינלנד
רשות השידור הפינית שחררה את עשרת הקליפים של עשרת השירים המשתתפים בקדם המקומי. ניתן לצפות בהם בערוץ היוטיוב הרשמי של התחרות. הפייבוריטית לזכייה, Emme, קיבלה עד כה פי 2 יותר צפיות מ-Zuhlke הממוקמות במקום השני במספר הצפיות.

georgia גיאורגיה
השיר "Fighter" של Elene Mikiashvili שהתקבל לקדם נכתב על ידי Ylva & Linda Persson, ששולחות הרבה מאד שירים לקדמים השונים במזרח אירופה. אך הן גם שולחות את שיריהן להבה אמנים אחרים ברחבי היבשת, וכך קרה שהשיר קיים בעוד שתי גרסאות נוספות שהוקלטו לפני גרסתה של Helene ואחת מהן אף שוחררה לפני ספטמבר. זה ככל הנראה לא מספיק כדי לפסול את השיר (זכרו מקרה אנוק ב-2013 והמקרה הרטרואקטיבי של ג'מאלה)

germany גרמניה
נבחרו 5 הזמרים מתוך 29 המועמדים עבור ייצוג המדינה בתחרות, והם Axel Maximilian Feige, Felicia Lu Kürbiß, Helene Nissen, Isabella "Levina" Lueen ו-Wilhelm "Sadi" Richter. ב-9 לפברואר יתחרו החמישה בקדם המקומי. עדיין לא ידוע אם השירים ייחשפו לפני, ואם כן מתי.
עדכון: לפי דיווחים, יש רק שני שירים במירוץ. כלומר, לא כולם ישירו שיר משל עצמם, חלקם יבצעו גרסאות שלהם לאותו השיר… (תחשבו על גמר הכוכב הבא בשנה שעברה, היו 3 פיינליסטים, אבל רק 2 שירים)

greece יוון
מדווחים כי שני המועמדים החזקים במירוץ לייצג את המדינה בתחרות היא Demy, שעליה דובר עם תחילת העונה ו-Stereo Soul. יחד עם זאת,, נראה כי ERT שנטתה לכיוון הקדם ואז התחרטה, חוזרת לדבר על קדם שבו השניים האחרונים ישירו 2 שירים כל אחד (סה"כ 4 שירים).

hungary הונגריה
השיר "Keresem a bajt" של Jetlag פרש, ואת מקומו לקח "Dust in the wind" של Chase. הסיבה לפרישה נובעת מבעיות שהתגלעו בין חברי הלהקה להפקת הקדם. השיר "Szerelem kell" של Szabyest נפסל עקב שחרור השיר לפני ה-1 לספטמבר. את מקומו תפסו להקת Rocktenors בשיר "Ősz".

ireland אירלנד
לואי וולש אודה כי פנה ל-Johnny Logan (זוכה האירוויזיון ב-1980, 1987 וכותב השיר הזוכה ב-1992) על מנת שזה יכתוב שיר לנציג אירלנד לאירוויזיון, Brendan Murray. עם זאת, וולש ציין כי יש לו אלטרנטיבות אחרות וכי פנה למלחין בריטי מאד מפורסם בנידון.

italy איטליה
Fiorella Mannoia היא אחת הפייבורטיות לזכייה בפסטיבל סן רמו המתקרב. לצערם של רבים (או לשמחתם של אחרים) היא פרסמה את מועדי סיבוב ההופעות שלה, ומסתבר כי היא מופיעה בתאריכים ה-9, ה-11 וה-13 למאי, שהם כאמור תאריכי חצאי הגמר והגמר של אירוויזיון 2017. ניתן להסיק מכך שהיא לא בונה על האירוויזיון או לא מעוניינת בו.

lithuania ליטא
התכנית הראשונה של הקדם תשודר מחר, אך היא כבר צולמה ביום רביעי האחרון. השופטים כבר הצביעו והצבעתם נחשפה. השופטים נתנו את מירב הנקודות לפייבוריטים של הערב:  Edgaras Lubys קיבל 12 נקודות, בעוד Sasha Son קיבל 10 נקודות.

norway נורבגיה
רשות השידור הנורבגית פרסמה כי בסוף ינואר או בתחילת פברואר תערוך מסיבת עיתונאים, אליה מוזמנים חובבים, ובה ייחשפו האמנים המשתתפים ויושמעו קטעים קצרים מכל שיר.

serbia סרביה
כותבת השירים Mia Pijade פרסמה בפייסבוק פוסט שלה באולפן הקלטות עם 3 אנשים נוספים, ביניהם Vladimir Graic המלחין מאחורי זוכה האירוויזיון ב-2007 ושירי אירוויזיון נוספים, והזמרת Danica Krstić. כל זה לא היה זוכה לכותרת לוללא היא צירפה את ההשטג eurovision# לפוסט…

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.