2020: עדכון – 165 ימים לאירוויזיון

אירועי השבוע הקרוב (01-07/12/19)
* 01/12 – ישראל: הכוכב הבא לאירוויזיון – תכנית 6.
* 07/12 – ישראל: הכוכב הבא לאירוויזיון – תכנית 7.
* 01/12 – מלטה: The X Factor – תכנית 9.
* 04/12 – ישראל: הכוכב הבא לאירוויזיון – תכנית 8.
* 07/12 – גאורגיה: תכנית 7.
* 07/12 – ישראל: הכוכב הבא לאירוויזיון – תכנית 9.

eurovision_heart כללי
* נחשף הסמליל של התחרות השנה וה-art design הכללי.
"העיצוב מסמל את 65 השנים של התחרות ו-41 הצפויות לקחת בה חלק. התחרות נוצרה כעשור לאחר מלחמת העולם השנייה במטרה לקרב בין המדינות באמצעות מוזיקה. בעשורים האחרונים בתחרות נפתחה למדינות חדשות, כשרונות חדשים וטכנולוגיות חדשות. על מנת לאכוף מחדש את המסר הזה, נוצר סמל מבוסס דאטה, אשר חוגג את הסיפור של האירוויזיון באופן עכשווי. הסמליל הוא ייצוג אסבטקרטי של דגלי 41 המדינות המשתתפות ונבנה על העיצובים של התחרויות הקודמות שאירחה הולנד.
העיצוב נבנה על פי מאפייני העיצוב ההולנדי: מינימליסטי, ניסיוני וחדשני. הוא מספר סיפור, הוא צבעוני, חגיגי ושמיש מאד" כך לדברי Sietse Bakker, ממפיקי האירוע. "בצירוף מקרים, האירוויזיון הראשון נפתח בהופעה של הולנד, וכך ציר הזמן מתחיל עם צבעי הדגל ההולנדי".
בתחרות העיצוב לקחו חלק 11 סוכנויות הולנדיות, ולבסוף זכתה הסוכנות CLEVER°FRANKE. מקור.

במגזין העיצוב DeZeen דיווחו וציטטו את יוצרי הסמליל: "על ידי שימוש בתוכנה שפיתחנו בעצמנו, ביחד עם מאגר מידע היסטורי, יצרנו זהות אייקונית שמחייה את ההיסטוריה של האירוויזיון בדרך ייחודית מאד", כך לדברי Thomas Clever, מייסד שותף ב-CLEVER°FRANKE.
"לאחר מכן העיצוב עבר כיוון ועידון ידני כדי להפוך אותו לעיצוב קוהרנטי, כי השימוש בכל צבעי הדגלים לא הפך אותו לכזה באופן מיידי".
השנים שבהם לא הצטרפו מדינות חדשות נותרו ריקות, ובכך יצרו רווחים בשבשבת הצבעונית. לדוגמה יש פער בין דגל יוון, שהצטרפה ב-1975, לבין דגל קפריסין, שהצטרפה רק 7 שנים לאחר מכן. מ-2009 ועד לימינו, רק אוסטרליה הצטרפה לתחרות וניתן לראות את צבעי דגלה אחרונים בסדר. מקור.
חובבים קטנוניים (כמוני) הצביעו על העובדה, שסדר הצבעים של דגל בולגריה, למעשה תואם לדגל ההונגרי ולא לדגל הבולגרי. עובדה זו הזכירה לחלק את התקרית בחצי הגמר של אירוויזיון 2005, בו הוכרזה הונגריה כפיינליסטית, אך הוצגה עם הדגל הבולגרי.
* סערת הפרישה של הונגריה מסרבת לרדת מסדר היום. מאמר ב-The Guardian הבריטי מתח קו בין האג'נדה האנטי להט"בית של ממשלת הונגריה לבין הפרישה מהאירוויזיון. למאמר ולדעה המובאת בו יש מקום, אך היא עדיין הבעת דעה ולא עובדה מוכחת. הכותב נתן בתור דוגמה עיתונאי התומך בראש הממשלה Viktor Orbán, אשר קרא לתחרות "משט הומוסקסואלי". התגובה של גורמים הונגרים לא איחרה לבוא. העיתונאי הבריטי שיתף תגובה ממה שהוא מכנה "גוף תקשורת הונגרי ציבורי"

לאחר מכן, Zoltán Kovács, המכהן בממשלה ההונגרית הגיב על הדברים וכינה אותם "Fake News":

* במסגרת האירוויזיון ג'וניור נשאל המפקח על התחרות מטעם איגוד השידור האירופי, Jon Ola Sand, לגבי השתתפות אפשרית של קזחסטן בתחרות, וזאת לאור העובדה שהמדינה משתתפת באירוויזיון ג'וניור. הוא אמר שה-EBU בדיאלוג מתמשך עם רשות השידור של קזחסטן, אך לא התחייב לאפשרות שישתתפו באירוויזיון. מקור.
* עוד אמר Sand, כי למרות שבתחרות הג'וניור החזרות הראשונות נסגרו לעיתונאים וזאת על מנת להוריד מהלחץ על הילדים המשתתפים והמשלחות, באירוויזיון 2020 החזרות יהיו פתוחות לעיתונאים כרגיל. מקור.
* על פי השמועות, הוצע ל-Edsilia Rombley, נציגת הולנד 1998 ו-2007, להיות מנחת אירוויזיון 2020. מקור.
* מדוע לא נבחרה אמסטרדם להיות העיר המארחת? התשובות כאן.
* הבלוג HOD45 – the secret informer!, אשר היה הראשון לחשוף את פרישת מונטנגרו, פרסם כי ה-EBU רוצה ש-Tamara Todevska תשתף באחד ממופעי הביניים באירוויזיון 2020, וזאת על מנת לכפר על העובדה שנמנע ממנה רגע התהילה כזוכת הצבעת השופטים, וזאת בעקבות הטעות בחישוב ההצבעה הבלרוסית. כדי שזה יקרה, רשויות השידור בהולנד צריכות להסכים לכלול אותה במופע. Todevska, שעדיין לא קיבלה הצעה רשמית, אמרה שהיא מוחמאת מהשמועות, אך היא לא מרגישה שנמנע ממנה משהו, שהיא נהנתה מאד בישראל ושהיא לא הייתה מחליפה את החוויה הזו בחיים:

austria אוסטריה
האם Thea Devy נבחרה לייצג את אוסטריה? כך לפי האתר ESC Kompact. האתר מסתמך על פוסט בפייסבוק שפרסמה לאחרונה חברת ההפקה שעובדת עמה ופוסטים באינסטגרם של Devy, אשר הוסיפה האשטגים כמו #esc ו-#eurovision. 

https://www.instagram.com/p/B40J8cxA4IJ/

פוסטים נוספים שלה, שבה היא מתועדת באולפן עם Laurell Barker ו-Pele Loriano, מכותבי השיר השווייצרי לאירוויזיון 2019, רק הגבירו את ההערכה שמדובר בנציגה הנבחרת.
Eberhard Forcher, שיזם את הבחירה ב-Pænda כנציגת אוסטריה 2019, הגיב לה על מספר פוסטים ושוב חיזק את התיאוריה הנ"ל.

italy איטליה
5 אמנים ושירים עלו לשלב הגמר ב-Sanremo Giovani מחצי הגמר הראשון:

estonia אסטוניה
פורסמה חלוקת השירים לחצאי גמר. ניתן לראותה כאן.

bulgaria בולגריה
נציגת המדינה לאירוויזיון, Victoria, ציינה כי שירה "I Wanna Know" הוא הסגנון אותו היא רוצה לשיר באירוויזיון. ניתן להניח שתעבוד עם אותו הצוות על השיר ובימוי הופעת האירוויזיון שלה.

united_kingdom בריטניה
MARUV טענה לאחרונה בראיון כי קיבלה הצבעה מבריטניה להשתתף באירוויזיון או לכתוב שיר עבור התחרות.

germany גרמניה
20-50 שירים נותרו במרוץ לקדם המקומי, על פי ההערכה. הם כעת מוערכים על ידי צוות השיפוט הבינלאומי. מקור.

latvia לטביה
Mad Show Boys, שהתמודדו בקדמים של 2012 ו-2014, שלחו שני שירים לקדם 2020:

הזמרת Nataly Tumsevica, שהשתתפה בקדם 2009, שלחה שיר שכתבה בשם "Love Mantra".

fyr_macedonia מקדוניה
השמועות כרגע מדברות על Vasil Garvanliev בתור נציג המדינה.

norway נורבגיה
הקדם השנה כאמור יחולק לטרומי גמר. 4 אמנים מכל אזור במדינה יתחרו בכל טרום גמר, תחילה בסגנון של דו קרבות. אלו שינצחו בדו קרבות, יעלו להתחרות זה בזה. הזוכה יעלה לגמר לייצג את האזור שלו. בכל אחד מטרומי הגמר יוצג אחד השירים שהעפילו אוטומטית לגמר, וזאת על מנת שהקהל יכיר את השירים שלהם גם כן.
800 שירים התקבלו לקדם הנורבגי, והמגוון המוזיקלי רחב. 600 שירים הגיעו מהמסלול הפתוח ועוד 200 בהזמנה מראש ממוזיקאים, מפיקים וחברות תקליטים. טרומי הגמר יערכו באוסלו, הגמר ייערך ב-Trondheim.
בעקבות ביקורת מתוך תעשיית המוזיקה על שילוב השופטים הבינלאומיים, ההצבעה תהיה של הקהל בלבד.

slovenia סלובניה
Saška ו–Marmoris הם שני האמנים, שעלו לשלב הבא מבין המשתתפים של השבוע שעבר.
החל שלב ההזדמנות השנייה ב-EMA FREŠ. בדו קרבות מבין האמנים והשירים המודחים עלו Pia Nina, Nuša Pliberšek ו-Alfirev.

serbia סרביה
הרכב הבנות הפופולרי, Hurricane, הכולל את נציגת המדינה לאירוויזיון 2016, Sanja Vučić, יגיש את מועמדתו לקדם המקומי, ה-Beovizija.

portugal פורטוגל
Hélio Morais, אשר הוכרז כאחד המשתתפים בקדם השנה, לא יבצע את שירו בקדם. מקור. ההרכב MEERA חשפו כי שם השיר, שכתבו לקדם הוא "Copo de gin". מקור.
נחשפה החלוקה לחצאי גמר לפי מלחינים:

16_9-860x507-1573744743

finland פינלנד
426 שירים התקבלו, מתוכם 6 נבחרו להתמודד בקדם. הם ייחשפו ב-21/01. מקור.

cyprus קפריסין
עקב אי הסכמה בין כותבי השירים לבין Sandro Nicolas, מי שלפי השמועות ייצג את המדינה ברוטרדם, פרשו מן המירוץ השירים "Mucho Calor" ו-"Can't Look Away". במקומם נכנסו השירים "My Getaway" ו-"Falling to Pieces". מקור.
עדכון: ובינתיים, קפריסין עושה קצת טיזינג לחובבים:

croatia קרואטיה
זה הגביע שיקבל זוכה ה-Dora:

Festival Opatija, Foto Luigi Opatija, Grad Opatija, Potpisivanje sporazuma HRT za Doru 2010-21

sweden שבדיה
עם הכרזתה כמתמודדת במלודיפסטיבלן הקרוב, Linda Bengtzing צפויה לשבור את שיא השתתפויות הסולו לאמן בפסטיבל. מקור.
גם כותב השירים Jimmy Jansson שבר שיר משל עצמו, כאשר הכניס השנה לא פחות מ-6 שירים לתחרות, שיא מאז שהחל הפורמט החדש של המלודיפסטיבלן ב-2002. במלודיפסטיבלן 2006 Thomas G:son הכניס 6 שירים פרי עטו, אך אז השתתפו 32 שירים בתחרות, והיום רק 28. מתוכם 4 שירים נכתבו במחנה כתיבת שירים. רוב שיריו נבחרו על ידי צוות השופטים, ולא על ידי Björkman ו-Karin Gunnarsson. מקור.

2 תגובות הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.