2020: סלובניה – סקירת שירי ה-EMA

מחר ייערך ה-EMA, הלא הוא הקדם הסלובני. 12 שירים יתמודדו על הזכות להגיע להולנד במאי, ולייצג את המדינה המרכז אירופאית בתחרות. בשנה שעברה הצליחה המדינה, להפעיל לגמר התחרות ולסיים במקום ה-15. מי יילך בעקבות zalagasper? להלן סקירת שירי הקדם:

Simon Vadnjal – Nisi sam – השיר נכתב על ידי צוות סלובני-הולנדי. מדובר בפופ-רוק המנוני. להיט מוכוון מצעדים, שמזכיר את OneRepublic, P!nic at the Disco ודומיהם. ל-Vadnjal קול גברי והוא מצליח להוביל את השיר בבטחה. זה זכיר מאד, וצפוי לקבל יתרון כשיר הפותח של הערב. 3/5.

Saška – Še kar lovim tvoj nasmeh – שיר שעלה מה-EMA FREŠ. עליו כתבתי: "בלדת פופ עד מידטמפו מבוססת פסנתר, מנגינה מוכרת ועגולה, חנפנית ומחניפה… זה שמרני, לא הכי עכשווי, אבל כריזמטי במידה… זה קלישאתי ומתקתק קצת יותר מידי. 3/5".

Gaja Prestor – Verjamem vase – זמרת צעירה, יוצאת Got Talent המקומי. היא נשמעת בוגרת מאד. מידטמפו בהפקה אלקטרופופית. גם זה מאד המנוני. פאוור פופ, עם הוק מאד ברור ו-Millennial Woop מעצבן. מסתמן כאחד מחביבי החובבים. 3/5.

Ana Soklič – Voda – "מים". שמה של מי שנודעה בעבר כ-Diona Dim, והתמודדה במספר קדמים סלובנים. מדובר כאן בפאוור בלאד בהפקה מודרנית, טריפ-הופית משהו, אמביינטית. המלודיה היא לחלוטין של בלדת פופ רגילה. זה שיר נחמד מאד, אבל לא כריזמטי מספיק לעשות משהו בעל משמעות. 3/5.

INMATE – The Salt – ההרכב התמודד בשנה שעברה בקדם וסיים במקום השביעי מתוך עשרה שירים. מדובר ברוק אלטרנטיבי קצת מיושן. זה זורק אותי ללהיטים של Linkin Park מתחילת האלפיימז. לפיזמון הוק מסוים, אבל משהו בשיר כולו מאד לא פרשי, ועדיין ניסיון מוערך. 3/5.

Manca Berlec – Večnost – בלדת בוסה נובה עדינה, שמתאימה יותר לקדם הפורטוגלי מזה הסלובני. זה מאד זורם, אבל עובר ליד האוזן. מן מוזיקת מעליות, צ'ילאווט לא מאתגר ולמלמ"י. ריף גיטרה נחמד מלווה את הפיזמון, ובאופן כללי זה נחמד לקבל שיר עם עיבוד אקוסטי. 3/5.

Tinkara Kovač – Forever – נציגת 2014 חוזרת, והחובבים, שציפו להרבה, מתאכזבים מהשיר שהביאה. מדובר בבלדת קיטש, דיסני פינת קלישאות אירוויזיוניות שחוקות. העיבוד תזמורתי, עתיר כינורות. עם זאת, הלחן שבלוני, לא מהודק והעיבוד שמאלצי. 2/5.

Božidar Wolfand – Wolf – Maybe Someday – הולחן בין היתר על ידי המלחין המקדוני, שעומד מאחורי מקדוניה 1998 ו-2007. בלדה אירית כמעט, עם מארש צבאי, שנשמע כאילו נלקח מהקדמים הסקנדינבים של סוף הניינטיז. זה נורא ואיום, קשקוש קיטשי קלישאתי. 2/5.

Parvani Violet – Cupid – עוד שיר שעלה מה-EMA FREŠ. עליו כתבתי: "בלדת פופ-רטרו עד מידטמפו… זה נשמע מאולתר, חסר מבנה ברור או התחלה, אמצע וסוף. מוזיקת מעליות. 2.5".

Klara Jazbec – Stop the World – שיר שהולחן על ידי צוות אמריקאי-פורטוריקני. מידטמפו, פופ מודרני, שיר שלם עם לחן מלא ומלודי באופן מפתיע. העיבוד השקט חף מאפקטים אלקטרוניים ונשמע כמו הופעה חיה של להקה. יש בשיר משהו מאד נקי, אותנטי, אבל גם מאד לא קומפטטיבי. השאלה היא כמה קסם היא תצליח לשדר על הבמה? הדקה האחרונה של השיר קצת נמרחת. 3/5.

Imset – Femme Fatale – עוד סוג של חביב חובבים הוא השיר שלפנינו. רוק-פופ אלקטרוני, שהדבר היחיד שרוקיסטי בו הוא הקול של הזמר. הלחן עצמו? שלאגר פופ שבלוני ולא מעניין. מה שכן, זה זכיר מאד, יש בשיר משהו מיידי מאד, שזה מה שהרבה חובבים מחפשים בלהיט אירוויזיון. גם העיבוד הוא מתחילת המאה ולא משדר משהו עדכני. 2/5.

Lina Kuduzović – Man Like U – עוד יוצאת Got Talen, אשר גם הספיקה לייצג את המדינה באירוויזיון ג'וניור 2015, ולסיים במקום השלישי. את השיר כתבה בעצמה. מדובר בבלדה עד מידטמפו, פופ המושר במבטא כמעט מושלם ובעיבוד עכשווי, אך לא הכי מקורי. מאד Ariana Grande. יש משהו עייף קצת בשיר ובקולה המתחנחן של Kuduzović, אבל זה לא שיר רע בשום צורה. 3/5.

להלן דירוגי לשירי הקדם:

  1. Klara Jazbec – Stop the World
  2. Simon Vadnjal – Nisi sam
  3. Gaja Prestor – Verjamem vase
  4. Lina Kuduzović – Man Like U
  5. Manca Berlec – Večnost
  6. Ana Soklič – Voda
  7. INMATE – The Salt
  8. Saška – Še kar lovim tvoj nasmeh
  9. Imset – Femme Fatale
  10. Parvani Violet – Cupid
  11. Tinkara Kovač – Forever
  12. Božidar Wolfand – Wolf – Maybe Someday

אני חושב שלסופר פיינל יעלו Gaja Prestor או Lina Kuduzović (לא גם וגם) ומולם יתמודדו Imset. עם זאת, השופטים הסלובנים בלתי צפויים. שיר אחד באמת עשה לי את זה, והוא של Klara Jazbec, אבל לא נראה לי שיש לו סיכוי. למרות שמי יודע, שנה שעברה התפללתי לניצחונם של Zala Kralj & Gašper Šantl וזה עבד.

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.