2017: ישראל – רבע הגמר + גלגל ההצלה

רגע, שבוע שעבר לא נגמרו האודישנים? זהות ארבעת הפיינליסטים כבר הודלפה, אבל נמשיך לשחק את המשחק: שמונה מתמודדים בדרך לקייב: ביטקבוקס אלמנט, ג'ולייטה, דיאנה גולבי, אימרי זיו, טה-לה-טא, הלי לואיס, ספיר נהון ויונה שבין.

האח הגדול הדיח את "הכוכב הבא" מהמקום הראשון בטבלת הרייטינג… למקום השני. עם 33.1% "הכוכב הבא" ממשיך לא לראות ממטר את "The Voice". רותם סלע חזרה אחרי חופשת הלידה ויעל גולדמן הוחזרה לבוידם. כן, הזמן ב"כוכב הבא" הוא זמן אחר מזה בחיים האמיתיים…

דו הקרב הראשון הוא בין ג'ולייטה לבין ספיר נהון.

ג'ולייטה שרה את "למה לי?" של שרית חדד. הסינגל האחרון של שרית, הנפלא אך הכושל. האם העובדה ששרית חתמה בעונה החדשה של "בית ספר למוזיקה" של טדי הפקות קשורה ל"בחירה" הזו? אני מאמין שכן. השיר מתחיל כבלדה, בניגוד למקור. הופעה ווקלית נפלאה, היא נראית מצוין וזזה טוב. מתחת לפני השטח אני עדיין מרגיש במשהו כבוי, אבל אולי זה רק אני וההנחות המוקדמות שלי. ג'ולייטה בחזות הפקה אגריסיבית מסיימת עם 87%.

Image may contain: one or more people

ספיר נהון מגיעה לנקודה הזו מעמדת נחיתות. גם ג'ולייטה המאד מקצועית מתמודדת מולה, וגם היא זכורה כמי שלא הצליחה לשיר באודישן שלה… אך בכל זאת עברה לשלב הבא. היא בוחרת לשיר את "יקירתי" של אסף אמדורסקי, קלאסיקה נפלאה. גרסת soul מצוינת, מגיע לה כל הקרדיט, מצליחה להעביר ביצוע רגיש ומדויק. יחד עם זאת, היא מאד סטטית, ולא ממש נראה שהיא יכולה להעמיד הופעה על הבמה. כולם מצביעים כחול למעט הראל, מה שאומר שג'ולייטה עוברת לחצי הגמר! ספיר מסיימת עם 79%.

Image may contain: 1 person

דו הקרב השני הוא בין אימרי זיו לבין ביטבוקס אלמנט הסחים.

אימרי זיו בוחר לשיר את "Rude boy" של ריאהנה. כמו ג'ולייטה, גם אימרי נתמך בהפקה מלוטשת, הן מבחינת העיבוד, והן מבחינה העמדה בימתית. הוא שר את השיר בגוף ראשון, כנראה כדי להימנע משמועות לגבי זהותו המינית. ההופעה טובה מהבחינות הנ"ל, והוא גם יודע לזוז ולהופיע מול מצלמה. ווקלית זה כלום ושום דבר. כולם מצביעים כחול למעט אסף, ואימרי מסיים עם 72%. אסף אמדורסקי קולע, בכך שההופעה הייתה אנרגטית וטובה, אבל בינונית ווקלית.

Image may contain: 2 people

ביטבוקס אלמנט בוחרים לבצע את "Can't hold us" של Macklemore & Ryan Lewis. חובבני להחריד. אין יותר מידי מה להגיד, הם לא קיבלו את המעטפת שקיבל אימרי מבחינת הפקה והעמדה בימתית. הם ראויים להערכה על זה שהם סוחבים את השיר ללא עזרה, אבל זה פשוט לא מעניין וקצת, סליחה, זקן. עם כחול מהראל בלבד, הם מסיימים עם 49%, מה שאומר שאימרי זיו עולה לחצי הגמר.

Image may contain: 6 people, people standing

דו הקרב השלישי הוא בין הלי לואיס לבין טה-לה-טא.

הלי לואיס מגיעה עם שיער ורוד וז'קט תואם. היא בוחרת לשיר את "Cheap thrills" של סיה, בכל זאת שיר השנה לשנת 2016. גם היא מקבלת מעטפת עוטפת מאד עם שלל רקדנים. הביצוע? קריוקי יהיה מחמאה. לא ממלאת את הבמה בשום צורה, למרות שהיא מלאת ביטחון. הראל ובן אל את סטטיק מצביעים כחול, לעומת קרן ואסף והיא מסיימת עם 58%… לא הרבה, גם מעט תמיכה מהקהל.

Image may contain: 1 person, smiling, text

טה-לה-טא בוחרים לשיר את "משקה יקר" של פאר טסי. בחירה נכונה של שיר, הם נשארים באלמנט שלהם. הם נשמעים נהדר ווקלית, והשיר להיט, אבל אין להם מושג איך להופיע על במה. השיר הוא מסיבה אחת גדולה והם פשוט שרים שם ללא תזוזה. הייתי מצביע בעד הביצוע הזה, אבל הם נעדרים יכולת אמיתית למלא במה וחבל. אחרי הרגע האחרון, הראל וסטטיק את בן אל מצביעים כחול ומעלים את טה-לה-טא לחצי הגמר עם 69%.

Image may contain: 4 people, people smiling, people standing

דו הקרב האחרון הוא בין יונה שבין לבין דיאנה גולבי.

יונה שבין בוחרת לשיר את "Blurred lines" של רובין ת'יק ופארל וויליאמס. לא ממעריצי השיר, אבל הבחירה מעניינת וגורמת לי לצפות להופעה. הופעה פשוטה יחסית, שקצת נותנת לי הופעה בבר אפלולי יותר מאשר הופעה בתחרות גדולה. היא ווקליסטית טובה, ויש לה את הסטייל שלה, והיא סגורה עליו. היא מקצועית, אבל לא זמרת של אולמות גדולים. הכריזמה שלה לא מספיקה כדי להעביר את השיר ונשמה כי העיבוד מעפיל על הקול שלה. היא מסיימת עם 38%, כאשר נדמה כי הכחול היחיד של אסף נעשה מרחמים. הניקוד הנמוך ביותר בשלב זה עד כה.

Image may contain: 1 person, on stage

דיאנה גולבי הפייבוריטית הגדולה היא האחרונה לשיר. היא שוב מעבירה לי בשלב הראיון גישה ספק אדישה, ספק "אני יותר מידי טובה לתכנית הזו". היא בוחרת לשיר את "My immortal" של אוונסנס. בחירה מזעזעת וקלישאתית של שיר, אבל כנראה שהכל יהיה יותר טוב מההופעה של יונה. ההופעה היא בדיוק מי שחשבתי שהיא תהיה. היא שרה נהדר, ויש לה קול מצוין, אבל השיר חרא. היא עוקפת את יונה בקלות ועם . כחולים, למעט אסף אמדורסקי שמצביע אדום, היא מסיימת עם 83%.

Image may contain: 1 person

אז לחצי הגמר עולים ג'ולייטה, אימרי, טה-לה-טא ודיאנה.

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן.

כל השאר עומדים להתחרות בשלב גלגל ההצלה: יונה שבין, הלי לואיס, ספיר נהון וביטבוקס אלמנט. שניים מהם יעלו לשלב הבא.

דו הקרב הראשון הוא בין יונה שבין לבין ספיר נהון. אני מבין שאת שתי התכניות צילמו באותו יום, אבל לא יכלו לפחות לתת להם בגדים שונים…

יונה שבין בוחרת לשיר את "Wake me up" של אביצ'י. היא מבצעת גרסת בלדה אקוסטית לשיר. היא זמרת טובה, אבל פרפורמרית מוגבלת. יש הרבה נשמה בהופעה, אבל לא זה לא מספיק משכנע. זה עובר יפה באודיו. היא מסיימת גבוה ממה שהייתה צריכה לסיים לדעתי, עם 85%.

Image may contain: 1 person

ספיר נהון בוחרת לשיר את "גשם" של בנזין, גרסת אלי לוזון. זה בדיוק באלמנט שלה, בלדת soul, של מלך ה-soul הישראלי. ההופעה מאכזבת מעט, זו כמו כל הופעה אחרת שלה. היא עומדת ועוצמת את העיניים. ווקלית היא מחווירה מול הגרסה של לוזון. כל השופטים מצביעים כחול והיא עולה עם 87% לא מוצדקים. הופעה חלשה ביותר. "כשה לב, זה לב" אומרת קרן פלס, במה שניתן לפרש ב"אני יודעת שאף אחת מהן לא תגיע לאירוויזיון, אבל מה לא נעשה בשביל לסחוט עוד קצת רגש ודמעות., אז נצביע לפחות טובה". יונה שבין סיימה את דרכה בתחרות.

Image may contain: 2 people, text

דו הקרב הראשון הוא בין הלי לואיס לבין ביטבוקס אלמנט.

הלי לואיס בוחרת לשיר את "Love yourself" של ג'סטין ביבר, בחירה טובה של שיר, אבל הציפיות שלי מאד נמוכות. ואכן, הופעת קריוקי לא ברורה. לא מובן לי למה היא הגיעה לשלב הזה. יש כל כך הרבה זמרים טובים שכמהים להזדמנות האירווזיון הזו, ובכל זאת לוקחים זמרת שהיא כל כך בינונית. אני חשוב שציפו ממנה שתהיה נדב גדג' הבאה, אבל ציפיות זה דבר בעייתי. עם כחול אחד בלבד מסטטיק ובן אל היא מסיימת עם 52%.

Image may contain: 1 person

ביטבוקס אלמנט בוחרים לשיר את "In a manner of speaking" של Nouvelle Vague. הופעה ווקלית טובה מאד של סולנית ההרכב, כאשר שאר חברי ההרכב מרימים לה ברקע. זה לא אירוויזיון בשום צורה, אבל זה הרבה יותר טוב מההופעה של הלי, ודי ברור שהם הרוויחו את מיקומם בחצי הגמר. קרן והראל מצביעים כחול והאמלנט מסיימים עם 56% ועולים לחצי הגמר. הלי לואיס הגיעה לסוף דרכה.

Image may contain: 6 people, people standing and night

להלן המבצעים שעלו לשלב חצי הגמר:

  1. ג'ולייטה  – 87%
  2. דיאנה גולבי – 83%
  3. אימרי זיו – 72%
  4. טה-לה-טא – 69%
    ————————————
  5. ספיר נהון – 87%
  6. ביבוקס אלמנט – 56%

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.