2020: אסטוניה – סיקור Eesti Laul – חצי גמר 2

היישר מ-Tartu Ülikool, ב-Tartu, אסטוניה, זהו חצי הגמר השני של הקדם האסטוני, ה-Eesti Laul. מי יצטרף לששת השירים, שהעפילו לגמר ביום חמישי?  12 שירים נוספים יתמודדו הערב ושישה מתוכם יעפילו לגמר. התוצאה תיקבע על פי הצבעת הקהל והשופטים בשני סבבי הצבעה. הגמר צפוי להיערך רק בעוד שבועיים… ניתן לצפות בשידור החי כאן.

הבמה מרובעת ופשוטה, כאשר עליה פלטפורמה עגולה מוארת. הערב נפתח בהופעה של ההרכב Black Velvet. הכרוז מכריז על המתמודדים, שעולים לבמה ומנופפים לקהל. המנחים Tõnis Niinemets ו-Karl-Erik Taukar, נכנסים ופותחים בדברים.

Viinerid – Kapa Kohi-LA – בסקירת השירים ציינתי: "בשנה שעברה היה לנו את שיר החתולים, השנה יש לנו את שיר הנקניקים. זה ה-novelty של הקדם. היפ-הופ-ראפ שעובר בבתים מהפקה אקוסטית מבוססת גיטרה להפקת טכנו עדינה בפיזמון. זה משעשע, קליל, משב רוח רענן, ידבר לאוכלוסייה מאד ספציפית, שככל הנראה לא תצפה בקדם… 3/5."
בהופעה החיה: הפנים של חברי הלהקה מוקרנים על גבי הולגרמות של נקניקים. זה מעניין. הופעה כריזמטית ומלאת אנרגיה. הם לובשים דוגמאות שונות של חולצות ומכנסיים משובצים. הקטע עם הוידאו וההולוגרמות לוקח את מרב תשומת הלב והוא העוגן של ההופעה.

Janet – Hingelind – בסקירת השירים ציינתי: "בלדת פופ סטנדרטית למדי, רדיו פרנדלית. מתחיל רגוע, בגשר הארוך בונה דרמה עד לפיזמון הפופ-אלקטרו הרגוע יחסית. זה חמוד וזורם, נעים לשמיעה, אך לא מותיר רושם עז. נדמה שלולא ההפקה, לא היה נשאר כל כך הרבה מהשיר. חסר כאן הוק, וזה מורגש. 3/5."
בהופעה החיה: היא עולה באאוטפיט אדום, חולצת בטן ומכנסיים, וז'קט מוזר בכחול. אליה מתלווים ארבעה מלווים. ההופעה הווקלית חלשה יחסית והשיר לא מעניין בכלל. הם נעים אל הקטווק, בניסיון ליצור קשר עם הקהל. זה לא הולך לשום מקום.

Uku Suviste – What Love Is – בסקירת השירים ציינתי: "זה נשמע כמו להיט פופ רוסי של ה-Dream Team, ועם ההופעה הנכונה, זה יכול לזכות בקדם. 2/5."
בהופעה החיה: המצלמה מתרכזת בעיניים התכולות של Suviste. הוא לובש סריג לבן עם מכנסיים אפורים. ווקלית, הוא לא חזק במיוחד. הוא עומד על הבימה קטנה, נורות מוארכות יורדות מהתיקרה, נרות ממלאים את רצפת הבמה אפופת העשן. מאחוריו, האותיות L-O-V-E. הצבע זהב הוא השולט בבמה. זה נורא קיטשי. יש בעיות סאונד ניכרות, אבל הוא נותן הופעה סבירה, עם זיופים פה ושם.

Inger – Only Dream – בסקירת השירים ציינתי: "…גם הפעם מדובר בבלדת Ed Sheeran בינונית ולא מזיקה. אין בשיר הזה הרבה, על אף שהוא נעים לשמיעה. זה מיינסטרימי מאד, גלגל"צי מאד, ועם זאת חסר אפקט כלשהו. הכריזמה של Inger תעשה את שלה והיא תעלה לגמר, אבל האם תעלה לסופר-גמר הפעם? 3/5."
בהופעה החיה: היא לובשת חליפה שחורה עם חולצת גולף צהובה ומנגנת על גיטרה. הרקע משנה צבעים. המצלמה מתמקדת בקהל ומשרטטת לבבות מסביב חבורת בנות וזוגות שהיא מוצאת. הופעה סולידית ויציבה לשיר שהוא סתמי למדי. הכריזמה של Inger משרתת אותה והקהל מריע לה.

Merilin Mälk – Miljon sammu – בסקירת השירים ציינתי: "האם גם הפעם מדובר בחביב חובבים? לא בדיוק. זה מידטמפו עד אפטמפו פופ-אלקטרו עם הפקה כבדה, פיזמון נגיש, אך מוכר מידי. לשיר אין אופי משלו, וההרגשה היא של שיר שכבר שמענו כמוהו הרבה בשנים האחרונות. מאמץ יתר. 2/5."
בהופעה החיה: Mälk עולה בשמלת מיני ורודה, מנסה לרקוד בחושניות, כאשר מסביבה מראות, שאמורות להראות את השתקפותה ולתת להופעה יותר עוצמה. ההופעה הווקלית חלשה, והיא נשמעת מתבכיינת כשהיא לא מזייפת.

German & Violina – Heart Winder – בסקירת השירים ציינתי: "עוד שיר עם סאונד אמריקאי מובהק. לא ברור למה כל כך הרבה שירים בקדם האסטוני מושכים לכיוון דרום ארה"בי. הפיזמון חנפני מאד, מאד פופ-קאנטרי שמרני, כולל אזכור חתונה כהתרה של השיר, על אף שעכשווי. זה עשוי טוב, אבל זה לחלוטין לא הסגנון שלי. 2/5."
בהופעה החיה: German עולה באאוטפיט שחור ולבן, עמו שלוש נגניות כינור בצהוב, ורוד ואדום. ההופעה היא קלישאה אירוויזנית, והשיר עצמו צ'יזי. אני מניח שהשניים הולכים ביחד. כוראגרפיה טיפשית וחובבנית מלווה את ההופעה כולה.

Jaagup Tuisk – Beautiful Lie – בסקירת השירים ציינתי: "השיר הושווה מהרגע הראשון ל-"Arcade", השיר זוכה אירוויזיון 2019. האפקט של השיר זהה, בלדה רגשנית, מבוססת פסנתר, עם הפקה אלקטרונית מינימלית, שנועדה להעצים את הדרמה ולתת הרגשה של תזמורת מודרנית. קולות רקע, מעצימים דרמה, בפיזמון ומחזירים להשוואה ל-"Arcade". בניגוד לאחרון, יש משהו מעט יומרני בשיר, גם אם הוא טוב ונכון מוזיקלית. 3/5."
בהופעה החיה: לשיר יומרני מגיעה הופעה יומרנית. ההפעה מתחילה כשהמצלמה מצלמת את Tuisk במהופך ומסתובבת לאיטה. הוא לובש חולצה לבנה עמוקת מחשוף ומכנסיים שחורים. בוידאוארט פיצוצים ודרמה ואז מים רוגעים. אליו מתלווה רקדנית בלבן, והם פוצחים בריקוד משותף. על המסך טיפות מים עולות מלמטה למעלה. המצלמה מתהפכת שוב בחלק האחרון של השיר. הופעה מנצחת.

Ziggy Wild – Lean on Me – בסקירת השירים ציינתי: "מדובר ברוק'נ'רול סבנטיזי, רטרואי ומגניב. השיר מלווה בקליפ תואם, המדמה סרט טראש סבנטיזי. ההוק מאד ברור, השיר פשוט מבחינת המלודיה שלו, אך הבעיה העיקרית היא בפיזמון התפל מעט והקצת משורבט. זה בסדר, אבל לא יותר. 3/5."
בהופעה החיה: הסולנית עולה במראה סבנייזי מלא: ז'קט עור אדום עם פרנז'ים, מכנסונים שחורים מג'ינס קרוע ואפרו. ההופעה מצויינת ומשרתת את הנרטיב הרוקרי הרטרואי. להבות שורפות את הבמה, וגם הסולנית שורפת באנרגיות גבוהות. יופי של הופעה.

Uudo Sepp – I'm Sorry. I Messed Up – בסקירת השירים ציינתי: "מדובר בבלדת פופ מודרנית, רגשנית, שנשמעת סינגר-סונגרייטרית, אך אינה באמת כזו. מאד Ed Sheeran ושות'. הוא זועק בסוף השיר וזה צפוי לעבוד יפה בלייב. הכותרת עם הנקודה באמצע מכוונת למילניאלים והשיר כולו זועק גמר. חזק מאד, מצד שני מיינסטרימי מאד. 3/5."
בהופעה החיה: הסולן עומד על הבמה החשוכה והמצלמה מתמקדת בו. הוא לובש ז'קט זמש שחור וסוודר לבן. בפיזמון, מילות השיר מופיעות על המסך מאחוריו, כמו גם אימג'ים מגורענים, שנותנים תחושה חזקה של הופעה של Ed Sheeran, או סתם חיקוי של גרמניה 2018.

Traffic – Üks kord veel – בסקירת השירים ציינתי: "לכאורה יש כאן צוות מנצח, מצד שני מדובר בשיר גנרי לחלוטין, אשר שמענו כמוהו עשרות בשנים האחרונות. המנון חצי אקוסטי, עם צלילי קאנטרי ופיזמון קליט וחסר אופי, כולל המון שטיקים של מוזיקה עדכנית, שנועדה להישמע אותנטית, אבל עדיין נורא מתועשת ונוסחתית. 2/5."
בהופעה החיה: הלהקה יושבת במעגל, כולל Stig Rasta בעצמו, והמצלמה במרכז מסתובבת ועוברת ביניהם. הקהל מדליק את הפנסים בטלפונים הניידים ועוזר לתורם לאווירה, אבל זה נורא נורא צ'יזי ומתאמץ, כולל בניסיון להשוות להופעה איזה אפיל מינימליסטי מגניב. לקראת סוף השיר הם קמים ונותנים הופעה "רגילה". סחים.

SHIRA – Out in Space – שם הבמה של Marika Rodionova, שכתבה את השיר עם Karl-Ander Reismann, המצוין מעלה. אז מסתבר ש-Jennifer Cohen היא לא נציגת העם היהודי היחידה בקדם. בלדת פופ-רוק עם השפעות בלוזיות. SHIRA נשמעת כמו סינגר סונגרייטריות עכשוויות, והשיר אפקטיבי, מגניב, אדיש משהו, מעורר סקרנות. היא נשמעת מאד כנה, מחוברת לשיר, ואתה מוצא עצמך מקשיב בקשב רב למילים. מעניין ו-engaging מאד. 3/5."
בהופעה החיה: היא יושבת ליד פסנתר, אך לא מנגנת. לובשת גלימת תחרה שקופה, חולצת בטן ומכנסיים לבנים, הכל בלבן. מבחינת סטיילינג היא נכשלה. ועדיין, זה השיר הכי מקסים ויפה בקדם. היא נעה על הבמה, מנופפת בגלימתה, בניסיון להוסיף תנועה להופעה שלה. מכונת רוח מוסיפה לאלמנט הקיטשי. גם ווקלית היא לא מבריקה. חבל.

Mariliis Jõgeva – Unistustes – בסקירת השירים ציינתי: "זה פופ מידטמפו קליל וזורם. עם זאת, אין בו שום דבר, שמושך תשומת לב או בולט מעל שאר השירים. זה נורא נורא אמצע הדרך, שיר דרך גלגל"צי, שמצד אחד קליט בהאזנה ראשונה, מצד שני אתה לא יודע איך לזמזם אותו אחרי שהוא נגמר, כי הוא בעל תוקף נורא קצר. בסדר מינוס. 3/5."
בהופעה החיה: תמיד בקדם האסטוני יש מישהי עם מראה הנסיכה הבלונדינית. הם מתים על זה. Jõgeva עומדת על הגבהה, לובשת שמלה בורוד חיוור וחולצת בטן תואמת. נורות פלורסנט מתפקדות כעמודים, העולים השמימה בחלק האחרון של השיר. המלווים נכנסים. קיטש.

להלן דירוגי לשירי חצי הגמר, המתעדכן לאחר ההופעות החיות:

  1. SHIRA – Out in Space
  2. Viinerid – Kapa Kohi-LA
  3. Ziggy Wild – Lean on Me
  4. Uudo Sepp – I'm Sorry. I Messed Up
  5. Jaagup Tuisk – Beautiful Lie
  6. Inger – Only Dream
  7. Janet – Hingelind
  8. Mariliis Jõgeva – Unistustes
  9. Uku Suviste – What Love Is
  10. Merilin Mälk – Miljon sammu
  11. German & Violina – Heart Winder
  12. Traffic – Üks kord veel

עד שיתקבלו תוצאות ההצבעה, אנו נהנים מהמופע האמנותי, הכולל את מנחי הערב, עושים ליפסינק לשיר "Right Here Waiting For You" של Richard Marx, רק כדי להשתעל באמצע ולחתוך לריקאפ. ועכשיו, למופע האמנותי האמיתי, Oliver Kuusik מבצע מחרוזת של זוכי האירוויזיון האחרונים, "Amar Pelos Dois", "Arcade" ו-"Toy". זה מתחיל בביצוע אופראי של שני הראשונים, ואז שתי זמרות נכנסות לביצוע שירה של נטע.

המנחה מכריז על 4 המקומות הראשונים של השופטים:

  • Inger
  • Jaagup Tuisk
  • Uudo Sepp
  • Traffic

המנחים מכריזים על ארבעת המעפילים הראשונים לגמר, לפי הצבעת השופטים והקהל:

  • Jaagup Tuisk
  • Inger
  • Uku Suviste
  • Traffic

הקווים נשארים פתוחים עבור הצבעת הקהל. זוכרים את הזמרות ששרו את "Toy"? עכשיו הן עולות לבצע את מחרוזת משירי אסטוניה באירוויזיון. אחרי שהקסם הזה נגמר, השופטים מוכנים להכריז על שני המאושרים הנוספים שעולים לגמר:

  • SHIRA
  • Uudo Sepp

ניתן לצפות שוב בחצי הגמר השני כאן וכאן. ב-29/02 ייערך הגמר, בו יתמודדו 12 מתמודדים על הכרטיס לרוטרדם.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.