2019: ליטא – רבע גמר 2

אחרי הפסקה של שבוע, אנחנו חוזרים לאחד הקדמים המוזרים וההפכפכים ביותר ביבשת, הקדם הליטאי! שמו הרשמי של הקדם: "Eurovizijos" dainų konkurso nacionalinė atranka.

ארבעת התכניות הראשונות הן התכניות בו מוצגים כל השירים לראשונה. תכניות 5 ו-6 יהיו חצאי הגמר ותכניות 7 היא הגמר אשר בו ייקבע הזוכה, שוב לפי החלטת השופטים והקהל. במקרה של שוויון, הצבעת השופטים היא זו שתכריע את הכף. בתכנית הראשונה 6 שירים התקדמו לשלב הבא ו-6 שירים הודחו. מהתכנית הנוכחית 6 שירים יעפילו לשלב הבא, בעוד שבעה שירים יודחו מן התחרות.

הטלווטינג נפתח עוד לפני שהופיע השיר הראשון, והשופטים עצמם הצביעו בלילה בו צולמה התכנית (יותר משבוע לפני השידור). להלן ניקוד השופטים:

12 – Justina Budaitė-Junà
10 – Edgaras Lubys
08 – Lukas Bartaška
08 – Paola Hart
06 – Emilija Gogolytė
05 – Gražvydas Sidiniauskas
04 – Giedrius Nakas
03 – Original Copy
02 – Justina Žukauskaitė
01 – Donata Virbilaitė
00 – Tiramisu
00 – Valdas Lacko
00 – BANZZZAI

כמו שעיניכם רואות, מידי פעם בפעם השופטים מעניקים לשני שירים את אותו הניקוד, בעוד כמות נקודות אחרת אינה קיימת.

השידור מתחיל בתקציר התכנית הראשונה, הסיקור התקשורתי לו זכתה התכנית וראיון עם האחראי על הפקת הערב. אנחנו מקבלים מבט חטוף לחזרות של שירי הערב. רק אז נכנסים לאולם. מנחי הערב הם Gabrielė Martirosianaitė ו-Giedrius Masalskis. השניים מציגים את שלושת השופטים, Ramūnas Zilnys, ששופט בתחרות מידי שנה, Giedrė Kilčiauskienė, זמרת ומאמנת ווקלית, ו-Rasa Bubulytė, אמנית וחברת הוועד המנהל בבית הספר למוזיקה AGATA. והתחרות מתחילה….

Tiramisu – The Smell of Your Eyes – סולנית הלהקה עומדת בשמלה עם מוטיבים אתניים, גם על המצח שלה יש כמה, מאחורה עולה גבר עם מסכת ברזל ומעיל עור. שתי מלוות/כנריות עטויות סחבות עומדות מאחוריהן. זה מידטמפו פופ-אתני עם קישוטים אלקטרוניים. מאד מוזר, משהו שאתה יכול למצוא רק בקדם הליטאי. יש חוסר חיבור בין המילים המטופשות והקלישאתיות לבין ההפקה הכאילו אתנית. איזה קשקוש. היא עצמה שרה מהאף 2/5.

לאחר השיר הראשון, Emilija Gogolytė מובילה בהצבעה. Tiramisu, שהופיעו עכשיו, נמצאים במקום השלישי.
תמונה15.png

Giedrius Nakas – Klaidos – נקס הוא שחקן, מלחין ומוזיקאי בעל השכלה בתחום הג'אז. הוא יושב מאחורי פסנתר ושר את הבלדה היפה הזו. בצד יושבות שתי זמרות ליווי, וההופעה כולה נראית כאילו מתרחשת באיזה מועדון לילה. זה שיר יפהפה, נכון לעכשיו השיר היפה ביותר בקדם הזה. קולות זמרות הליווי פשוט נפלאים, מלאכיים. הוא הזכיר לי מעט את קויט טומה האסטוני. בלדה עם מנגינה עגולה, חבל שהפיזמון לא מעט יותר מורכב 3/5.

אחרי ההופעה של Giedrius, אין שינוי בזהות המובילה, אבל זו להקת Tiramisu הנוראה שזה עתה הופיעה, שעולה למקום השני….תמונה16.png

Justina Žukauskaitė – Hit Me Harder – הזמרת הופיעה עם שיר של אותו יוצר בשנה שעברה ולא עברה את שלב טרום הגמר. שיר עם כותרת מזוכיסטית מעט…. יוסטינה עולה באאוטפיט שחור ואיפור קשה. קשה להבין את המילים שהיא שרה…. זה פופ-האוס שלא בנוי בשום צורה כמו שיר סביר. יש לו חלקים טובים, הגשר נגיד. כל חלקי השיר מחוברים בצורה גסה זה לזה והפקת מוזיקת המועדונים הזולה מעפילה על כל מלודיה, שיכולנו למצוא בשיר. שרבטו שיר והטביעו אותו בהפקה עמוסה 2/5.

מבחינת הטלווטינג, Tiramisu עולים למקום הראשון. Giedrius Nakas דווקא יורד בדירוג אחרי ההופעה.תמונה17.png

Lukas Bartaška – River of Hope – לוקאס מנסה לתעל אווירת ג'אז-בלוז אמריקאי, עם מבטא לא אמין ושיר על נהר ושטיפת חטאים, כמו שהאמריקאים אוהבים. הוא גם לבוש בהתאם עם ווסט ומכנסיים משובצים. מוזיקלית זה חביב, מאד לא להיטי. השופטים אהבו את זה כפי שניתן לראות בהצבעה מעלה. אציין שיש לו קול טוב מאד 3/5.

אחריה ההופעה של לוקאס, אין שינויים בטופ 5. Nakas ממשיך לרדת בדירוג.תמונה18

Paola Hart – I'll Be Alright – משתתפת עבר ב-X Factor המקומי. היא עולה עם משהו שנראה כמו עגיל שמכסה לה חצי פנים. הקול שלה נשמע כמו הכוכבות הצעירות, Bebe Rexhe ודומותיה. השיר עצמו? המנון פופ, מידטמפו אלקטרופופי, אפקטיבי מאד. היא פרפורמרית לא רעה, בעיקר ווקלית. על ההעמדה עוד צריך לעבוד. הבעיה היא שליטא לא נוטה לבחור שירים כאלה, אבל יש לו פוטנציאל 3/5.

אחרי ההופעה של פאולה, לוקאס עולה למקום החמישי, על חשבון יוסטינה. פאולה עצמה עולה שני מקומות למקום התשיעי.
תמונה19.png

Valdas Lacko – Dare – פופ-האוס-טכנו מסיבתי ומרים. השיר מגובש מאד, אמנם לא מרשים מוזיקלית, אבל לא נשמע מבולבל כמו הרבה שירים בקדם הזה. המילים הם של שיר העצמה, הפיזמון מלוה בתופים חזקים שתורמים לתחושת ההמנון. יש גם Millennial Woop אחרי הפיזמון, כדי לתרום עוד קצת לתחשוה הגנרית. זה לא כל כך רע, אני בעיקר מתרשם מוולדס, שמופיע ממש טוב. השיר נכתב על ידי Niklas Bergqvist השבדי, אשר כותב שירים למיני קדמים במזרח אירופה. בשנה שעברה, שירים שכתב עם האחיות פירסון (…) הגיעו למקומות השלישים בקדמים של מולדובה ופולין. כותב נוסף הוא Simon Johansson. האם זהו חבר להקת הבנים השבדית, Youngblood? 3/5.

בטלווטינג אין שינויים משמעותיים. לוקאס עולה למקוןם השלישי. נקס ממשיך לרדת.תמונה20.png

Emilija Gogolytė – Riddle – כותבי השיר הם צוות שבדי-בריטי. הצלע הבריטי Ian Curnow, היה בין כותבי השיר "Icebreaker" של Agnete, שהיה השיר הנורבגי הכושל לאירוויזיון 2016. השיר הוא פופ-ג'אז זול במיוחד, המתכתב עם נטע ברזילי. "I'm not a Toy" שרה הזמרת, המנסה להעביר תחושה של אישה חזקה, אבל נראית יותר כמו ילדה אבודה על הבמה היא לובשת שמלה בסגנון שנות העשרים, שזה אמור להתאים לשיר. בפיזמון נכנסים אפקטים אלקטרוניים, ב-C Part גיטרה חשמלית. הבלאגן חוגג 2/5.

ומה קורה בטלווטינג? פאולה עולה למקום השמיני….
תמונה21.png

Edgaras Lubys – To the Sky – אדגרס כתב את השיר בעצמו. הוא השתתף בקדמים של 2014, 2015 ו-2017. לפני שנתיים הגיע למקום הראשון בטרום הגמר, אך משם החלה התדרדרות והוא נפל ברבע הגמר. השיר הזה הוא פופ-האוס עם אלמנטים מהניינטיז, שהזכירו לי את E-Type השבדיים. הוא נותן הופעה ווקלית טובה, אבל השיר מעט מיושן ולא מעניין מספיק. הוא נותן בפלצט בפיזמון, שהוא החלק האפקטיבי והקליט בשיר. זה חביב, רטרואי, אבל לתחשותי הוא שוב לא יגיע רחוק בתחרות 3/5.

בטלווטינג, אדגרס קופץ מהמקום האחרון למקום השמיני.
תמונה22.png

Donata Virbilaitė – Doing the Loop – השיר הכתב על ידי Lise Cabble הדנית, מי שכתבה את זוכה האירוויזיון ב-2013 והרבה שירים נוספים שהזכו להצלחה באירוויזיון. לא ברור למה קבל מנסה השנה את מזלה בכל מיני קדמים איזוטריים. זה כנראה השיר החלש ביותר שהיא אי פעם כתבה. מדובר בפופ קברטי, מיושן וילדותי. דונטה והמלוות לבושות בסגנון שנות הארבעים ושרות מילים פשוטות באנגלית, כולל "טוטי פרוטי" ושאר שטויות 2/5.

בטלווטינג, מהפך! אמיליה עולה למקום הראשון, אדגרס מזנק למקום השלישי.
תמונה23.png

Gražvydas Sidiniauskas – Another Movie – השיר נכתב על ידי צוות נורבגי-הולנדי-גרמני. גרז'וידאס עולה בלבוש עור וז'קט בד, עוטה משקפי שמש ומנסה לתעל אווירת מטריקס. הוידאוארט לא עוזר עם אווירת הדיסקו המשוחררת שהוא נותן… השיר עצמו נשמע בבתים כמו שיר ג'יימס בונד דרמטי, בפיזמון זה כבר המנון פופ, א-לה דיויד גואטה או אביצ'י, רק בהפקה ירודה. הוא זמר מאד טוב, אבל הוא חייב לשנות את ההופעה 3/5.

בטלווטינג, Gražvydas שהופיע כעת, עולה למקום העשירי.
תמונה24.png

Justina Budaitė-Junà – Strength of a Woman – השפעות RnB רבות, יוסטינה מנסה לתעל אווירה אורבנית אמריקאית, עם שירת סטקטו ספוקן וורדית. הפיזמון מפתיע בכמה שהוא חזק. היא מפליאה ביכולות ווקליות מצוינות. זה המנון העצמה פמיניסטי מלא אטיטוד. עוד שיר שמושפע מ-"Toy"? השיר נכתב על ידי לא אחר מדוני מונטל, נציג ליטא לאירוויזיונים של 2012 ו-2016, בשיתוף אמנית היפ הופ אמריקאית, Glenda Proby. שיר חזק, שיכול להגיע רחוק בתחרות 3/5.

אז מה קרה בטלווטינג? יונה, שזה עתה שרה, עולה למקום העשירי, פאולה נופלת למקום ה-11.
תמונה25.png

BANZZZAI – I Don't Care – עוד שיר בדיחה, שמבוצע על ידי Paulius Šinkūnas, חבר להקת Twosome. הוא גם אחד מכותבי השיר. איזה מתיש, הוא מנסה למחות על תרבות הפופ העכשווית ותרבות הצריכה. נא, די עם זה. השיר הוא פופ-טכנו עם לופ מזרחי מרשים, שהוא החלק הטוב בשיר. השירה שלו לא קיימת. בפימזון מצטרפות אליו שתי רקדניות בשחור, עם פנים חצי מכוסות. הוא רוקד את הכוראוגרפיה בהצלחה, אבל שם זה נגמר. מזכיר מאד את "גנגם סטייל" 3/5.

בטלווטינג אין כל שינוי….
תמונה26.png

Original Copy – Power of Sounds – השיר נמצא בצמרת הטבלה כל הערב, עוד לפני שזכה להופעה…. מדובר בלהקת בנות-בן, שכן יש בה 4 זמרות וזמר אחד…. זה שיר פופ-קאנטרי קצבי, מאד Sing-Along, מאד ניינטיזי. הן לובשות בגדים בגוונים שונים של בז', לבן וורוד. ההופעה טובה יחסית, אבל השיר סתמי למדי 3/5.

בטלווטינג, להקת Original Copy יורדת סוף סוף למקום החמישי. יוסטינה (שהופיעה בחלק הראשון של הערב) עולה למקום השביעי. יונה עולה לתשיעי, BANZZZAI עולה ל-11 ונקס מתדרדר למקום האחרון. חבל.
תמונה27.png

הערב מתקדם והטלווטינג נסגר…
תמונה28.png

קולות הקהל מתורגמים ל-1-8, 10 ו-12 ובשקלול קולות הקהל והשופטים מתקבלות התוצאות הבאות, כאשר העולים לשלב הבא מודגשים:

  1. Edgaras Lubys – To the Sky
  2. Emilija Gogolytė – Riddle
  3. Justina Budaitė-Junà – Strength of a Woman
  4. Lukas Bartaška – River of Hope
  5. Original Copy – Power of Sounds
  6. Paola Hart – I'll Be Alright
  7. Tiramisu – The Smell of Your Eyes
  8. Donata Virbilaitė – Doing the Loop
  9. Gražvydas Sidiniauskas – Another Movie
  10. Justina Žukauskaitė – Hit Me Harder
  11. Giedrius Nakas – Klaidos
  12. Valdas Lacko – Dare
  13. BANZZZAI – I Don't Care

דירוגי האישי לשירים הוא כדלקמן:

  1. Giedrius Nakas – Klaidos
  2. Justina Budaitė-Junà – Strength of a Woman
  3. Lukas Bartaška – River of Hope
  4. Paola Hart – I'll Be Alright
  5. Valdas Lacko – Dare
  6. Edgaras Lubys – To the Sky
  7. Gražvydas Sidiniauskas – Another Movie
  8. Original Copy – Power of Sounds
  9. BANZZZAI – I Don't Care
  10. Emilija Gogolytė – Riddle
  11. Tiramisu – The Smell of Your Eyes
  12. Justina Žukauskaitė – Hit Me Harder
  13. Donata Virbilaitė – Doing the Loop

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.