2019: עדכון – סיכום יום החזרות השמיני

אתמול נערך יום החזרות השמיני, בו הופיעו 6 המדינות שלהן מקום אוטומטי בגמר. להלן פירוט מה שנראה מביתן 2 באקספו תל אביב:

israel ישראל – קובי מרימי פתח את יום החזרות הקצר בהופעה, שהייתה זהה לחזרה הראשונה. אנחנו רגילים לכך שהצוות הישראלי לא נוהג לבצע שינויים. קובי היה מרשים מאד ווקלית, כמו תמיד. בכל אחת משלושת הביצועים שנתן היום. ההעמדה זוכה לביקורות בעיקר מצד החובבים הישראלים; זמרי הליווי שעומדים מאחוריו בתחילת השיר מזכירים לרבים את ההעמדות הישראליות משנות ה-80-90. מסכי ה-LED הא-סימטריים עליהם מוקרנות דמותו של קובי מהקליפ מרשימים, אך לא בטוח שיבלטו בין 26 שירי הגמר.

france צרפת – Bilal Hassani הפך, מבלי ששמתי לב לפייבוריט די גדול. וזה נורא מוזר. לא האמנתי שהשיר הזה יעשה את הבלתי ייאמן ויתמודד על הניצחון בעוד מספר ימים, אבל זה כנראה מה שקורה. מצפייה באולם יכולתי לראות את הסיפור כולו; רקדנית כבדת משקל ורקדנית חרשת, שתיהן מעבירות מסר של inclusion ובעצם סוגרות את הקצוות שדמותו של בילאל עשויה להשאיר פתוחים. הוידאוארט בסגנון פילם נואר מדהים בעיני, אחד היפים השנה.

spain ספרד – Miki מקסים וכל ההופעות שהוא נתן היום היו מצוינות. מבחינה ווקלית לא מדובר בשיר שדורש יותר מידי. ההעמדה קרקסית בעיני, צבעונית מידי ומעט מעושה. כמו שכבר אמרתי, הייתי שמח שזה יהיה סגנון מסיבת רחוב, כרגע זה נראה עשוי מידי, קטע מתכנית ילדים, שעושה שטיפת מוח על ידי צבעים בהירים ונעימים לעין. הבחנתי כי ה"רובוט" הוא לא באמת רובוט, אלא בובה שמפעלת על ידי מישהי שלובשת שחורים ועומדת מאחוריה.

italy איטליה – Mahmood נתן הופעה טובה מאד, הוא מושלם בעיני כפרפורמר, כוכב אמיתי, דמות עגולה, מעניינת, שמביאה סיפור על הבמה ומחוצה לו. הרקדנים שלו נהדרים, אנושיים ולא מכניים. ההופעה אורבנית ומתאימה לשיר. הבעיה היא שההופעה מגניבה מידי, זה מתאים לטקס פרסי מוזיקה. זו לא הופעה אירוויזיונית במובן הקלישאתי של המילה. אם היה צדק, הוא היה מתמודד על ניצחון. הוא מנסה כמה תלבושות; הוא זנח את תלבושת הבז' וניסה חולצה לבנה. בהמשך ניסה ללבוש חולצה צבעונית בשחור, לבן ואדום.

united_kingdom בריטניה – Michael Rice נתן הופעה לא מדויקת בניסיון הראשון, אך השתפר בהמשך. הוא לא מחזיק את הבמה לבד והמניירות של הדיווה א-לה מאריה קארי או כריסטינה אגילרה זה משהו שהוא יהיה חייב להיפטר ממנו. החלק האחרון של השיר בו מצטרפות אליו זמרות הליווי הוא המרשים ביותר בכל ההופעה, אבל לא בטוח שלקהל תהיה הסבלנות, הם יגבשו את דעתם על השיר בשלב מוקדם יותר.

germany גרמניה – ה-S!sters מאד מאד חמודות וקלילות. הן משתטות לפני ואחרי ההופעה, זו עם זו ועם הקהל באולם. הצפייה בהופעה מתוך האולם עשתה לי את ההופעה לפחות מבולגנת. ועדיין, זה שיר לא מספיק טוב בעיני. הן נתנו הופעה ווקלית טובה והחוזקה שלהן היא בכך שהן משלימות אחת את השנייה, לאחת קול יותר אמריקאי וגברי, לשנייה יותר אירופאי ונשי. זה עושה את השילוב נעים לשמיעה.

הערב – חזרה גנרלית אחרונה ומופע השופטים של חצי הגמר הראשון!

התמונות מתוך אתר האירוויזיון הרשמי וצולמו על ידי Andres Putting ו-Thomas Hanses.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.