2017: לטביה – הגמר

הערב, ראשון, ה-26 בפברואר, 2017, אחרי שלוש תכניות ו-22 שירים, הגענו לישורת האחרונה ולגמר ה-Supernova, בו ייקבע מי ייצג את לטביה באירוויזיון 2017. הגמר הלטבי הוא הקדם ההיפסטרי ביותר בכל אירופה. פעם אסטוניה אחזה בתואר, אבל היא העבירה אותו לשכנתה לגוש, בעוד היא עצמה מנסה להיות שבדיה של הים הבלטי. כבר מספר שנים שיש בקדם המון אינדי-פופ וסתם אינדי. מדובר באחד הקדמים הטובים ביותר השנה בעיני, אם לא הטוב מכולם.

מסיבה שלא ברורה לי, ככל הנראה בשם התערבות ההפקה, גמר הסופרנובה כולל רק 4 שירים, בעוד חצי הגמר, שנערך שבוע שעבר, כלל 8 שירים והיה יכול לשמש כגמר בעצמו.

רצוי להשלים את כל העונה, שכן השנה התמודדו הרבה שירים טובים ומעניינים בלטביה.
לתכנית הראשונה לחצו כאן.
לתכנית השנייה לחצו כאן.
לתכנית השלישית לחצו כאן.

הערב, השופטים מוותרים על כוחם ורק הקהל יקבע מי ינצח, תוך שקלול בין ההאזנות ב-Spotify לפני התחרות לבין ההצבעות שנעשות בערב עצמו ב-SMS ובטלווט.

בין לבין מופיע ה-beaver הלטבי המשעשע.

Santa Daņeļeviča – Your Breath – סנטה עלתה מהתכנית השנייה לבחירת השופטים.
בסקירת השירים ציינתי: "בלדת אינדי-פופ עם ביטים ברקע . זה מתחיל כבלדה קטנה ומינימליסטית וממשיך כקצת פחות מינימליסטי….אבל לא הרבה פחות. זה סגנון שהולך היום אצל כל מיני סינגר-סונגרייטרים, אבל השיר עצמו חסר כריזמה ולא מיוחד מספיק. אין לי מושג איך הוא הלך שנייה אחרי שהוא נגמר 3/5". חייב לציין שזה נשמע טוב מאד בלייב, אנרגיה גבוהה.

למי שרוצה להכיר יותר את סנטה:


ביצוע בתכנית השנייה:

ביצוע בחצי הגמר:

ביצוע בגמר:

יש רק 4 שירים, וצריך איכשהו למלא את חלל הזמן שנוצר….אז בזמן שהלטבים צופים בפרסומות, אנחנו צופים במופע מרהיב של ה-Beaver, הקמע של הקדם הלטבי….

The Ludvig – I’m In Love With You – לודוויג עלה מהתכנית השנייה לבחירת השופטים.
בסיקור השירים כתבתי: "היפסטר מוזר ונפלא בבלדת אהבה רומנטית, פשוטה ומקסימה. אינדי-פופ מקסים ומקורי. המלודיה לא מאד מתוחכמת, אבך הפשטות לצד הצלילים האלקטרוניים סינתטיים ברקע הופכים את השיר לשלם, שמיע ומרגש. נגמר ומשאיר טעם של עוד, מת לראות את זה בלייב 4/5". טוב, אז ההופעה הווקלית לא מושלמת, אבל הוא מביא אותה בהיפסטריות רלבנטית לשנת 2017, ואם ייזכה יהיה הדבר הכי מגניב ונכון לאירווזיון 2017! הרבה קסם אישי, התכוונות ואותנטיות.

למי שרוצה להכיר יותר את לודוויג:


ביצוע בתכנית השנייה:

ביצוע בחצי הגמר:

ביצוע בגמר:

My Radiant U – All I Know – הצמד עלה מהתכנית השנייה לבחירת הקהל.
אני כתבתי בסיקור השירים: "פופ-רוק-קאנטרי פופולרי משום מה באזורים הללו של אירופה, לא מצליח להבין את זה. זה נורא אמצע הדרך, טובע בבינוניות. ההפקה נחמדה, הקולות שלהם נעימים כאלו, אבל זה עוד ממה שאנחנו כבר מכירים ושמענו. כולם מנסים להיות ליידי אנטבלום או The Common Linnets וזה די משעמם 2/5". ההופעה מציקה לי. נבו אמר מלטה 2014, אני אומר תוסיף על זה את הולנד 2014 ואת איסלנד 2011, כולם שירי פולק אמריקאים ראקציונרים מייאשים. מסוג השירים שיש מהם אלפים ולאף אחד לא איכפת. לצערנו זה עלה מהקהל, ולכן יש כאן סכנה לא קטנה. שיר סתמי ביותר, גלגל"צי-מרכז-ארה"ב.

למי שרוצה להכיר יותר את My Radiant U:


ביצוע בתכנית השנייה:

ביצוע בחצי הגמר:

ביצוע בגמר:

שוב הפסקת פרסומות, ושוב הביבר המקומי מרביץ ריקודים אורבניים והרבה אטיטוד.

Triana Park – Line – הלהקה עלתה מהתכנית השנייה לבחירת הקהל.
בסקירת השירים אני ציינתי: "ה-שיר הכי מדובר של השנה, כבר בניתי ציפיות. האמת, זה נשמע להיט, אבל משאיר אותי אדיש. אולי כי זה נורא מודע לעצמו ומלא בחשיבות עצמית. אולי כי השיר רפטטיבי מאד. הבתים טובים, אבל הפזמון הוא סוג של חפירה. העיבוד מהמם, אין מה לומר. סינת'פופ אייטיזי עם שאריות דיסקו, ביטים של האוס מתחילת המילניום. זה נשמע כמו הרבה מאד דברים מוכרים, ולכן אני מאמין זה נחשב הפייבוריט, אבל שמעתי טובים ממנו בקדם זה 3/5." בהופעה בגמר הקהל צווח מהתלהבות. אם לודוויג לא נבחר, אני מוכן להתפשר על זה. ההופעה לא כזאת חזקה, אך אולי זה סוד קסמה, יש משהו מאד טבעי בהופעה. הסולנית משתוללת בברייק באמצע הפזמון. זה מושך מאד את העין ואת האוזן. זה יכול להיות פולו-אפ מעניין לאמינטה ויוסטס. היא סיימה את ההופעה כמו מנצחת.

למי שרוצה להכיר יותר את טריאנה פארק:


ביצוע בתכנית השנייה:

ביצוע בחצי הגמר:

ביצוע בגמר:

ההצבעה נפתחה, ריקאפ קצר, והופעה אמנותית הכוללת את Intars Busulis הנפלא והמוכשר.

הקווים נסגרים וזה זמן לספור את הקולות. רק הצופים יכריעו מי ייצג את לטביה באירוויזיון. החלק השני של המופע האמנותי הוא יוסטס, בשירו החדש, "Message to you".

השופטים נותנים את חוות דעתם הסופית. והזוכים הם כצפוי……

Triana Park

בהצלחה בקייב. שיר ראוי בהחלט!

2 תגובות הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.