2019: ישראל – תכנית אודישנים תשיעית ועשירית

בשבוע החולף שודרו שתי תכניות אודישנים. התבשרנו כי התכנית מתחזקת בטבלאות הרייטינג והיא כרגע ממוקמת שנייה באחוזי הצפייה השבועיים עם 17.1% רייטינג ממוצע לשלוש התכניות של השבוע שעבר. במקום הראשון, למי שמתעניין, נמצאת "המתחזים" עם 17.8%. מקור.

תכנית 9 נפתחת במתמודד נוה מדמון, בן 17 מתל-אביב. הוא בוחר לשיר את "Stitches" של Shawn Mendes. הוא תלמיד עירוני א' בתל אביב ודי עונה על הסטיגמה של תלמידי התיכון הנ"ל. יש לו ביטחון רב על הבמה, הוא נשמע טוב, אבל זה מעט כוכב פופ מתוכנת בעיני. גם הבחירה של השיר נכנסת לאותה המשבצת. כל השופטים מצביעים "כחול" והמסך מורם די בקלות. הוא נותן לקהל הצעיר באולם מה שהוא רוצה. הוא מסיים את האודישן עם 88% ומקבל מקום בשלב הבא.

המתמודדת הבאה היא ירדן ישי, בת 25 מבית שמש. היא מצהירה שהיא זמרת של פופ ערבי. היא בוחרת לשיר "אלבי מעאק" של נסרין. משהו בקול שלה מעט מיושן לטעמי, והיא נשמעת יותר מבוגרת מכפי גילה. לחיוב אציין שהיא פרפורמרית בעלת ביטחון רב ובגבוהים הקול שלה מתגלה כמאד טוב. למעט קרן, כולם מצביעים "אדום" והיא מסיימת עם 56% ואת דרכה בתחרות. שירי מציינת שהיא לא זמרת מזרחית, אז היא לא צריכה לשיר מוזיקה מזרחית. ירדן נכנסת לעימות עם שירי, ויוצאת מעט חצופה.

המתמודדת הבאה היא איילה אליגולא, בת 32 מתל-אביב. בראיון המקדים היא מספרת על הדיכאון לאחר לידה. איילה השתתפה בעונה השלישית של "כוכב נולד" לפני 13.5 שנים. היא בוחרת לשיר את "All I Ask" של Adele. הבחירה בשיר היא מאד שמרנית, כמו גם בזמרת כמו אדל. אני זוכר אותה מ"כוכב נולד", שם לא הצליחה לעבור לשלב ההופעות באולפן. כיום היא מעט יותר פתוחה, פחות משוחקת ויותר טבעית. ועדיין, הקול שלה הוא לא של זמרת מקליטה. היא שרה נכון וטוב, אבל נעדרת אלמנט כוכבות לטעמי. למעט אסף, כל השופטים מצביעים "כחול". איילה מרימה את המסך ומסיימת עם 83%.

המתמודד הבא הוא עמנואל שמואל, בן 18 מרמת גן. הבן של "שאולי", הלא הוא אלישע שמואל, המתמודד הניצחי של "הכוכב". הוא בוחר לשיר את "שלך באהבה" של שימי תבורי. הטונציה מאד דומה לזו של תבורי האב. הנוכחות הבימתית כמעט ולא קיימת. זה מאד מיושן, אבל מקסים. לא יודע מה לחשוב על זה. זה מעט טכני. מה שבטוח אין בהופעה גרם של כוכבות. כל השופטים מצביעים "אדום", אבל נותנים לו לסיים את האודישן. התוצאה היא 22% מאכזבת. הראל מציין שזה נשמע כמו חיקוי.

המתמודדות הבאות הן הרכב הבנות Wanna Wanna מתל אביב. זמרות של ווקל אלקטרוני, RnB ו-Soul. אחת המתמודדות שרה בקברט של קרן, אחת אחרת הייתה המורה של קרן. קרן יורדת מכס השיפוט ורותם סלע המנחה מחליפה אותה. הבנות בוחרות לשיר את "החברות שלך" של עומר אדם. זה נורא קלישאתי לטעמי. אסף היחיד שמצביע "אדום" והבנות מסיימות עם 70% ומעלות את המסך ברגע האחרון. הקהל ממש לא התחבר. שירי טוענת שהאודישן היה מפוזר. אסף מציין שזה היה כמו "דודה שמנסה להיות מגניבה במסיבה". כרגיל, הוא מדויק.

המתמודד הבא הוא טל ורסנו, בן 21 מירושלים. הוא מספר כי הוא כדורגלן לשעבר. הוא בוחר לשיר את "המלאך שלי" של שלומי שבת. חוץ מזה שהוא גבר מאד נאה, יש לו קול נעים, אבל לא מדהים. שירי מצביעה על העובדה שהוא שר עם עיניים עצומות, אבל שר נקי. זה עדיין נראה כמו מישהו ששר לעצמו מול מראה ולא על הבמה. אסף, שירי והראל מצביעים "אדום" והוא מסיים עם 54%, מה שאומר שהקהל דווקא חיבב. רותם משכנעת את אסי להצביע "Save" ולהעביר את טל לשלב הבא. ברכות טל.

המתמודד הבא הוא מני גרוס, בן 26 מתל אביב. שחקן. הוא מספר שהוא כותב מוזיקה מזרחית. אחרי ריב בין השופטים, הוא עולה לשיר. הוא בוחר לשיר את "במכונית" של אתניקס. הוא מלווה עצמו על הקלידים. זה נורא היפסטרי-תל-אביבי. הוא פרפורמר ובעל נוכחות, אבל זה לא יותר מהופעה בבר. קרן מצביעה אוטומטית "כחול" ואחריה אסף. הראל ושירי מצביעים "אדום", בעוד סטייק ובן אל מתלבטים, אך לבסוף מצביעים "כחול". הוא מסיים עם 65% ואת דרכו בתחרות. זה היה קרוב.

המתמודדת האחרונה לפרק היא כתריה, בת 22 מדימונה/רמת גן. כתריה הופיעה רק לפני חודשיים בתכנית הכושלת "The Four" וסיימה במקום השני. היא זמרת פופ ו-Soul. היא בוחרת לשיר את "Mirrors" של Justin Timberlake. הביצוע נקי ומדויק. היא עדיין צריכה ללמוד להופיע מול המסך ולהפסיק להביט על הרצפה כל הזמן. טכנית זה מושלם. היא מסיימת עם 95% ו"כחול" מכל השופטים. שיא העונה עד כה, כפי שמציין הראל! די ברור ששמרו את הטוב לסוף.

בפרק זה המתמודדים הבאים עלו לשלב הבא:

  1. כתריה – 95%
  2. נוה מדמון – 88%
  3. איילה אליגולא – 83%
  4. Wanna Wanna – 70%
  5. טל ורסנו – 54%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

תכנית 10 היא תכנית קצרה. היא נפתחת באודישן של אליק מנשירוב, בן 17 מאשדוד. בראיון המקדים הוא מספר על הקשר הבעייתי שלו עם אביו. הוא בוחר לשיר את "אין פה מקום" של עידן חביב. יש לו קול עדין ויפה. הוא מסלסל בקטנה וזה נשמע יפה. השופטים ממתינים עם הצבעתם בעוד הקהל מתחמם. קרן מצביעה "אדום", שאר השופטים מחליטים להצביע "כחול" והמסך עולה ברגע האחרון כמעט. הוא מסיים עם 76%.

המתמודדת הבאה היא פרידה עוזיאל, בת 20 מתל-אביב. אמנית אנרגטית עם אלמנטים של דור ה-Z ותל אביביות היפסטרית. מה היא הולכת לשיר לעזאזל? היא מספרת על הבמה שהיא נולדה זיו ושינתה את שמה בהשראת פרידה קאלו. היא בוחרת לשיר את "וידוי" של מיכל טל. היא לא זמרת מושלמת ולא ווקליסטית מדהימה, אבל יש לה אופי ויכולת הופעה, כמו אינטיליגנציה מוזיקלית ויכולת לשיר "נכון" בלי להישמע טכנית. זה בוסרי ומצוין. היא הכי טבעית שיש, עם כל המוזריות וחוסר המוטיבציה לעשות רושם. הקהל מחבב. השופטים ברובם מצביעים "כחול", למעט אסף והראל. היא מסיימת עם 60% ולא מרימה את המסך. בעידוד הקהל, אסי ורותם מחליטים לעשות "Save" ומעבירים אותה לשלב הבא.

בפרק זה המתמודדים הבאים עלו לשלב הבא:

  1. אליק מנשירוב – 76%
  2. פרידה עוזיאל – 60%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.