2019: הולנד – Duncan Laurence מציג את שירו לאירוויזיון, "Arcade"

הולנד הכריזה על נציגה לפני כחודשיים, אך היה הזה ביום חמישי בערב, לאחר שפורסם "Arcade", שהמדינה החלה לטפס בטבלאות ההימורים. ביום שבת בערב זה כבר היה חתום – הולנד היא הפייבוריטית לזכייה באירוויזיון 2019.

המבצע
כתבתי על Duncan Laurence כאן, אך אחזור על הדברים: Duncan Laurence הוא Duncan de Moor. נולד ב-1994, ב-Spijkenisse, הולנד. מגיל 13 הוא החל לכתוב מילים לשיריו ומאוחר יותר ללהקתו The Slick and Suited ולאמנים אחרים. הלהקה הוקמה ב-2013 ב-Fontys School of the Arts ב-Tilburg, והופיעה בפסטיבל Eurosonic Noorderslag. ב-2017 Laurence סיים את לימודיו. מאז הוא נותן שיעורי פיתוח קול ומלמד כתיבת שירים, הוא משויך ל-Sony / ATV Music Publishing. ב-2014 השתתף ב-The Voice ההולנדי. הוא הצטרף לנבחרת של Ilse DeLange, נציגת הולנד לאירוויזיון 2014, והגיע לשלב חצי הגמר.

השיר
"Arcade" נכתב על ידי Laurence עצמו בין היתר. עוד בכותבים Joel Sjöö ו-Wouter Hardy.
גם השנה דבקה רשות השידור ההולנדית בבחירה פנימית. לאורך כל מסע החיפושים לא עלה שמו של Laurence כמתמודד בולט. מי שכן צויינו הם Maan, Romy Monteiro, Caro Emerald, Glennis Grace, Davina Michelle, Jim van der Zee, Sharon Kovacs ו-Raffaela. לאחר שנטען כי לא מצאו את הזמר המתאים נמסר כי הדיג'יי Armin van Buuren כתב שיר, שעתיד להימסר לידי זמר שתיבחר רשות השידור. לבסוף הפתיעה רשות השידור ההולנדית והכריזה על בחירתה ב-Duncan.
טרם פורסם השיר, הוא הושווה לגרסתו של Callum Scott ל-"Dancing On My Own", לסגנון של Annie Lennox, ל-Haevn ולשיר "Birds" של Anouk מאירוויזיון 2013. לאחר פרסומו צויין כי השיר מזכיר את Hurts, Coldplay, Kodaline, Imagine Dragons, James blunt ו-Sam Smith.
השיר הוא בלדת Blue Eyed Soul, אשר בדומה לשיר היווני מתחיל שקט עם עיבוד עדין ורק בפיזמון מקבל עיבוד אגרסיבי גוספלי. זה נשמע לפרקים כמו שיר נושא מודרני לסרט של ג'יימס בונד. לקראת סוף השיר הוא עולה לקרשנדו וקולו של Laurence נחנק מאמוציות. זו תצוגה אפקטיבית ביותר של מוזיקת פופ אמוציונלית, אשר לה חיים וזכות קיום מחוץ לבועת האירוויזיון. השיר אולי סנטימנטלי מידי לרדיו, אבל כנראה מאופק במונחים אירוויזיונים. שלוש הדקות שלו הן מלאכת מחשבת של כיצד יוצרים אפקטיביות מוזיקלית בשלוש דקות, אשר ניתן לדמיין כיצד תתורגם להופעה אירוויזיונית. Laurence הוכיח בהופעותיו החיות כי הוא מסוגל לתעל רגש. במובן זה, זכייה הולנדית היא יותר מתרחיש סביר, כזו שמשחזרת את ההישג של פורטוגל ומצליחה לזכות הן בניקוד השופטים והם בניקוד הקהל.
מילות השיר הן אמוציונליות, המשתדלות לגלוש לקיטש רק אחרי שסחפו את המאזין. הדובר שר על ליבו המנופץ, אותו הוא סוחב בחזרה לשגרת חייו. בבית השני הוא כבר מדבר על סערת רגשות, בעקבות הלב השבור, שמתווספת לנטל החיים שהוא נושא עמו, הוא מפחד מזהותו, הוא מנוכר ממחשבותיו, הוא נרתע ממה שקורה בנפשו, הוא מבקש שמישהו אחר ייקח עליו אחריות. הוא היה ילד קטן במשחקיית וידאו, שעיניו פעורות אל מול האורות והשפע, הוא בזבז את כל מה שליבו יכל להעניק, התמכר לאהבה בלתי אפשרית, משחק שסופו הפסד. מטאפורת הגיימינג ממשיכה: הוא ממשיך להכניס מטבעות למכונת המשחקים, למרות שהוא יודע שהבית תמיד מנצח, השחקן תמיד מפסיד. הוא ידע מראש מה הולך לקרות, ועדיין, כמו מכור להימורים, או כמו ילד המכור למשחקי מחשב, הוא נצמד למושא אהבתו עד שליבו נשבר והוא נאלץ להודות בתבוסתו.
הולנד צפויה להתמודד ב-16/05 בחצי הגמר השני של אירוויזיון 2019. ההעפלה לגמר בשלב זה היא עובדה די גמורה, ולפי המהמרים אנו נהיה באמסטרדם/האג/אוטרכט ב-2020. השיר צפוי להיכנס לפנתיאון של שירי האירוויזיון המודרני וכנראה לכבוש את המצעדים האירופאיים. אחרי שהגיעו למקום השני לפני 5 שנים, אי ניצחון עם השיר הנוכחי תהיה מכה מורלית להולנדים.

מילות השיר, מתוך האתר genius.com:

Arcade

Ooh-ooh-ooh, ooh-ooh, ooh-ooh
Ooh-ooh-ooh, ooh-ooh, ooh-ooh

A broken heart is all that's left
I'm still fixing all the cracks
Lost a couple of pieces when
I carried it, carried it, carried it home
I'm afraid of all I am
My mind feels like a foreign land
Silence ringing inside my head
Please, carry me, carry me, carry me home

I spent all of the love I've saved
We were always a losing game
Small-town boy in a big arcade
I got addicted to a losing game

Ooh, ooh
All I know, all I know
Loving you is a losing game

How many pennies in the slot?
Giving us up didn't take a lot
I saw the end 'fore it begun
Still I carried, I carried, I carry on

Ooh, ooh
All I know, all I know
Loving you is a losing game
Ooh, ooh
All I know, all I know
Loving you is a losing game

I don't need your games, game over
Get me off this rollercoaster

Ooh, ooh
All I know, all I know
Loving you is a losing game
Ooh, ooh
All I know, all I know
Loving you is a losing game

Ooh-ooh-ooh, ooh-ooh, ooh-ooh
Ooh-ooh-ooh, ooh-ooh, ooh-ooh

הקליפ הרשמי של השיר:

הופעה חיה של השיר:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.