2024: מלטה – סיקור MESC – טרום גמר 3

מלטה ממשיכה בהליך הבחירה שלה. 9 שירים נוספים השתתפו בטרום הגמר השלישי של המדינה. מי שיעפיל משלב זה, יתמודד בגמר, אך את זהות השירים והמתמודדים המעפילים לגמר נדע רק בתום כל ארבעת טרומי הגמר.

טרומי הגמר הם במסגרת התכנית XOW. מנחה הערב הוא Ron Briffa. הערב מתחיל, כמו תמיד, בקשקושים בלתי נגמרים. המנחה מזמין לראיון את נציגי 2023, The Busker. הם מופיעים עם שירם החדש,"Bulletproof". אחרי פרסומות אינספור, מתחילה התחרות. המנחה מראיין את האמן הבא להופיע, בעוד שאר הזמרים יושבים מולם בכורסאות.

Jessica Micallef – Tagħna Tnejn – פותחים את הערב בשיר במלטית. השיר נפתח בצלילים לטינים, והעיבוד הזה לא יושב טוב על השירה של הזמרת. זה נשמע כמו הופעת קריוקי. האווירה לטינית, או ליתר דיוק קובנית. הלטינו-פופ הזה היה אפנתי לפני חמש שנים. מלודיה ילדותית, אבל מעל הכל הופעה מתחת לכל ביקורת של מישהי, שלא ניתן לכנותה זמרת בשום אופן. 2/5.

Cosette Baldacchino – Free Fall – בחיי שיש כאן תחרות מי מזייף יותר מבין המתמודדים. הפעם מדובר בבלדת פופ-רוק דרמטית, הבונה מתח עד לפזמון צעקני. המלודיה עצמה חלשה מאד. זה שיר קדמים טיפוסי, עם מנגינה משורבטת ודרמה מזויפת בפזמון. חובבני ומיותר. 2/5.

Michela Galea – Let's Talk About Love – ניסתה את מזלה בקדם הג'וניור ב-2010. הזמרת שותפה בכתיבת השיר. כותב נוסף הוא Andreas Stone Johansson, שבמלודיפסטיבלן 2023 היה מכותבי השיר של Laurell. בקדם הבלגי ב-2023 היה מעורב בכתיבת השיר "Rollercoaster" של The Starlings. בקדם הנורבגי השנה היה מעורב גם בכתיבת "Love You in a Dream" של Elsie Bay, בכתיבת "Triumph" של Akuvi, בכתיבת "Not Meant to Be" של Eline Thorp ו-"Masterpiece" של Atle Pettersen. במלודיפסטיבלן 2021 היה מכותבי השיר "Fingerprints" של Nathalie Brydolf, שלא העפיל מטרום הגמר הראשון. ב-2020 בקדם הנורבגי היה מכותבי "Wild" של Raylee, שהגיע למקום ה-3-4, ושל "Som du er" של Akuvi. היה במלודיפסטיבלן 2019 מכותבי "Not with Me" של Wiktoria, שהגיע למקום השישי, "Army of Us" של Andreas Johnson, שהגיע לשלב ההזדמנות הנוספת, "I Do" של Arvingarna, שהגיע למקום השביעי ו-"Too Late for Love" של John Lundvik, שזכה במלודיפסטיבלן והגיע באירוויזיון למקום החמישי. כותב נוסף הוא Emil Calleja Bayliss, שכותב לקדם המלטי ולקדם ג'וניור המלטי מידי שנה כמעט.
השיר הנוכחי קצת יותר מגובש ומהודק משני הקשקושים שקדמו לו. בלדת פופ קיטשית עד מידטמפו. ווקאלית, היא לא אסונית כמו אלו ששרו עד כה. כשיר עצמו, הוא לא מעניין מאד. נשמע משהו שאירה לוסקו הייתה יכולה לשיר לפני 20 שנה, אבל זה בסדר, שמיע בהחלט, ולדעתי יש לזה מקום בגמר. היא עומדת בתו הגדול ובמודולציה. 3/5.

Thea Aquilina – Blood Stream – ניסתה את מזלה בקדם הג'וניור ב-2015, 2017 ו-2018. הזמרת שותפה בכתיבת השיר. עוד מעורב, מיודענו Gerard James Borg. הזמרת לובשת אאוטפיט שחור עם שרוולים ושמלה מפלסטיק שחור. השיר הוא פופ אגרסיבי בהפקה כבדה. שוב, מלודית זה נשמע מאד חלש, לא קליט מספיק, לא נעים לשמיעה. הפזמון נשמע מדוקלם. יש ברייק שנשמע קצת אתני, וזה הקטע הכי טוב בשיר. 2/5.

Miguel Bonello – Better Off Alone – ניסה את מזלו בקדם הג'וניור ב-2016. הזמר מעורב בכתיבת השיר. עוד מעורב Michael Joe Cini, שהזכרתי בשבוע שעבר. הזמר עולה עם חולצת בטן מהשוק המקומי ותלתלים מזהב. השיר הוא בלדת פופ דרמטית, שוב. מלודית זה קצת יותר מובנה מרוב השירים ששמענו עד כה, והוא גם זמר לא רע, אבל לא בטוח עד כמה החמולה שלו חזקה במדבר המלטי. גם כאן יש מודולציה והיא מיותרת. 3/5.

Moira Stafrace – Feather Flight – נציגת מלטה 1994 כחלק מצמד. הזמרת מעורבת בכתיבת השיר. היא נראית כמו דמות מ"משחקי הרעב". השיר הוא אלקטרו-פופ ניינטיזי, ששואב השראה מהמנוני מועדונים ניינטיזים. היא זמרת טובה פי כמה מכל הזמרים הצעירים, אבל ההופעה החזותית שלה קרינג'ית. זה לא הכי מקורי, קצת צפוי, אבל זה עובר. גם כאן יש הרגשה של דמו. 3/5.

Dan – Baraxx – הזמר מעורב בכתיבת השיר. עוד מעורב Cyprian Cassar, שכתב הרבה שירים לקדם המלטי. עוד שיר במלטית. הפעם מדובר בפופ-דאנס עם פופ-בראס. השילוב הזה נראה כפוי ולא עובר חלק. גם המלודיה לא יושבת כמו שצריך על העיבוד המוגזם. אני אפילו לא יודע אם יש כאן עם מה לעבוד, מרוב שזה מבולגן. הדרופ של הבראס מתפקד כגימיק, שלא קשור לשיר בשום צורה. פתאום השיר מקבל אלמנטים של ג'אז. אין לי כוחות. 2/5.

Stefan Galea – Numb – ניסה את מזלו בקדמים של 2016 ו-2023. הזמר מעורב בכתיבת השיר, וכן Michael Joe Cini. חוזרים לאנגלית. הוא לובש בגדים שחורים צמודים מידי.לא פלא שהוא מרגיש מנוון, בטח כבר קיבל נמק. אחרי ההאזנה לשיר גם אני קיבלתי נמק באוזן. אלקטרופופ קרינג'י, שמכוון למועדונים ומלווה בכוראוגרפיה מביכה והופעה כללית בלתי. גם כאן יש דרופ אתני, והזמר מדבר עם היד שלו בפזמון. 1/5.

Karin Duff – Breaking Bad – השתתפה ב-2019 באקס פקטור המקומי. הזמרת מעורבת בכתיבת השיר. עוד מעורבים Andreas Stone Johansson ו-Gerard James Borg. גם כאן היד השבדית מורגשת, בכך שהמלודיה פשוט… נוכחת. השיר נפתח בצלילי סירנה של משטרה. הבתים בונים מתח לגשר המלודי ועד לפזמון, שמועט במלודיה ומרובה בהפקה. היא זמרת פחות טובה ממה שהיא חושבת. גם פה חליל אתני בעיבוד. זה בינוני ביותר. 2/5.

להלן דירוגי לשירי טרום גמר הקדם השלישי:

  1. Michela Galea – Let's Talk About Love
  2. Moira Stafrace – Feather Flight
  3. Miguel Bonello – Better Off Alone
  4. Karin Duff – Breaking Bad
  5. Thea Aquilina – Blood Stream
  6. Jessica Micallef – Tagħna Tnejn
  7. Dan – Baraxx
  8. Cosette Baldacchino – Free Fall
  9. Stefan Galea – Numb

ועכשיו, מופע ריקוד. אחריו, ראיון עם נציגת מלטה 1997. אחר כך, משחק שתייה איתה ועם בתה (?). לבסוף, היא מבצעת את שירה מלפני 26 שנים.

עם תום הפרסומות, משחקי חברה עם מתמודדי הערב.

ניתן לצפות שוב בטרום הגמר כאן. ביום שישי הקרוב יתקיים טרום הגמר הרביעי של הקדם.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.