2024: קרואטיה – סיקור ה-Dora – חצי גמר 1

ברוכים הבאים לחצי הגמר הראשון של הקדם הקרואטי, ה-Dora. בחצי גמר זה התחרו 12 שירים ראשונים על 8 מקומות בגמר.

לבמה עולים מנחי הערב,  Duško Čurlić ו-Maja Ciglenečki. הם לא מפסיקים לדבר.

התחרות מתחילה!

Noelle – Baby, Baby – בסקירת השירים כתבתי: "השיר בקרואטית מלאה, למרות הכותרת. מדובר בשיר רוק, שנורא רוצה להיות להיט, אבל נשאר מאד שטחי מבחינת המלודיה. זה כמעט מאולתר. הזמרת נשמעת חסרת חשק והביט עצל וחסר השראה. שיר שעובר לידך ולא מותיר רושם. היה ראוי לתת הפקת אלקטרו יותר מעניינת, שתשדרג את השיר. הכל כאן מראה חוסר חשק: המלודיה, ההפקה, השירה ואם הייתי מבין את השפה כנראה הייתי מגלה שגם המילים נכתבו בחוסר חשק. 2/5."
בהופעה החיה: היא לובשת בגדי עור ומאופרת בשחור. זה לא כזה רוק, אלא יותר פופ טינאייג'רי עם קצת גיטרות חשמליות. עמה על הבמה 4 רקדניות בשחוק וכסף. היא רוקדת עמם. בימתית היא לא משכנעת, אין לה את זה כפרפורמרית. ווקאלית היא סבירה. לקראת סוף השיר, היא פושטת את מעיל העור ונשארת לבושה כמו אחתה רקדניות. אחת מהן עושה עצמה מנגנת על גיטרה חשמלית.

Mario Battifiaca ft. Robert Ferlin – Vodu piti trizan biti – בסקירת השירים כתבתי: "השיר נפתח בצלילי פסנתר וצלילי טיפות. המבצע שר בלאות מסוימת. לאחר מכן מגיע קטע של ספוקן וורד. השיר מאד מונוטוני, כמעט לא מולחן. גם שיר זה מובן אחרי 40 שניות. ממש לא דרושה לי האזנה נוספת מהדבר המקושקש הזה. 2/5."
בהופעה החיה: אחד שוכב על הקצפה עם ידיים משולבות. הזמר הראשון מופיע בוידאוארט. לאחר מכן שניהם מופיעים בלייב, לבושים באדום. הראשון בכותונת משוגעים. שתי זמרות ליווי משחררות אותו ואוחזות בבדים האדומים היוצאים מחולצתו. כמו שהשיר מקושקש, כך הוא קיבל הופעה מטופשת. לא ברור מיהם חושבים שהם. בשלב מסוים כולם נשכבים על הרצפה לובשים מסכה של הזמר הראשון. מה זה היה לעזאזל?

Stefany Žužić – Sretnih dana dat' će Bog – בסקירת השירים כתבתי: "זה כבר נשמע משהו שאנחנו יותר רגילים לשמוע מהאזור. השיר נפתח כבלדת פסנתר. בפזמון השיר תופס קצב ועולה על כביש מהיר עד להתגבשותו כלהיט רדיו פופ-רוק. זה נחמד, לא עמוס מידי, אבל שמרני למדי, ולא מחדש כלום. בפזמון חסר עוד משהו כדי להפוך אותו לזכיר והמנוני, כמו שהוא שואף להיות. נחמד, אך לא יותר מזה. 3/5."
בהופעה החיה: היא מופיעה בשמלה לבנה גדולה ומפוארת, שנראית כשמלת כלה. 4 רקדניות קורעות ממנה את התחרה שבשמלה. הבמה עפופת עשן. היא פוסעת קדימה בפזמון, והרקדניות חוזרות אליה. הוידאוארט נוצץ ויוקרתי היא נשמעת טוב ויודעת להופיע מול המצלמה, אבל השמלה עושה את הכל כבד מידי.

Misha – One Day – בסקירת השירים כתבתי: "השיר מתחיל בלופ של השיר. ההפקה אלקטרו-פופית, אך לא פרשית. הזמר שר על רקע מוזיקת מסיבות של לפני עשור או יותר. הפזמון המנוני, כולל את קולו המשוכפל וקולות גבריים נוספים. זה מאד David Guetta או Avicii וונאבי. יש בשיר משהו לאה ועייף. זה כולל Millennial Woop מתיש, שעבר זמנו. רפטטיבי ומשורבט משהו, טובע בהפקה כבדה ומיושנת. 2/5."
בהופעה החיה: הזמר לובש מסכה נוצצת ולא ניתן לראות את פניו. הוא מתקשה לשיר קצת לדעתי. הוא מתחיל את ההופעה מול מראה ועמו שני זמרי ליווי במסכות דומות. המראות נפתחות, ומאחוריהם יש דיג'יי במסכה גם כן. זה הופעה גרועה וחובבנית, ואני יכול להבין למה הוא רוצה להסתיר את הפנים שלו.

Erna – How Do You Love Me – בסקירת השירים כתבתי: "המנון פופ-רוק קליט, אבל לא אפקטיבי. הבתים בונים דרמה כלשהי, שלא מגיעה בפזמון. סתמי למדי. זה נשמע כמו משהו שרוצה להיות שיר ג'יימס בונדי, אבל נשאר על ניוטרל. נעים להאזנה, אבל לא מותיר שום רושם. 3/5."
בהופעה החיה: היא לובשת שמלת עור שחורה קצרה. היא לבדה על הבמה. את הבמה שוטפים אורות אדומים. אכן, כמו בג'יימס בונד, את הוידאוארט ממלאות דמויות בלבן. גם כאן הבמה אפופת עשן. היא לא עקבית מבחינה ווקאלית. יש קטעים שהיא נשמעת טוב, באחרים פחות. ניכר שיש בעיות סאונד.

Eugen – Tišine – בסקירת השירים כתבתי: "השיר נפתח בשירת אקפלה, ואחר כל נכנסת נגינת הפסנתר. בדקה הראשונה השיר נשמע לי כבר כמו משהו שיכול להתמודד על מקום בטופ 3 בקדם. לא שזה כזה שיר חזק, אבל הוא עשוי לפי כל החוקים של בלדות מהאזור. שיר דומה זכה בקדם לפני 4 שנים. לשיר פזמון זכיר והוק ברור. לזמר קול נעים והוא נשמע מחובר רגשית לשיר. אין כאן שום בשורה חדשה, ומדובר במוזיקה די שמרנית, אבל זה עשוי נכון. לקראת הסוף השיר הופך רפטטיבי מידי. 3/5."
בהופעה החיה: הבמה חשוכה, ורק אלומת אור קטנה מאירה את הזמר, היושב ושר. הוידאוארט נראה כמו גבר עשוי כוכבים פוסע בחלל זרוע כוכבים. בפזמון הוא פוסע קדימה, הוא לבוש חליפה שחורה. את הבמה שוטפים אורות כחולים. הוא קצת מתקשה ווקאלית. חמישה רקדני ליווי בגלימות שחורות נעים מאחוריו. הוא שר את השיר בעיניים עצומות רוב הזמן. בסוף השיר הוא מסתובב כשגבו לקהל, בעוד להבות פורצות משמש גדולה בוידאוארט.

Vinko – Lying Eyes – בסקירת השירים כתבתי: "בלדת פולק באנגלית, שנשמעת בתחילה כמו גרסת דמו. הזמר עולה לפלצט, ומשתמש בקולו כדי להעביר את הכאב עומק תחושותיו בשיר. זה חביב מאד, מלודי, אותנטי. אני לא חושב שלשירים כאלה יש סיכוי בקדם, למרות האלמנט הרגשי הברור. הבחירה באנגלית די פוגמת ביכולת הקהל המקומי להתחבר לשיר. 3/5."
בהופעה החיה: ההופעה בשחור-לבן. הזמר עומד עם גיטרה ושר. פסנתרנית מנגנת על פסנתר. הבמה אפופת עשן. בוידאוארט עשן וגיצים. לקראת סוף השיר עוברים לבצע. להבות פורצות מתוך הפסנתר. זה יפה ואלגנטי, אבל הלהבות היו מיותרות. תשאירו את ההופעה נקייה.

Barbara Munjas – Nepobjediva – בסקירת השירים כתבתי: "השיר מתחיל במקצב אלקטרו תעשייתי משהו. שירתה של הזמרת והמלודיה לא תואמים להפקה של השיר, משהו שם לא מתחבר. ואז מגיע הפזמון, והוא בכלל בהרגשה אייטיזית. קצת מנותק ולא מגובש. יש לחזור מיידית לשולחן השרטוט ולעבוד על השיר מחדש. זה נשמע כמו משהו שעבדו עליו כמה דקות והתייאשו. 2/5."
בהופעה החיה: היא לובשת חליפה כסופה ואיפור כבד, בעודה ישובה על כיסא. יש עוד ארבעה כסאות על הבמה. נגן ועוד שלושה רקדנים מתיישבים עליהם. היא פוסעת קדימה. יש לה קול מאנפף ומרגיז. בפזמון כולם קופצים כקופים על הבמה. זה מטופש אפילו יותר על הבמה מאשר בסטודיו.

Let 3 – Babaroga – בסקירת השירים כתבתי: ""באבארוגה" היא סוג של בוגימן בלקני. כצפוי מההרכב, מדובר בשיר משוגע למדי, עם הפקת רוק ואלקטרו, ואוטוטיון מעצבן למדי לאורך כל השיר. זה מאד רועש, ולדעתי ניתן להאזין לזה רק תחת השפעת חומרים. כמובן שאני מחבב את זה. Let 3 נשארים נאמנים לעצמם. הם באו לעשות שמח ובלאגן, ושום דבר לא יעצור אותם. 3/5."
בהופעה החיה: הוידאוארט מציג קשת, פרחים ושמיים כחולים, כאילו מדובר בתכנית ילדים. לאחר מכן עוברים לפסיכדליה. על הבמה שלושה אנשים קטני קומה, הלובשים חצאיות צהובות. הסולן כרגיל לבוש בחלוק ורוד ועם כובע שכתוב עליו "ŠČ". הייתכן שההרכב ייצגו את קרואטיה פעמיים ברציפות? למה לא בעצם. בסוף השיר, בחורה הלובשת צהוב ומניפה פטיש ורוד גדול מפציעה. הסולן פושט את החלוק ונשאר בחצאית צהובה אף הוא.

Lana Mandarić – More – בסקירת השירים כתבתי: "השיר מתחיל בקטן. ניתן לשמוע קישוטי אלקטרו ברקע, אבל האווירה שקטה. לזמרת קול חם, וההפקה משלימה אותו באופן נאה. בפזמון השיר נשאר באותו מקצב, אבל הופך להיות קצת יותר אמוציונלי ואגרסיבי. הפזמון דוחק בזמרת למקסם את יכולותיה. שיר שיכול להיות רצועה נחמדה באלבום פופ-רוק, אבל לא רצועה מובילה. שיר חביב, אבל לא קומפטטיבי מספיק. 3/5."
בהופעה החיה: במבט ראשון היא הזכירה לי את Franka. היא לובשת שמלה אפורה א-סימטרית עם מכנס על רגל אחת בלבד. הצבעים השולטים על הבמה הם צהוב ושחור. זה מהשירים הטובים של הערב, אבל היא מזייפת כהוגן בפזמון. ויזואלית, זה אחד הדברים היותר נורמלים ורגועים שראינו הערב.

Pavel – Do mjeseca – בסקירת השירים כתבתי: "הדבר הכי קרוב לשלאגר שתשמעו בקדם הזה. האינטרו נשמע כמו שיר של ABBA. השאר קצת פחות משכנע, אבל המלודיה בפזמון לגמרי זורקת להרכב השבדי המדובר. זה שיר שזקני זאגרב יצביעו לו בעודם חושבים "זה אירוויזיוני", אבל זה די זבלי. אפילו בשבדיה כבר לא כותבים דברים כאלה. 2/5."
בהופעה החיה: נורא. הוא לובש שחור, היא לבן. הלהקה שעמם לבושים בכסף מנצנץ. בוידאוארט ירח גדול, המתחזה לכדור דיסקו. זה כל כך מנותק. בפזמון היא נותנת בכוראוגרפיה של אתי פולישוק.

Saša Lozar – Ne plačem zbog nje – בסקירת השירים כתבתי: "בלדת סינגר-סונגרייטר עם לחן צפוי למדי. אתה מבין מהר מאד לאן השיר הזה הולך. כמו שירים רבים בקדם הזה, גם השיר הזה הולך בפזמון למחוזות ה-adult contemporary. לא שומע איזושהיא טביעה מוזיקלית ייחודית. שירים כאלה יש כמו זבל. זה ירגש את מי שזה ירגש. 2/5."
בהופעה החיה: הוא לובש חליפה שחורה ללא חולצה. בוידאוארט ידיים האוחזות זו בזו וגיצים. הוא מרקד לו קצת בין הפזמון לבית הבא. זה קיטשי וסתמי, ובסוף השיר הוא דופק פלצט מביך.

להלן דירוגי לשירי הקדם, המתעדכן לאחר ההופעות החיות:

  1. Let 3 – Babaroga
  2. Vinko – Lying Eyes
  3. Lana Mandarić – More
  4. Eugen – Tišine
  5. Stefany Žužić – Sretnih dana dat' će Bog
  6. Erna – How Do You Love Me
  7. Noelle – Baby, Baby
  8. Saša Lozar – Ne plačem zbog nje
  9. Barbara Munjas – Nepobjediva
  10. Misha – One Day
  11. Pavel – Do mjeseca
  12. Mario Battifiaca ft. Robert Ferlin – Vodu piti trizan biti

במופע הביניים, נציג צרפת 2024. הוא מבצע שלושה שירים, כולל שיר האירוויזיון שלו.

הגיע זמן תוצאות. העולים לגמר הם:

  • Pavel
  • Vinko
  • Eugen
  • Mario Battifiaca ft. Robert Ferlin
  • Stefany
  • Saša Lozar
  • Let 3
  • Lana Mandarić

היום ייערך חצי הגמר השני של ה-Dora.
ניתן לצפות שוב בחצי הגמר הראשון כאן:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.