2024: קרואטיה – סיקור ה-Dora – חצי גמר 2

ברוכים הבאים לחצי הגמר השני של הקדם הקרואטי, ה-Dora. בחצי גמר זה התחרו 12 שירים נוספים על 8 מקומות בגמר.

לבמה עולים מנחי הערב, Duško Čurlić ו-Anja Cerar. בין בליל הדברים הנאמרים, הם גם מציגים את רשימת השירים המתמודדים.

התחרות מתחילה!

Lu Dedić – Plavi leptir – בסקירת השירים כתבתי: "צלילי כינור פותחים את השיר, במה שנשמע כאינטרו ארוך למדי. קולה העדין של הזמרת תורם לאווירה החלומית של השיר. ההפקה מטעינה את השיר בתחושה שמימית, במה שהוא אחד השירים היותר טובים בליינאפ הקרואטי השנה, לטעמי. הבתים מזכירים את סלובניה 2019. יפה. 3/5."
בהופעה החיה: הזמרת עומדת על פודיום, מאחוריה שתי זמרות ליווי על פודיומים גם כן. היא לובשת שמלה אפורה אלגנטית עם שרוולים שנשפכים על הרצפה. יש בהופעה משהו מלכותי, אבל אני לא בטוח לגבי הנוכחות של הזמרת. הוידאוארט משתנה מכחול לצבעים חמים יותר ובחזרה. לטעמי, זהו השיר הטוב ביותר בקדם הזה.

James Night – Nebo plače – בסקירת השירים כתבתי: "זה נשמע כאילו הכותב/מבצע תרגם את "Bad Romance" של Lady Gaga או כל שיר אחר שלה, ונתן לו ביצוע חלש והפקה של שקל תשעים. שיר שעבר זמנו עוד לפני שהחל. גרוע מאד. 1/5."
בהופעה החיה: ומהשיר הטוב ביותר לגרוע ביותר. את ההופעה הוא מתחיל שכוב על הרצפה, כאשר מסביבו ארבע רקדניות. כולם לבושים בשחור וירוק-צהוב מכוער. הם נעמדים כדי לרקוד בפזמון. זה נראה פתטי, והשיר לא מקורי בעליל. הצבע השולט על הבמה הוא ירוק. הוא סבור שהוא כוכב פופ. מי מספר לו?

Lara Demarin – Ne vjerujem ti – בסקירת השירים כתבתי: "נכון לעכשיו זה שיר הפופ הקצבי היחידי בתחרות. אולי הוא יבלוט בשל כך. בגשר השיר עובר לנגינת פסנתר, ובמה שנשמע כמו הפזמון יש ראפר שנותן בראפ באנגלית. תשכחו ממה שאמרתי על הסיכוי של זה לבלוט. זה לא מהודק מספיק מבחינת מלודיה, והחלקים השקטים בשיר ארוכים מידי. לא נורא, אבל רחוק מלהיות יצירה משמעותית. 3/5."
בהופעה החיה: הזמרת לובשת אאוטפיט שחור חושפני למדי. עמה רקדן ורקדנית, הרוקדים בתוך מסגרת תמונה גדולה. בפזמון מצטרפים אל הרקדן עוד שני רקדנים והם נותנים בברייקדאנס. היא טובה, אבל ראויה לשיר שהוא קצת יותר טוב, קצת יותר קומפטטיבי, קצת יותר הכל.

Alen Đuras – A Tamburitza Lullaby – בסקירת השירים כתבתי: "השיר עצמו נשמע כמו אירופופ גנרי לחלוטין, דאנס-פופ, שכבר שמענו כמותו מאות פעמים. המבטא של הזמר לא מושלם, והמלודיה נשמעת משועתקת, שום דבר מקורי. הגימיק הוא נגינת הטמבוריקה האלקטרונית אחרי הפזמון. סוג של קיינו בגרסה בלקנית. בזבוז של זמן. 2/5."
בהופעה החיה: בוידאוארט שמיים, ירח וכוכבים מצוירים. השמיים זרועי כוכבים וטמבוריצות. לאחר מכן מצטרפים גם חתולים. הזמר לובש חליפה שחורה. עמו על הבמה שני רקדנים לבושים בלבן עם מסכות חתול. הם רוקדים ביחד בברייק הטמבוריצה. יש לו קול טוב, אבל זה הכי הרבה מחמאות שהוא יקבל ממני. אה, והוא גם נאה.

The Splitters – Od kad te sanjam – בסקירת השירים כתבתי: "כבר על ההתחלה השיר הזכיר לי בסאונד הרכבים אקס יוגולסביים. זה פופ-רוק נעים וזורם, ששואב מהמסורת המוזיקלית של הסיסקטיז. שיר, שמנסה בפזמון להיות להיט אצטדיונים, אבל נשמע כמו הרבה שירים אחרים בז'אנר. זה ראוי, אבל לא ייחודי בשום צורה. 3/5."
בהופעה החיה: מסתבר שהשם שלהם כזה כי הם מגיעים מספליט. השם שלהם מופיע בגדול ובכחול בוידדוארט. הם עצמם לובשים ז'קטים זהובים וחולצות לבנות. זה נחמד, אני בטוח שיש לזה את הקהל של זה. על הבמה לא קורה שום דבר מיוחד, פשוט להקה שמנגנת ושרה את השיר שלה. וזה לכשלעצמו מרענן.

Boris Štok – Can We Talk – בסקירת השירים כתבתי: "השיר מתחיל בנגינת פסנתר על רקע קולו הנמוך והגברי של המבצע. בפזמון השיר הופך להיות המנון רוק מסוף האייטיז. זה מיושן, נטול השראה, adult contemporary שלא רלבנטי לזמן או למקום. 2/5."
בהופעה החיה: זה כזה קרינג'. הוא לובש וסט כחול בלי כלום מתחת, כדי לחשוף את הזרועות שלו, אני מניח. זה כל כך מסריח מצומי. אבל מה שהכי גרוע זה הניסיון שלו לנוע על הבמה ולהיות מגניב. יש לו קול נמוך ויפה והוא מבצע את השיר בסדר, אבל השיר עצמו סתמי למדי. עמו על הבמה פסנתרן.

Baby Lasagna – Rim tim tagi dim – בסקירת השירים כתבתי: "השיר נכנס לקדם אחרי פרישתה של Zsa Zsa, והפך לפייבוריט. האינטרו הוא רוקיסטי, קצוב וקליט. השיר באנגלית מלאה. זה אלקטרוניקור בולט מאד, אנרגטי מאד, עם מקצב מדבק, בתים רוקיסטיים די סטנדרטים ופזמון אירוויזיוני במובן הלא רע של המילה. כבר מדברים על זה כמשהו שיכול להצליח מאד עבור קרואטיה במאי הקרוב. אני נוטה להסכים. 3/5."
בהופעה החיה: היה לזה המון פוטנציאל, שנכון לעכשיו הושלך לפח. זה השיר המגניב של הקדם, ואולי של עונת הקדמים כולה, אבל הוא זוכה להופעה בעייתית משהו. זה לא מהודק מבחינה בימתית, והרקדן והרקדנית שעמו, שעושים איזשהו עיבוד תיאטרלי לשיר, גורמים להופעה להיראות לפרקים כמו הפקת בית ספר תיכון. מבחינת הביצוע, הוא לא אחיד, ולעיתים המבצע מאבד אוויר. עם זאת, השיר מאד חזק, ואם זה יזכה, עוד אפשר לתקן. הוא מקבל את התשואות הרמות ביותר.

ET – Pametnom dosta – בסקירת השירים כתבתי: "הרכב אלקטרו מוכר למדי. צלילי אלקטרו מקפיצים פותחים את השיר, והזמרות נכנסות על רקע הפקה אלקטרונית חלקלקה. הפזמון הוא חזרה להמנוני המועדונים של הניינטיז, אבל לא אפקטיבי מספיק. כמו ברוב השירים שלהם, יש לופ אלקטרוני שמחזק את השיר, אבל בגדול, די הבנת מה הולך כאן אחרי דקה וקצת. זה נחמד לרקוד לזה, אבל בעל תוקף האזנה מאד קצר. 3/5."
בהופעה החיה: פעם הם היו הדבר החם ביותר בקרואטיה. הזמרת לובשת סטרפלס לבן עם שם ההרכב וחצאית קטנה וז'קט. עמה ארבע רקדניות לבושות בהדפס זהה. הדיג'יי מתקלט מאחורה, גם הוא באותו הדפס. ווקאלית זה לא עובר כל כך וגם הלחן לא מעניין כהוא זה. זה שמח ומקפיץ, אבל לא חזק מוזיקלית.

Vatra – Slatke suze, gorka ljubav – בסקירת השירים כתבתי: "השיר נפתח בצלילי גיטרה, ואווירה כללית של שיר קאנטרי. הקול של הסולן משוכפל להעניק לשיר עומק ווקאלי, אבל מבחינת מלודיה אין כאן בשורה מעניינת או בשורה בכלל. הפזמון ממשיך את קו הפופ קאנטרי, ובסופו קטע אינסטרומנטלי, שאמור להוות הוק מסוים. זה משעמם נורא, צפוי. 2/5."
בהופעה החיה: הזמר מתחיל את הביצוע בפרופיל. הוא פונה לקהל, לבוש בחליפה שחורה-אדומה. ההרכב שעמו לבוש באותם הצבעים. הם נותנים להופעה איזשהו אפקט אותנטי, למרות שהסאונד של הקאנטרי נורא חנפני ונראה לא קשור למקום. לסולן יש הרבה ביטחון, אבל יש בו משהו קצת כבד. אלומות של אש יוצאות מרצפת הבמה לקראת סוף השיר.

Damir Kedžo – Voljena ženo – בסקירת השירים כתבתי: "זוכה הקדם ב-2020 חוזר להזדמנות נוספת. הוא חוזר, מן הסתם, בבלדת adult contemporary שפופולרית בבלקנים זה עידן ועידנים. באירוויזיון זה פחות עובד. לפי חוקי הז'אנר, יש כאן דרמה בפזמון, הרבה אמוציות, עיבוד מתקתק, ושיר שיכול להיות להיט רדיו מקומי. אם הוא ייתן ביצוע טוב, זה יכול להתמודד בקדם על מקום בצמרת. אם יזכה, זה כישלון ידוע מראש בתחרות האירופאית. 3/5."
בהופעה החיה: הוא לובש חולצה שחורה שקופה ומנצנצת ומכנסי עור, ונראה מלוקק כמו השיר שלו. זה נורא דרמטי, והוא פרפורמר טוב, שמעביר את הדרמה היטב ומוכר את השיר. הצבעים השולטים על הבמה הם שחור וכחול. הוא לבדו על הבמה, וזוכה לעבודת מצלמות מחמיאה ולוידאוארט דרמטי כמו השיר.

Natalie Balmix – Dijamanti – בסקירת השירים כתבתי: "השיר נפתח בצלילי אלקטרו חלומיים משהו. הזמרת נכנסת בקולה מלא הנשמה. השיר עולה על קצב מהיר, בהפקה מקורית למדי. זה אחד השירים היותר מודרניים בתחרות. המנון פופ-רוק עם קישוטים עדינים של אלקטרו. נכנסים כינורות להעצמת הדרמה. זה אפקטיבי למדי. חיבבתי. 3/5."
בהופעה החיה: היא לובשת אאוטפיט כסוף נוצץ, הכולל גם חצאית מיני. עמה על הבמה ארבע רקדניות באאוטפיטים לבנים נוצצים. ווקאלית היא מגיעה לגבהים בפזמון ולא מזייפת. רק שהקול שלה מעט צורמני בקצוות. אני לא בטוח שזו ההופעה הנכונה לשיר. עבודת המצלמות צריכה להיות יותר תזזיתית והיא צריכה להראות יותר כמו כוכבת פופ, ופחות כמו דוגמנית מסלול. משהו שם שעבד בסטודיו, עובד פחות בלייב. בשלב מסוים היא כבר ממש צווחת, וזה לא נעים לשמיעה. כשהשיר מסתיים, הפלייבק ממשיך. פדיחה.

Marcela – Gasoline – בסקירת השירים כתבתי: "שיר באנגלית מלאה, שלא יכולת לנחש שהגיע דווקא מקרואטיה. זה נשמע כמו ריג'קט מקדם סקנדינבי. המלודיה נשמעת מוכרת, חלשה למדי. ההפקה היא של פופ-דאנס לא מעניין במיוחד, צפוי. זה לא לגמרי גרוע, זה פשוט לא טוב מספיק. 3/5."
בהופעה החיה: היא עולה בחזיה וחצאית עור וז'קט עור ארוך, משל הייתה דמות במטריקס. עמה על הבמה ארבע רקדניות במלבושים שחורים תואמים. הצבעים השולטים הם אדום ושחור. הופעה טובה מאד, של שיר שלא חיבבתי כל כך בסטודיו, אבל זוכה להופעה ראויה ומלאת אנרגיה. הכוראוגרפיה מצוינת והמבצעת עצמה עושה עבודה טובה.

להלן דירוגי לשירי הקדם, המתעדכן לאחר ההופעות החיות:

  1. Lu Dedić – Plavi leptir
  2. Baby Lasagna – Rim tim tagi dim
  3. The Splitters – Od kad te sanjam
  4. Damir Kedžo – Voljena ženo
  5. Marcela – Gasoline
  6. Lara Demarin – Ne vjerujem ti
  7. Natalie Balmix – Dijamanti
  8. ET – Pametnom dosta
  9. Vatra – Slatke suze, gorka ljubav
  10. Alen Đuras – A Tamburitza Lullaby
  11. Boris Štok – Can We Talk
  12. James Night – Nebo plače

במופע הביניים, נציגת סלובניה 2024, Raiven. היא מבצעת שיר מאלבומה החדש ואת שיר האירוויזיון שלה, "Veronika".

לאחר מכן, Martin.

הגיע זמן תוצאות. העולים לגמר הם:

  • Alen Đuras
  • Natalie Balmix
  • Vatra
  • Damir Kedžo
  • Lara Demarin
  • Baby Lasagna
  • Marcela
  • Boris Štok

בראשון ייערך גמר ה-Dora.
ניתן לצפות שוב בחצי הגמר השני כאן:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.