2024: שבדיה – Marcus & Martinus ייצגו את המדינה באירוויזיון עם "Unforgettable"

המדינה המארחת בחרה בצמד אחרים נורבגים לייצגם. "Unforgettable" הוא להיט דאנס-פופ עם הפקה מושחזת ומילים ריקות.

המבצעים
Marcus & Martinus הם התאומים Marcus and Martinus Gunnarsen. הם נולדו ב-2002 באלברום, נורבגיה. ב-2012 הצמד התמודד בג'וניור Melodi Grand Prix. הם זכו עם השיר "To dråper vann", אשר הגיע למקום השמיני במצעד הנורבגי. ב-2015 יצא אלבום הבכורה שלהם, "Hei", אשר שהה 20 שבועות בטופ 10 של מצעד האלבומים הנורבגי. שירם "Elektrisk" הגיע למקום השלישי במצעד הסינגלים. הסינגל שהוציאו בתחילת 2016, "Girls", הגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים והיה לשיר השני שלהם שנכנס למצעד השבדי, אחרי "Elektrisk". באותה שנה יצא אלבומם הראשון באנגלית, "Together", אשר הגיע למקום הראשון בנורבגיה ובשבדיה ולמקום השישי בפינלנד. הם הופיעו באותה שנה בקונצרט פרס נובל באוסלו. ב-2017 העניקו את הנקודות באירוויזיון מטעם נורבגיה. הם הופיעו ביום הולדתה ה-40 של יורשת העצר השבדית, הנסיכה ויקטוריה, עם שיר שכתבו במיוחד עבורה, "On This Day". ב-2019 הוציאו EP בשם "Soon". ב-2022 זכו ב"זמר במסיכה" בשבדיה וב-2023 התמודדו במלודיפסטיבלן השבדי עם השיר "Air", וסיימו במקום השני. מקור.

השיר
"Unforgettable" נכתב והולחן על ידי המבצעים עצמם, Jimmy "Joker" Thörnfeldt, Joy Deb ו-Linnea Deb.
המוזיקאי Jimmy "Joker" Thörnfeldt, היה אחד מכותבי "Tattoo" של Loreen, שזכה באירוויזיון 2023. היה במלודיפסטיבלן 2023 גם מכותבי השירים של Tone Sekelius, Marcus & Martinus, Paul Rey, Smash Into Pieces ו-Kiana. במלודיפסטיבלן 2022 היה מכותבי "Bananas" של Malou Prytz, שלא העפיל מטרום הגמר, מכותבי "In i dimman" של Medina, שסיים במקום השלישי, מכותבי "Suave" של Alvaro Estella, שלא העפיל משלב "ההזדמנות הנוספת", מכותבי "Bluffin" של Liamoo, שסיים במקום הרביעי, מכותבי "Run to the Hills" של Klara Hammarström, שסיים במקום השישי ומכותבי מכותבי "Som du vill" של Theoz, שסיים במקום השביעי. במלודיפסטיבלן 2021 היה מכותבי השירים "One Touch" של Kadiatou, שלא העפיל מטרום הגמר, "Om allting skiter sig" של Emil Assergård, שלא העפיל מטרום הגמר, "Bailá Bailá" של Alvaro Estrella, שסיים במקום העשירי, "Every Minute" של Eric Saade, שסיים במקום השני, ו-Voices של Tusse, שזכה והגיע באירווזייון למקום ה-14. כתב בעבר ל-Helena Paparizou, Nicki Minaj, Pitbull, Enrique Iglesias ועוד. הוא בין כותבי השיר הקפריסאי לאירוויזיון 2021, "El diablo" בביצוע Elena Tsagkrinou, שסיים במקום ה-16. הוא גם בין כותבי השיר של סן מרינו לאירוויזיון 2021, "Adrenalina" בביצוע Senhit, שסיים במקום ה-22.
Joy Deb, היה במלודיפסטיבלן השנה גם מכותבי השירים של Smash into pieces ו-Albin Tingwall. במלודיפסטיבלן 2023 היה מכותבי השירים של Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods, Marcus & Martinus, Ida-Lova, Smash Into Pieces ו-Kiana. במלודיפסטיבלן 2022 היה מכותבי "Bananas" של Malou Prytz, שלא העפיל מטרום הגמר. במלודיפסטיבלן 2021 היה מכותבי השירים "Voices" של Tusse, שזכה והגיע למקום ה-14 באירוויזיון, "Every Minute" של Eric Saade, שהגיע למקום השני, "The Silence" של Frida Green, שהגיע לשלב "ההזדמנות הנוספות" ו-"One Touch" של Kadiatou, שלא העפיל מטרום הגמר. היה מכותבי השיר "Moves" של של Suzi P, שלא העפיל מטרום הגמר במלודיפסטיבלן 2020. הוא היה ב-2019 מכותבי השירים של Nano, High 15 ו-Wiktoria, עם אשתו לשעבר, Linea, כתב את השיר הפיני לאירוויזיון 2018, "Monsters" של Saara Aalto, שסיים במקום ה-25. היה בצוות הכותבים של "Statements" של Loreen ממלודיפסטיבלן 2017, שהגיע לשלב ה-Andra Chansen ושל "I Don't Give A" של Lisa Ajax, שסיים במקום התשיעי. ב-2016 היה מהכותבים של "Don't Worry" של Ace Wilder, שסיים במקום השלישי, "Hunger" של Molly Pettersson Hammar, ו-"I Will Wait" של ISA, שהגיעו לשלב ה-Andra Chansen ו-"My Heart Wants Me Dead" של Lisa Ajax, שסיים במקום השביעי. היה מהכותבים של זוכה האירוויזיון האחרון מטעם שבדיה, "Heroes" של Måns Zelmerlöw ושל השיר השבדי לאירוויזיון 2013, "You". ב-2014 היה בצוות הכותבים של "Busy Doin' Nothin'" של Ace Wilder, שסיים במקום השני במלודיפסטיבלן, של "Glow" של Manda ו-"Red" של EKO, שלא עלו משלב טרום הגמר ו-"Echo" של Outtrigger, שסיים את דרכו בשלב ה-Andra Chansen. כתב גם לאלבום הראשון של Fifth Harmony. השתתף בכתיבת השיר של Felicia במלודיפסטיבלן 2018. הוא גם בין כותבי השיר של סן מרינו לאירוויזיון 2021, "Adrenalina" בביצוע Senhit, שסיים במקום ה-22.
Linnea Deb, הייתה במלודיפסטיבלן השנה גם מכותבי השירים של Smash into pieces ו-Albin Tingwall. במלודיפסטיבלן 2023 הייתה מכותבי השירים של Marcus & Martinus, Ida-Lova, Smash Into Pieces ו-Kiana. במלודיפסטיבלן 2022 הייתה מכותבי "Bananas" של Malou Prytz, שלא העפיל מטרום הגמר. בקדם האסטוני של 2022 הייתה מכותבי "Fire" של ELYSA, שסיים במקום השלישי. במלודיפסטיבלן 2021 הייתה מכותבי השירים "Voices" של Tusse, שזכה והגיע למקום ה-14 באירוויזיון, "Every Minute" של Eric Saade, שהגיע למקום השני, "One Touch" של Kadiatou, שלא העפיל מטרום הגמר ו-"Bailá Bailá" של Alvaro Estrella, שסיים במקום העשירי. הייתה ב-2020 מכותבי השיר הדני לאירוויזיון, "Yes" בביצוע Ben & Tan. במלודיפסטיבלן 2019 הייתה מכותבי השיר "No Drama" של High 15, שלא העפיל מטרום הגמר, השיר "Chasing Rivers" של Nano, שסיים במקום השמיני, השיר "Not with Me" של Wiktoria, שסיים במקום השישי והשיר "Hello" של Mohombi, שסיים במקום החמישי. הייתה מכותבי השיר הפיני לאירוויזיון 2018, "Monsters" של Saara Aalto, שסיים במקום ה-25. מכותבי "Statements" של Loreen ממלודיפסטיבלן 2017, שהגיע לשלב "ההזדמנות הנוספת" ושל "I Don't Give A" של Lisa Ajax, שסיים במקום התשיעי. במלודיפסטיבלן 2016 הייתה מכותבי "Don't Worry" של Ace Wilder, שסיים במקום השלישי, "Hunger" של Molly Pettersson Hammar, ו-"I Will Wait" של ISA, שהגיעו לשלב "ההזדמנות הנוספת" ו-"My Heart Wants Me Dead" של Lisa Ajax, שסיים במקום השביעי. הייתה מכותבי זוכה האירוויזיון מטעם שבדיה ב-2015, "Heroes" של Måns Zelmerlöw ושל השיר השבדי לאירוויזיון 2013, "You". ב-2014 הייתה בצוות הכותבים של "Busy Doin' Nothin'" של Ace Wilder, שסיים במקום השני במלודיפסטיבלן, של "Glow" של Manda ו-"Red" של EKO, שלא עלו משלב טרום הגמר ו-"Echo" של Outtrigger, שסיים את דרכו בשלב "ההזדמנות הנוספת". כתבה גם לאלבום הראשון של Fifth Harmony. בנוסף, הייתה גם בצוות הכותבים של השירים של Dotter ו-Margaret ממלודיפסטיבלן 2018.האחרון סיים שביעי בגמר הקדם. היא גם בין כותבי השיר של סן מרינו לאירוויזיון 2021, "Adrenalina" בביצוע Senhit, שסיים במקום ה-22.
השיר סיים במקום הראשון בטרום הגמר החמישי והעפיל לגמר. בגמר השיר סיים במקום הראשון הן בשופטים והן בקהל וזכה בתחרות.
בטרום גמר המלודיפסטיבלן כתבתי על השיר: "הפייבוריטים הגדולים נבחרו לפתוח את הערב. האינטרו והבתים הם סינת'-פופ, המובילים לגשר חזק מאד ולפזמון לא פחות חזק. לאחר מכן יש דרופ אלקטרוני. מדובר בהאוס-פופ להיטי, שמזכיר קצת את The Weeknd ואף את Michael Jackson. ההופעה נראית כמו ההופעה של Loreen אשתקד רק במאונך. זה עשוי כהלכה, אם אתם אוהבים שירי פופ מהוקצעים וחסרי נשמה. יש לזה תוקף מאד קצר לטעמי. השיר מסתיים בבת אחת. 3/5." בהופעת הגמר כתבתי: "הצמד זכה בטרום הגמר האחרון כצפוי, ומדובר בפייבוריט הראשון לזכייה בקדם. בשנה שעברה הם סיימו במקום השני ויש לי תחושה שהם עשויים לסיים באותו מקום הערב. הם נראים קצת נרגשים, אבל נשמעים טוב. זו ההופעה המרשימה ביותר של הערב מבחינת סטייג'ינג, ריקודים ווידאוארט. אני לא מחובבי השיר, אבל קשה להסיר מזה את העיניים."
השיר הושווה ל-"Can't Feel My Face" של The Weeknd, ל-"Kuumilla hiilillä" של Robin Packalen, ל-"Epic Resurrection" של Space Motion, ל-"Insomnia" של Faithless, ל-"Braveheart" של Neon Jungle, ל-"Believe" של Antiloop ול-"Robot Rock" של Daft Punk. נטען כי הלופ האלקטרוני בשיר נלקח מ-"Salva mea" של Faithless.
השיר הוא דאנס פופ. עשר השניות הראשונות הן האינטרו, אשר נטען שנלקח מ-Faithless. הזמר נכנס בבית הראשון על רקע הפקת הפופ-האוס. בגשר הביטים מתגברים, ונכנס הזמר השני. בפזמון הביט נעלם לטובת מתח מוזיקלי דרמטי. בפזמון אחרי המילה "Unforgettable" מופיע פעמיים הלופ האלקטרוני. השיר ממשיך באותו האופן ונוספים לו רבדים אלקטרוניים נוספים. ההפקה לא עמוסה מודי, אבל היא מאד מושחזת ומהוקצעת, כמו שרק השבדים יודעים. כמו שהם יודעים, היא גם מאד קרה. הלופ האלקטרוני מקבל נפח נוסף ומנוגן באוקטבה אחת גבוהה יותר. ב-C Part יש צלילי חיבור אינטרנט של פעם, והבנים מקנחים את השיר בחצי פזמון. השיר מסתיים בבת אחת
במילות השיר פונים הדוברים אל גבר אלמוני ומזהירים אותו מפני בחורה. היא מסוכנת, היא מתעוררת בלילה ומחפשת טרף. היא לועסת אותו ויורקת אותו, היא משאירה אותו ריק וחלול. היא פוגעת, אבל זה מרגיש טוב. היא בלתי נשכחת. הדוברים לכאורה מזהירים, אך תוך כדי השיר גם מסבירים למה הם לא יכולים לעמוד בפניה. בסוף השיר הארס כבר בתוכם והמערכה הסתיימה בהפסד עבורם, גם בעבורנו.
שבדיה צפויה להתמודד ב-11/05 בגמר אירוויזיון 2024, כמנצחת אירוויזיון 2023 והמדינה המארחת. שבדיה ממוקמת במקום ה-9 בסיכויי הזכייה לפי אתר ההימורים William Hill, בשוויון עם צרפת ובריטניה. אני מעריך שהשיר יסיים בטופ 5, ויגיע מאד גבוה בשופטים.

מילות השיר באנגלית, מתוך genius.com, ולאחר מכן תרגומן לעברית:

Unforgettable

She comes alive at night
When her prey's asleep
Make your eyes go blind
And now you're in too deep

She gon' chew you up and leave you empty, hollow
Then she'll spit you out, anyway, I follow
She gon' hurt you bad, but it feels so good
I don't care, no, I don't care

You better know she's dangerous
She is unforgettable (Unforgettable)
And it feels so good, it hurts
She is unforgettable (Woah)

She's unforgettable
She's unforgettable
She's unforgettable

Her lovе is venomous
It's gettin' serious (It's gеttin' serious)

She gon' chew you up and leave you empty, hollow
Then she'll spit you out, anyway, I follow
She gon' hurt you bad, but it feels so good
I don't care, no, I don't care

You better know she's dangerous
She is unforgettable (Unforgettable)
And it feels so good, it hurts
She is unforgettable (Woah)

She's unforgettable
She's unforgettable
She's unforgettable

Oh
Her love is dangerous and I know it
It's venomous 'cause I feel it Inside of me
She's unforgettable
Her love is dangerous and I know it
It's venomous 'cause I feel it inside of me
She's unforgettable

בלתי נשכחת

היא מתעוררת לחיים בלילה
כשהטרף שלה ישן
תגרום לעיניים שלך להתעוור
ועכשיו אתה עמוק מדי

היא תלעס אותך ותשאיר אותך ריק, חלול
אז היא תירק אותך החוצה, בכל מקרה, אני עוקב
היא תפגע בך מאד, אבל זה מרגיש כל כך טוב
לא אכפת לי, לא, לא אכפת לי

כדאי שתדע שהיא מסוכנת
היא בלתי נשכחת (בלתי נשכחת)
וזה מרגיש כל כך טוב, שזה כואב
היא בלתי נשכחת (וואה)

היא בלתי נשכחת
היא בלתי נשכחת
היא בלתי נשכחת

אהבתה ארסית
זה נהיה רציני (זה נהיה רציני)

היא תלעס אותך ותשאיר אותך ריק, חלול
אז היא תירק אותך החוצה, בכל מקרה, אני עוקב
היא תפגע בך מאד, אבל זה מרגיש כל כך טוב
לא אכפת לי, לא, לא אכפת לי

כדאי שתדע שהיא מסוכנת
היא בלתי נשכחת (בלתי נשכחת)
וזה מרגיש כל כך טוב, שזה כואב
היא בלתי נשכחת (וואה)

היא בלתי נשכחת
היא בלתי נשכחת
היא בלתי נשכחת

אה
האהבה שלה מסוכנת ואני יודע את זה
זה ארסי כי אני מרגיש את זה בתוכי
היא בלתי נשכחת
האהבה שלה מסוכנת ואני יודע את זה
זה ארסי כי אני מרגיש את זה בתוכי
היא בלתי נשכחת

גרסת אודיו של השיר:

הופעה חיה של השיר מגמר הקדם השבדי:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.