2024: עדכון – 18 ימים לאירוויזיון

אירועי סוף השבוע (19-20/04/24)
אין אירועים בסוף השבוע

אירועי השבוע הקרוב (21-27/04/24)
אין אירועים בשבוע הקרוב

כללי
* הפקת האירוויזיון הודיעה על שינוי באופן הגרלת השירים לגמר: 6 שירים יוגרלו להופיע בחצי הראשון של הגמר, 6 שירים יוגרלו להופיעו בחציו השני. 13 השירים הנותרים ישובצו לפי החלטת המפיקים. מקור. החלטה זו זכתה לביקורות רבות מחובבי התחרות, אפילו מכאלה שהגנו על החלטות קודמות של איגוד השידור האירופי ששינו את התחרות.
* במסיבת עיתונאים חריגה שנערכה ביום רביעי, עיריית מאלמו הודיעה כי היא ערוכה לאבטח את תחרות אירוויזיון 2024. בעירייה ציינו כי מערך האבטחה יקבל תגבורת גם מדנמרק ונורבגיה וכי ייעשה שימוש באמצעי לחימה ונשק כבד לצורך ביצוע המשימה. "אנחנו מזהים גם כאלה שרוצים להיות נוכחים באירועי האירוויזיון שלא למטרה חיובית. ביטויי אלימות, חבלה ואיומים בדרכים שונות הם לחלוטין בלתי-מקובלים עלינו ואנחנו נערכים אליהם. ישנו שיתוף פעולה הדוק גם עם משטרת ליברפול, שאבטחה את התחרות בשנה שעברה, ונערכים גם לאפשרות של מתקפות סייבר". בנוסף, "לפחות שישה ארגונים הגישו בקשה להפגין נגד הנוכחות הישראלית בתחרות." בעיריית מאלמו ציינו כי הכניסה לכל אתרי האירוויזיון השונים תיאסר עם תיקים וכי תורגש נוכחות מוגברת של שוטרים שיצוידו בציוד שונה וחריג מהרגיל. מקור.
* החלו החזרות הטכניות:

והחלו גם חזרות הסטנד-אין:

* גם הזמרת Dotter פורשת מההופעה ביורווילג' כמחאה על השתתפות ישראל באירוויזיון. סה"כ 12 אמנים ביטלו השתתפותם מסיבה זו. מקור.
* בוסניה והרצגובינה שוקלת חזרה לאירוויזיון ב-2025. מקור.
* מי קנו הכי הרבה כרטיסים השנה לאירוויזיון:

* Aftonbladet מדווח כי יורשת העצר ויקטוריה ומשפחתה יהיו נוכחים בגמר האירוויזיון.
* מועדוני ה-OGAE ממשיכים להצביע. השבוע הצביעו המועדונים בארמניה, שווייץ, דנמרק, בולגריה, אנדורה, אזרבייג'ן, צ'כיה, בריטניה ויוון. להלן הטופ 5 עד כה:
1. קרואטיה – 161
2. איטליה – 154
3. שווייץ – 135
4.בלגיה – 123
5. צרפת – 60
ניתן לראות את כל ההצבעות כאן.

אוסטריה
חובבים רבים התלוננו, כי גרסת הקריוקי של השיר האוסטרי, ומכאן גם הפלייבק לאירוויזיון, כולל את קולה את הזמרת.

ל-Kaleen יתלוו ארבעה רקדנים וזמרת ליווי אחת. עובדה זו גרמה להרמת גבות, ולמסקנה שאיגוד השידור האירופי לא הסכים לקבל את הפלייבק האוסטרי העמוס בקולות ליווי. לפי השמועות, חלק מהמשלחות התבקשו להגיש מחדש את הפלייבקים שישומשו במאלמו ולהפחית את קולות הליווי.

איטליה
Amadeus עוזב רשמית את רשות השידור האיטלקית:

אירלנד
נציגת אירלנד, Bambie Thug, לכלכה על רשות השידור האירית, בטענה שזו לא מכסה את עלויות מסיבות האירוויזיון. היא העלתה סטורי בו ציינה ש-RTÉ הייתה צריכה להשקיע כספית ולשלוח אותה לכל המסיבות, כפי שעושות מדינות אחרות. מקור.
Bambie Thug התבטאה שוב נגד השתתפות ישראל בתחרות. היא ציינה שהייתה מחרימה את התחרות אם לא הייתה משתתפת בה. עוד ציינה כי "בלי הקבוצה שלנו הפרו-פלסטינית, זו פחות תחרות לצד השני לנצח ופחות סולידריות שם."

הולנד
נציג הולנד הופיע בשבוע שעבר ב-Eurovision in Concert וחשף כנראה חלק מהמעטפת הוויזואלית שתלווה אותו במאלמו:

לדברי המנהל הקריאטיבי של ההופעה ההולנדית, Stefano Keizers, יהיו הרבה הפתעות על הבמה במאלמו. הוא תיאר את מה שהם מכינים כ-"next level" של כל מה שראינו עד כה.

יוון
לפי העיתון Ta Nea, נאמר לשגריר הקפריסאי על ידי Konstantinos Zoulas מרשות השידור היוונית, שקפריסין תקבל ניקוד נמוך השנה מצוות השיפוט היווני. מקור. יו"ר רשות השידור היוונית הגיב וציין כי אין התערבות מצידם באיך מנקדים השופטים את השירים, והוא כעס על כך שאמינותם מוטלת בספק. הוא ציין כי הם דיברו עם השגריר על האירוויזיון ועל נושאים נוספים. יו"ר הרשות ציין כי הוא מופתע שרשות השידור הקפריסאית בחרה בשיר שרשות השידור היוונית דחתה לייצגם. הוא תהה האם צוות השיפוט היווני יישר קו עם צוות השיפוט שדחה את "Liar" כנציג ב-2023 או לא. מקור.

ישראל
עדן גולן נפגשה עם אנשי שב"כ לקראת הטיסה למאלמו.
קרן פלס מבצעת את הגרסה הראשונית של השיר הישראלי, "October Rain":

ליטא
הטלוויזיה הליטאית קוראת לעוקביה לצלם עצמם רוקדים את השיר הליטאי ולשלוח להם. לא ברור לאיזו מטרה הריקודים ישמשו.

לטביה
הפרומו בטלוויזיה הלטבית לקראת האירוויזיון:

נורבגיה
הכנת הקליפ של "Ulveham":

סלובניה
Raiven הופיעה בשבוע שעבר על שער העיתון Vogue Adria:

סרביה
גם נציגת סרביה הצטלמה לאותו המגזין:

פינלנד
באיגוד השידור האירופי עדיין לא החליטו אם Windows95man יוכל ללבוש את התחתונים בצבע עור או לא. Anssi Autio, המפיק בפועל של הקדם, ציין שההחלטה תתקבל רק כשידעו איך זה ייראה על בימת האירוויזיון. לפי Autio, הסיבה לחוסר הבהירות היא שלא לכל המדינות המארחות את האירוויזיון יש את אותה גישה לעירום כמו לפינלנד. לחלק מרשויות השידור המשתתפות באירוויזיון עשויים להיות כללים נוקשים לגבי סוג התוכן שהם יכולים להציג בטלוויזיה לפני 21:00. מקור.

קפריסין
נציגת קפריסין מציינת שהיא תרקוד פריסטייל בחלק מההופעה שלה באירוויזיון. מקור.

קרואטיה
בשאלות ותשובות שעשה ברדיט, ראש עיריית זאגרב, Tomislav Tomašević, אישר ש-Arena Zagreb שמורה עבור אירוח אירוויזיון 2025, אם קרואטיה תארח את התחרות.

מעצבת התלבושת של Baby Lasagna הכינה עבורו שתי תלבושות לתחרות, אחת עיקרית ואחת כגיבוי.
ערים שונות בקרואטיה רוקדות לצלילי השיר הקרואטי לאירוויזיון:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.