2024: עדכון – 4 ימים לאירוויזיון

אירועי סוף השבוע (3-4/05/24)
05/05 – חזרות חצי גמר 2.
06/05 – חזרות גמר.

אירועי השבוע הקרוב (5-11/05/24)
05/05 – טקס הפתיחה.
06/05 – חזרה גנרלית לחצי גמר 1.
07/05 – חזרת גנרלית (מופע משפחות) לחצי גמר 1 + חצי גמר 1 של אירוויזיון 2024.
08/05 – חזרה גנרלית לחצי גמר 2.
09/05 – חזרת גנרלית (מופע משפחות) לחצי גמר 2 + חצי גמר 2 של אירוויזיון 2024.
10/05 – חזרה גנרלית וחזרת שופטים לגמר.
11/05 – חזרת גנרלית (מופע משפחות) לגמר + גמר אירוויזיון 2024.

כללי
* המפקח על תחרות האירוויזיון מטעם איגוד השידור האירופי, Martin Österdahl, התראיין לעיתון הדני Dagens Industri, ודיבר על האתגרים העומדים בפני התחרות. בשנים האחרונות העלויות סביב התחרות עלו במידה ניכרת עם האינפלציה, יציאתן של רוסיה ובלרוס מהתחרות וגורמים נוספים. "ללא הכנסות מסחריות, אני חושב שיהיה קשה לתחרות האירוויזיון לשרוד בעתיד". מקור.
לגבי השנאה שהופנתה ברשתות החברתיות כלפי איגוד השידור האירופי וחלק מהאמנים בעקבות הכללת ישראל בתחרות וחוסר ההסכמה להחרימה, הוא ציין כי "נילחם בחזרה די קשה". יש חששות שהאירוויזיון יהווה מטרה על ידי מפגינים, או אפילו עבריינים. Österdahl מאמין שאמנם התחרות עשויה להיות "לא נוחה" השנה, אבל האבטחה שלהם יכולה להתמודד עם זה. לגבי האיומים ברשתות, הוא ציין כי נחצה קו אדום.
הוא חזר והגן על זכותה של ישראל להתמודד בתחרות, וציין כי בעוד רשות השידור הרוסית היא זרוע של הקרמלין, תאגיד השידור "כאן" הוא לעומתי לממשלה הישראלית. העובדה שנתניהו ניסה לסגור את התאגיד למעשה עומדת לזכותו. לגבי אזרבייג'ן הוא ציין כי ניתן להטיל ספק באמצעותה של רשות השידור המקומית, אבל הם עדיין לא עברו את הגבול כמו רוסיה.
לבסוף, הוא מודה שהוא "מתוסכל" מהדיונים הפוליטיים סביב האירוויזיון, ומדבריו אפשר להקיש כי חלק מהמשלחות מעוניינות בביצוע של מחוות פוליטיות. מקור.
* נחשף קונספט הגלויות של התחרות. Per Blankens, ממפיקי התחרות השנה, מתאר את הרעיון מאחורי הגלויות: "עבור הגלויות השנה החלטנו על אתגר מהנה. מה אם אפשר היה לשלוח את הגלויות אלינו ולא לנסוע כדי לשמור על הסביבה – ועל הכסף. הרי הן נקראות גלויות". כל אמן מצלם את הגלויה של עצמו במדינתו באמצעות סמארטפון, כדי לדמות אפקט של רשתות חברתיות. הגלויה תכלול גם מפה של המדינה וחלק מההיסטוריה שלה בתחרות. הגלויה תסתיים בצילום גלאם, כקונטרסט לסלפי הלא מקצועי. מקור.
* אושר כי במופע הביניים של חצי הגמר הראשון יופיע Benjamin Ingrosso. בחצי הגמר השני ייערך מופע שירה בציבור עם זוכות האירוויזיון Helena Paparizou, Sertab Erener ו-Charlotte Perrelli. מקור. בחצי הגמר הראשון יופיע גם Johnny Logan. מקור.
* פורסמה רשימת דברים שאסור לקהל להכניס לאולם, בין היתר דגלים של מדינות שאינן משתתפות בתחרות, להוציא את דגל הגאווה:

* ניתן לראות את הריקאפ של החזרות כאן:

* כיצד יוצגו שמות המדינות לפני כל שיר?

* אחרי כל חזרה, האמנים ממתינים בחדר הצפייה:

* הצצה קטנה ללוח הניקוד:

* את השטיח הטורקיז ביום ראשון ינחו מלכות הדראג Elecktra ו-Tia Kofi. מקור.
* במקום האמנים שפרשו, יופיעו בכפר האירוויזיון Kalush Orchestra, Käärijä, Zoé, Arvingarna, Drömhus, Gunilla Persson, Pandora, Da Buzz, Herreys ו-Raylee. מקור.
* עקב העירום הרב בתחרות השנה, פוסט רשמי של התחרות ברדיט הוסר, והוחזר לאחר מכן.

* היכן ממוקם כל שיר במצעד הספוטיפיי של מדינתו:

* מועדוני ה-OGAE סיימו להצביע. השבוע הצביעו המועדונים בפינלנד, רומניה ואוסטריה. להלן הטופ 5 הסופי:
1. קרואטיה – 356
2. איטליה – 338
3. שווייץ – 290
4.בלגיה – 223
5. צרפת – 188
ניתן לראות את כל ההצבעות כאן.

אוקראינה
ההרכב ההולנדי Within Temptation הביע הערכה כלפי נציגות אוקראינה:

איטליה
יצאה גרסה בספרדית של "La noia" עם Álvaro de Luna:

ארמניה
Iveta Mukuchyan, נציגת 2016, ציינה בסטורי באינסטגרם שלה, כי תחזור לאירוויזיון ברגע שתמצא שיר מנצח.

הולנד
לדברי המשלחת ההולנדית, תקציר ההופעה שהועלה בטיקטוק בכוונה לא כלל הפתעות המחכות לנו מההופעה ההולנדית:

גרסת כיסוי חדשה לשיר ההולנדי:

לפי העיתון Het Parool, חמשת האמנים שהגיעו לישורת האחרונה לייצוג הולנד באירוויזיון השנה היו Ilse Delange, Joost Klein, Karsu, Numidia, ו-Sophia Kruithof. מקור.

יוון
נציגת יוון, Marina Satti, לובשת לבמה בגד בעיצוב של Ottolinger, בית אופנה מברלין, אשר מעצב בגדים עם רפרורים לשנות ה-90 ותחילת האלפיימז. בית האופנה נוסד על ידי Christa Bösch ו-Cosima Gadient, והוא ידוע בעיצובי האוונגרד שלו. בין המפורסמות שלבשו בגדים של Ottolinger ניתן למנות את Kylie Jenner, Cardi B ו-Gigi Hadid.
הכותב והמפיק של השיר הפורטוגלי יצר רמיקס לשיר היווני:

ההופעה היוונית מתחילה כמו סרטון טיקטוק ברטיו של 9:16. הצבע ורוד ניאון יהיה דומיננטי על הבמה, עם מילים וצורות שיופיעו על מסכי ה-LED. בשלב מסוים כולם נשכבים על הבמה, שמחליפה צבע, כאן ייכנסו להעמדה האלמנט היווני שבה. מצלמת דרופ תהיה בשימוש בשלב זה, כמו גם כאשר הרקדנים יקיפו את Marine Satti, והיא תרקוד במרכז המעגל. יהיה שימוש רב במסכי LED ובקופסאות, שידמו את הקוביות, כשם השיר. Satti עונדת טבעת, שהיא למעשה מצלמה, באמצעותם תצלם את הרקדנים והקהל. לאחר מכן, היא תשלוף מהמגפיים שלה מטפחת, אותה תנופף עם הרקדנים. בשלב מסוים יש כיתוב גדול "MA RI NA". האאוטרו של השיר ישלב את הקהל.

ישראל
השמלה של עדן נחשפה בצילומי החזרות, אך לפי אלון לבנה יש שמלה נוספת שעיצב כגיבוי:

שתי הנציגות הישראליות של אירוויזיון 2024 במפגש פסגה:

"קיים חשש מבוסס כי גורמי טרור יפגעו בישראלים שיגיעו לאירוויזיון". המטה לביטחון לאומי מחמיר את אזהרת המסע למאלמו, שוודיה,.. בהודעה שפורסמה נטען כי יש חשש שגורמי טרור ינסו לפגוע בישראלים שיגיעו לעיר השוודית כדי לצפות באירוויזיון. מקור.
הנציגה האירית עוטה איפור הקורא להפסקת אש:

לפי עקיבא נוביק, חלק בשיר מרפרר ל-"If You Tolerate This Your Children Will Be Next" של Manic Street Preachers, וזהו מסר של כותבי השיר לקהל:

לוקסמבורג
נציגת אנדורה 2009, Susanne Georgi, הצטרפה למשלחת הלוקסמבורגית, כנראה כמאמנת ווקאלית.

מלטה
אביה של נציגת מלטה התראיין וציין כי הוא מעדיף שקבוצת הכדורגל שבבעלותו, Ħamrun Spartans, תזכה בליגה המלטית, מאשר שביתו תזכה באירוויזיון. מקור. מי מגלה לו?

נורבגיה
יצא הקליפ הרשמי לשיר הנורבגי:

פינלנד
ההופעה הפינית סומנה על ידי טיקטוק בהגבלת גיל.

צרפת
פרומו בטלוויזיה הצרפתית לקראת האירוויזיון, ניתן לצפייה כאן.

קרואטיה
התלבושות החדשות של הזמר והמלווים הקרואטיים:

ובדובאי Let 3 מביעים תמיכתם ב-Baby Lasagna:

Baby Lasagna קיבל חולצה מעוצבת אישית מקבוצת כדורגל קרואטית:

לפי Slobodna Dalmacija, רשות השידור הקרואטית ביקשה מהאולם Arena Zagreb לשמור על האולם פנוי באפריל ומאי 2025, למקרה שקרואטיה תנצח בשבוע הבא בתחרות. מקור.

שבדיה
פרק 1 של "המסע לאירוויזיון" של נציגי שבדיה לתחרות. בפרק זה צוין כי הקירות שהשתמשו בהן במלודיפסטיבלן היו בגובה 4 מ', וההגבלה באולם במאלמו היא 3 מ', כך שהם יצטרכו להנמיך אותם. מבחינת הרוחב במלודיפסטיבלן הם פתחו את הקירות 7.5 מ', ובאירוויזיון יוכלו להגיע ל-16 מ'.

שווייץ
נציגת אלבניה עשתה בטוויטר לייק לציוץ, שמלכלך על השיר השווייצרי:

לאחר מכן הסבירה שמדובר באי הבנה:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.