2024: הולנד – הנציג ההולנדי מודח מהאירוויזיון!

לפני זמן קצר הודיע איגוד השידור האירופי על הרחקה של Joost Klein ושל הולנד השנה מהתחרות. כיצד הגענו למצב הזה שעות ספורות לפני גמר אירוויזיון 2024? להלן השתלשתלות האירועים:

ביום חמישי נערך חצי הגמר השני של אירוויזיון 2024, ממנו העפילה, בין היתר הולנד, עם האמן Joost Klein. ביום שישי בצהריים נערכה חזרת הצהריים של הגמר. Klein הופיע במצעד המשלחות, אך לאחר ההופעה של לוקסמבורג, הממוקמת רביעית בסדר ההופעות בתחרות, עברו להופעה של ישראל, הממוקמת שישית בסדר. איגוד השידור האירופי פררסם אז הצהרה כי Klein לא מורשה להשתתף בחזרות עד להודעה חדשה. הספקולציות ברשת החלו, כאשר המובילה שביניהם היא מאשימה את המשלחת הישראלית במאורע. דיווחים אחרים דיברו על כך שתקף צלמת שבדית/מהמשלחת השבדית/עובדת הפקה. בערב, בעת חזרת השופטים, שודרה לשופטים ההופעה של הולנד מחצי הגמר השני, במקום שיופיע בלייב. היום (שבת) בשעות הצהריים הודיע איגוד השידור האירופי רשמית כי Klein מורחק מן התחרות:

"האמן ההולנדי Joost Klein לא יתחרה בגמר הגדול של האירוויזיון השנה.
משטרת שבדיה חקרה תלונה, שהגישה חברה בצוות ההפקה לאחר תקרית בעקבות הופעתו בחצי הגמר ביום חמישי בערב. בעוד שההליך המשפטי מתקיים, לא נוכל לאפשר לו להמשיך בתחרות.
ברצוננו להבהיר, שבניגוד לדיווחים מסוימים בתקשורת ולספקולציות ברשתות החברתיות, אירוע זה לא כלל אף שחקן או חבר משלחת אחר.
אנו שומרים על מדיניות אפס סובלנות כלפי התנהגות בלתי הולמת באירוע שלנו ומחויבים לספק סביבת עבודה בטוחה ומאובטחת לכל הצוות בתחרות. לאור זאת, התנהגותו של Joost Klein כלפי חבר צוות נחשבת כהפרה של כללי התחרות.
הגמר הגדול של האירוויזיון ה-68 ימשיך כעת עם 25 שירים משתתפים.
"

בתגובה פרסמה הטלוויזיה ההולנדית את ההודעה הבאה: "קיבלנו את ההודעה על הפסילה של איגוד השידור האירופי. רשות השידור ההולנדית מוצאת את הפסילה בלתי מידתית ומזדעזעת מההחלטה. אנו מצטערים על כך מאוד ונחזור לעסוק בכך בהמשך."

יצוין כי מעולם לא קרה שאמן הורחק מן התחרות שעות ספורות לפני שהחלה. למעט מקרים של שירים שנפסלו מראש עקב תכנם כמו בגאורגיה 2009 או בלרוס 2021, לא קרה שמועמד נפסל, בוודאי שלא בשלב כה מאוחר של התחרות.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.