2024: עדכון – סיכום חזרות גנרליות 1 ו-2 – גמר

היום נערכו החזרות הגנרליות הראשונה והשנייה עבור גמר האירוויזיון, שייערך מחר. להלן סיקור מה שנראה מהסטרים ששודר לעיתונאים:

הגמר נפתח בסרטון, המציג אלומות אור הנעות ברחבי אירופה, מלוות בנגינת שירים זוכי האירוויזיון. נכנסים לאולם, הכרוז מציג את Björn Skifs, נציג שבדיה ב-1978 ו-1981, עם הלהיט הבינלאומי שלו, "Hooked on a Feeling".

מצעד הדגלים מאד מזכיר את מה שראינו ב-2016-17. הזמרים פוסעים במהירות אל מרכז הבמה. בחזרת השופטים נציג הולנד נעדר. בוידאוארט שם המדינה וקווים אנכיים ואופקיים בצבע המדינה, גם על רצפת ה-LED. מוזיקת הרגע היא להיטי פופ שבדיים מ-Icona Pop, Ace of Base, Roxette, Lykke Li, Axwell & Ingrosso ו-ABBA.

הכרוז מכריז על המנחות, Petra Mede ו-Malin Åkerman, שפוסעות למרכז הבמה. הן לבושות בשחור ולבן, בהתאמה. בחזרת השופטים Mede מחליפה לחליפה ורודה. כמה בדיחות, הסבר על הליך ההצבעה, הקווים נפתחים והתחרות מתחילה.

התחרות מתחילה!

שבדיה – ההופעה של Marcus & Martinus היא הדבר שהכי מתאים לפתוח את התחרות. תודה לאל ששבדיה מארחת, כי לולא זה הם לא היו מגרילים את המיקום הראשון בסדר השירים. כל מפיק שבדי היה משבץ את השיר לקראת סוף השידור, ומזל שזה לא התאפשר להם הפעם. ברור שחאד מהם יותר מוכשר ווקאלית. הופעה קרה ומנוכרת, שמזכירה את הקור של ההופעה השבדית ב-2018, שסיימה מאד נמוך אצל הקהל. האם גם הפעם השופטים ילקקו לזה? מה שכן זה מרים את הקהל ומכניס אותנו לאווירה.

 אוקראינה – Jerry Heil ו- Alyona Alyona באחת ההופעות המרהיבות של השנה. יש שם כמה שוטים מהחזקים בתחרות. אני ורבים כמותי היינו מופתעים שהשיר שובץ במשבצת המוות של 2 בסדר ההופעות. מצד שני, חייב שיהיה שיר חזק בשיר מספר 2 כדי לשבור את הנאחס. אולי הן יהיו הראשונות לזכות ממקום זה? לא? בסדר, גם מקום בטופ 5 זה יפה. ההופעה עוברת יפה, קצת רגש אחרי הקור השבדי.

גרמניה – Isaak לא מרוויח מזה ששובץ גם כה מוקדם בסדר ההופעות, וגם אחרי אוקראינה. זה יכול מאד להיות מקום 26 עקב כך. כמו בכל חזרה שלו, הוא נותן את הלב והנשמה, אבל השיר לא חזק מספיק. כפרפורמר הוא סוג של מנוע שלא עוצר אף פעם, ואני חייב להודות שזה מרשים.

 לוקסמבורג – טלי עולה בשיער פזור בצהריים, ונראית כל כך הרבה יותר טוב. בחזרת השופטים היא חזרה לצמות. ווקאלית היא לא ממש מנסה להיות מדויקת, אבל השיר כיפי וההעמדה מוצלחים למדי. בגשר כשהיא צריכה לשיר נמוך היא ממש מרגשת. בחזרת השופטים היא כבר יותר מתאמצת. איזה ייצוג מכובד למדינה המתקמבקת הזו. האפקט שהיה לשיר כשיר אחרון בחצי הגמר הראשון התפוגג, אבל היא כן מרוויחה מזה שהיא אחרי גרמניה.

הולנד – Joost לא הורשה להשתתף בחזרה, ואנו זוכים לצפות בהופעה שלו מחצי הגמר השני.

סרטון של הקטעים המשעשעים והמקרינג'ים ממקריאי הנקודות בשנים האחרונות.

ישראל – עדן עולה להופיע חמישית במקום שישית בחזרת הצהריים. היא מתחילה את השיר מאד חלש. בהמשך היא פותחת מבערים. חזרת צהריים טובה מאד מבחינה ווקאלית. הכל מאד מדויק. רואים שהתחזק לה הביטחון בעקבות ההעפלה והתזוזה בטבלאות ההימורים. בחזרת השופטים שומעים חזק את צעקות הבוז. יש גם תשואות, חלקן מוקלטות, אבל הכל מתערבב, אני לא מקנא בה. את הצעקה בסוף היא קצת מפספסת.

הגלויה הליטאית מתחילה, אבל אז חותכים לסרטון על הניצחון של ABBA בברייטון, בריטניה. בחזרת השופטים בערב זה לא קורה.

ליטא – ממשיכים עם ליטא. Silvester Belt נותן הופעה טובה מאד כהרגלו. הצבעים הקרים מידי כנראה עובדים, וזה יכול להסתובב איפשהו סביב המקום העשירי. עד עכשיו לא האמנתי בשיר וביכולת שלו, אבל אני חושב שיש בו משהו שעובר בהאזנה ראשונה. הופעה פשוטה מאד ואפקטיבית.

סרטון על אירוויזיון 1975, הראשון שהתארח בשבדיה, כולל הקטע שבו יצחק שמעוני מנסה לתת את הניקוד ללא הצלחה (והצעקות "שומעים, שומעים"). מהמנחות הגרועות בתולדות התחרות. ומסתבר שהיא איתנו הערב ומתראיינת משטוקהולם. פטרה מסבירה קצת על חוקי התחרות לאחר מכן.

ספרד – ההופעה הספרדית עדיין נוצצת, מלאת מחוכים וחוטינים, אבל נעדרת יכולת קולית. זה שיר חמוד והוא גדל עליי קצת, אבל היא לא באמת מצליחה למכור אותו. אני מאמין שההרכב הספרדי יתמודד עם גרמניה על המקום האחרון בגמר. כמה חובבים יצביעו לזה בתור novelty act, אבל לא מעבר. הקהל שר עמה. טוב, מישהו צריך לשיר.

אסטוניה – 5miinust and Puuluup עושים את הקטע שלהם ונהנים. אין לי יותר מידי להגיד על זה. זה יקבור את ספרד, וידליק את הקהל בדיוק לפני המכשפה מאירלנד.

אירלנד – Bambie Thug נותת עוד הופעה מושלמת. היא נציגת ה-woke והכת הפרוגרסיבית, והם חיים בשבילה. כל הטקסים השטניים האלה על הבמה יעבדו לרעתה, לדעתי, מול הצופים השמרנים, אבל הצעירים הולכים להצביע לה בהמוניהם. חכו לטופ 3 בקהל עבורה. כן, כן. הרי אנחנו תמיד אומרים שאי אפשר להצביע נגד.

 לטביה – מכאן ואילך צפיתי רק בחזרת שופטים. Dons נאה כהרגלו בחליפת השרירים הכחולה שלו. גם לפני ההופעה שלו וגם לפני ההופעה האירית היה ברייק אחרי הגלויה כי לא הספיקו להכין את הבמות. מבחינה מלודית, זו בלדה לכל המשפחה, והיא עומדת בניגוד לשיר האירי, אז אני מבין את השיבוץ. הוא גם נפטר מהמבטים המלחיצים. הופעה ווקאלית טובה מאד.

יוון – Marina Satti שרופה אצלי אחרי מה שהיא עשתה לעדן במסיבת העיתונאים, אבל מה לעשות שזה מהשירים היותר טובים של השנה. השיער שלה עשוי לקוקיות. האפקט של הצילום בשוט אחד הוא אמיץ ועובר יפה. היא טובה. זה גם השיר הכי מודרני בתחרות.

בריטניה – Olly Alexander באחת ההופעות היותר מטרידות. הרעיון של החדר המרחף בחלל עם הרקדנים שנופלים מצד אחד לשני הוא מדהים בעיני, אבל ההופעה כולה נוטפת מיניות ולא אירוטית ומעודנת, אלא סליזית. אנשים שצפו בזה אמרו שהם לא שמו לב איך השיר נשמע מרוב ההלם שהם היו שרויים בו ממה שהולך על הבמה. ווקאלית הוא לא שם, אבל זה תמיד היה ככה, וההפקה הכבדה מחפה על כך.

ועכשיו סרטון היתולי של לינדה וודרוף, הלא היא שרה דון פיינר.

נורבגיה – עברנו חצי מההופעות. Gåte עולי בתקווה להחזיר את הספוט שלקחה הנציגה האירית. עם שיר רוק נורדי מהספר, יש לזה את הקהל של זה, השאלה אם מספיק. ההופעה הווקאלית טובה, ויש בהופעה הרבה מתח ודרמה. הצבע הירוק תורם כמובן לתמה האגדית כולה. מי שלא אהב עד עכשיו, לא ישתכנע.

איטליה – Angelina Mango עולה עם אחד הפייבוריטים לזכייה (לפני החזרות, קריצה, קריצה). אני עדיין חושב שהיא תגיע גבוה, ותפונק במיוחד על ידי השופטים. היא כריזמטית בצורה מכאיבה. לא יודע איך הקהל יגיב לזה. משום מה היה לי דז'ה וו להופעה של מאמוד בתל אביב. היא נתקלה באחת הרקדניות או שנדמה לי? איזו ווקאליסטית אמאל'ה.

serbia סרביה – Teya Dora עם אחד השירים היותר אהובים עליי בתחרות השנה, אבל חסרי סיכוי. אני רואה את השופטים קוברים את זה. אני לא מתחבר לקרעי בגדים האלו שהיא לובשת, וחושב שהיה אפשר להלביש אותה אחרת. ועדיין, שיר מקסים וביצוע ווקאלי יפה, מוזיקלי מאד.

finland פינלנד – Windows95man מתחרה עם בריטניה על ההופעה המגעילה של השנה. הכל בזה מכוער, השיר, הליריקה הדלוחה, ההופעה הזולה מלאת הגימיקים. זה כל כך נמוך. כשאין לך שיר כמו שצריך, אתה תרד הכי נמוך כדי למכור אותו. מקווה לאפס מהשופטים.

פורטוגל – Iolanda שינתה פריזורה, ועכשיו שיערה משוח לאחור, קצת כמו שנראתה בקדם. האיפור שלה כבד מאד, בעיקר בעיניים. היא יודעת לתת מבטים דרמטיים למצלמה, ויש לשיר רגעים יפים, אבל עדיין זה נשמע לי כמו שלוש דקות של אינטרו. הקול שלה, עם זאת, עמוק ומקסים.

ארמניה – Ladaniva בהופעה מקפיצה, כיפית וצבעונית, וגם בארמנית מלאה, שזה נהדר כי זו שפה מגניבה. ז'קלין (ז'אקו) כובשת כהרגלה. היא נותנת בשריקות, בצעקות ומשתוללת על הבמה. המצלמה עובדת מצילומי אקסטרים קלוזאפ לצילומי רחף שמשקיפים על הבמה. הופעה נהדרת, השאלה היא האם הצופים והשופטים פתוחים מספיק כדי להצביע לשיר מוזיקת עולם בארמנית.

 קפריסין – Silia Kapsis לצערי היא אחת הפרפורמריות הפחות כריזמטיות של הערב. גם השיר הוא מהחלשים. אירוויזיון של לפני 10 שנים ויותר. אני חושב שהיא נתמכת רבות בידי קולות הרקע המוקלטים. הברייק לריקוד עדיין נראה לי כמו התקף אפילפטי.

שווייץ – Nemo, הפייבוריטים לניצחון לפני שנעקפו על ידי קרואטיה וישראל (איך זה קרה?). אני לא מחובבי השיר, אבל הוא נשמע נהדר. השליטה שלו על הבמה על הפרופ זה משהו מיוחד. יש חלקים שחשבתי שאני מאזין לגרסת הסטודיו. הקהל משתגע. יעלה שוב בהימורים? אולי.

Åkerman מציגה בקהל את חמותה הכוראוגרפית. את מקומה של חמותה ממלא צעיר משופם. איזו הפקה, בחיי. Mede בעוד קטע שלא הייתי קשוב אליו. התחרות ממשיכה.

סלובניה – ההעפלה של Raiven לגמר הייתה הפתעה בעיניי, ולדעתי זה הרגע שבו ההצלחה שלה תיקטע. אני לא רואה תרחיש שבו השיר הזה מסיים מעל מקום 21. ועכשיו ללייב עצמו. זו למשל הופעה עם גוונים אירוטיים יפים, ולא וולגאריים. ההופעה לא פורצת דרך, אבל היא משביעת רצון. ווקאלית היא מצוינת. מבחינת אישיות בימתית היא עושה אהבה עם המצלמה.

קרואטיה – אם היקום אוהב אותי, Baby Lasagna לוקח את התחרות הזו ומביא אותנו לזאגרב 2025. לא כי זה הפייבוריט שלי, פשוט כי כל שאר האופציות הרבה פחות טובות בעיני. זה חזק מאד בימתית, אבל את זה כבר ידענו. אני מרגיש שהמצלמה מתמקדת בו יותר מאשר בחצי הגמר. האנרגיות גבוהות, הקהל שואג. הוא נותן קריצה בסוף למצלמה. יאללה, קחו אותנו לבלקן!

גאורגיה – Nutsa עכשיו עם שיער פרוע ונראית כמו אלני פוריירה. גם כאן ווקליסטית מחרפנת, אש על הבמה ואנרגיה גבוהה, רק שהשיר ברמה נמוכה מאד. היא חיית במה ובאמת שמגיע לה שיר חזק יותר ופחות קלישאתי. יש כאן ניסיון לקחת מהרבה הופעות אירוויזיון קודמות ולשזור משהו ווינרי, אך השלם קטן מסך חלקיו.

צרפת – Slimane בחולצת רשת לבנה, שוכב על רצפת הבמה, מתחיל את השיר קצת כמו לורין בשנה שעברה. המצלמה לפרקים מדמה את נקודת המבט של אהובתו של המבצע. הוא כורע על ברכיו ורצפת הלד בוהקת בלבן. בגבוהים הוא נשמע הכי טוב, וואו. בשלב מסוים הוא נעמד, מתרחק מהמיקרופון וצורח את נשמתו. הוא שר אז אקפלה, במה שאמור להיות רגע ייחודי, הוא צועק וקולו נחרך. טופ 5 בשופטים.

הסרטון על ABBA בברייטון, שהיה בחזרת צהריים לפני ההופעה של ליטא, מוקרן עכשיו בחזרת השופטים.

אוסטריה – Kaleen סוגרת את הערב ברייב עם שכבות בלתי נגמרות של קולות רקע בפלייבק. מה שכן, היא רקדנית מצוינת, וזה שיר שאתה יודע בדיוק מה אתה מקבל: להיט מועדונים ניינטיזי וקרחניסטי. המפיקים החליטו שהערב צריך להיחתם ב-Banger וכך קורה.

במופע הביניים, Alcazar מתאחדים לכבוד האירוויזיון.

סרטון מ-ABBA, שבו הם מספרים על חוויותיהם מהניצחון ההוא באירוויזיון. לאחר מכן, זוכות האירוויזיון Charlotte Perrelli, Carola ו-Conchita Wurst מבצעות את "Waterloo" של ABBA לרגל 50 שנים לזכייתו בתחרות.

לאחר מכן, קטע על האירוויזיון ג'וניור, סרטון נוסף על קטעים זכורים מההצבעות בשנים האחרונות וקטע המוקד למנחתנו Petra Mede.

Loreen, זוכת אירוויזיון 2012 ו-2023 מבצעת את שירה החדש.

נערכת הצבעת דמה. במסגרת ההצבעה פינלנד אמורה לתת 12 נקודות לישראל, אך מגישת הנקודות מסרבת לכך, והמפקח מטעם איגוד השידור האירופי נאלץ לעשות זאת. גנון.

מחר תיערך חזרת המשפחות במהלך היום, ובערב, גמר אירוויזיון 2023 בשידור ישיר בכאן 11 ובערוץ הרשמי של האירוויזיון ביוטיוב.

התמונות מתוך אתר האירוויזיון הרשמי וצולמו על ידי Sarah Louise Bennett (הופעות) ו-Corinne Cumming (תמונות סטודיו).

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.