2018: עדכון – ישראל זכתה באירוויזיון!

ישראל זכתה הערב בתחרות האירוויזיון ה-63, שנערכה בליסבון, פורטוגל. נטע ברזילי, נציגת ישראל ושירה "Toy" סיימו את התחרות עם 529 נקודות. למקום השני הגיעה אלני פוריירה, נציגת קפריסין, אשר הובילה בטבלאות ההימורים מיום שלישי האחרון. למקום השלישי הגיע נציג אוסטריה, סזאר סמפסון. להלן התוצאות המלאות:

e9ed75de1e38fd130098354a3f8effe9.png

ישראל קיבלה 12 נקודות מהשופטים של סן מרינו, צ'כיה, אוסטריה, צרפת ופינלנד. בנוסף קיבלה 12 נקודות מהקהל של צרפת, ספרד, אזרבייג'ן, אוקראינה, מולדובה, גאורגיה, סן מרינו ואוסטרליה. 34 צוותי שיפוט הצביעו לישראל, בעוד 8 צוותי שיפוט איפסו אותה. ישראל אופסה על ידי צוותי השיפוט של יוון, קפריסין, נורבגיה, אסטוניה, בלרוס, פולין, לטביה ומונטנגרו. ישראל קיבלה גם ניקוד מ-39 נקודות השיפוט של הקהל, בעוד רק 3 מדינות לא מיקמו את נטע בטופ 10 של הקהל. ישראל אופסה על ידי הקהל של דנמרק, אסטוניה וסלובניה. צוות השיפוט הישראלי העניק 12 נקודות לאוסטריה, 10 לשבדיה ו-8 לבריטניה, בעודו מתעלם ממתחרים בולטים של ישראל כמו קפריסין, צ'כיה, צרפת ואסטוניה. הקהל הישראלי העניק את 12 הנקודות לצ'כיה, 10 למולדובה ו-8 לאסטוניה. קפריסין קיבלה מהקהל 2 נקודות בלבד.

עוד ידובר רבות על אחת ההצבעות המוזרות בתולדות התחרות: אוסטריה זוכה בהצבעת השופטים, שבדיה מתרסקת בהצבעת הקהל לאחר שהגיעה שנייה בחצי הגמר השני. נורבגיה זוכה בחצי הגמר ונקברת בגמר. ישראל מגיעה רק רביעית בטלווטינג בחצי הגמר, אך זוכה בו בגמר, ועוד. אך בינתיים נתמקד בזוכה. עבור ישראל זוהי הזכייה הרביעית בתחרות, אחרי שניצחה בעבר בשנים 1978, 1979 ו-1998. זכייתה של נטע התרחשה 20 בדיוק אחרי זו של דנה אינטרנשיונל ו-40 שנה בדיוק אחרי זו של יזהר כהן. בזאת ישראל השוותה את מספר הזכיות בתחרות לזה של הולנד, כאשר לפניהם רק אירלנד, שבדיה, בריטניה, צרפת ולוקסמבורג.

32267246_10156443329109670_1493256654467104768_n.jpg

נטע הפציעה בחיינו לראשונה באוקטובר האחרון, בתכנית האודישנים הראשונה של "הכוכב הבא". זה מה שהיה לבלוג להגיד עלייה:
"אחרונה לעלות לבמה בערב זה היא נטע ברזילי, בת 24 מהוד השרון. זמרת חתונות ומועדונים. בלוק היא מזכירה את אלה דניאל מהעונה השלישית, אבל נדמה שמוזיקלית וווקלית מדובר בזמרת הרבה יותר נגישה. היא שרה את "Rude Boy" של ריהאנה. נטע שופעת ביטחון, עולה לבמה ומנגנת על לופר, שבו היא מקליטה בזמן ההופעה ומשלבת את ההקלטות בהופעה עצמה. זה קצת גימיקי. די היה ברור מהקטעים המצולמים לפני ההופעה שהיא מסוגלת ווקלית להרבה יותר. ההופעה הזו נראית כמו ניסיון להיות מגניבה ואדג'ית ופחות להוכיח את יכולותיה כזמרת. זה עובד לה הפעם והיא מסיימת עם 82% ו"כחול" מכל השופטים. מקווה שבתכנית הבאה היא תצא מהמועדונים בתל-אביב לעולם הגדול. כרגע זה נראה כמו משהו שיכול להגיע לרבע גמר התכנית ולא מעבר."

בשלב האודישן המכריע הבלוג כבר יותר התחמם כלפיה:
"הראשונה לשיר היא נטע ברזילי. אסי ורותם מארחים את יזהר כהן מאחר ונטע מחליטה לשיר גרסת פולק אקוסטית ל"אבניבי" של יזהר כהן. גרסה מקסימה וכובשת של מבצעת שהיא פייבוריטית ברורה בעונה זו. היא ורסטילית, צבעונית ומבצעת מעניינת. הראל מסכים איתי. יזהר כהן מאשר והשופטים מודיעים לה כי היא עברה לשלב הבא."

ברבע הגמר הבלוג כבר החל לראות סימנים של Fanboy, אבל עדיין הסתייג:
"נטע בוחרת לשיר את "Wannabee" של ה-Spice Girls. היא פותחת את השיר כבלדה וממשיכה אותו בראפ-רגאיי. היא לא מוותרת על הלופר הפעם, ועל הבמה מצטרפת אליה להקה שלמה. היא לא עומדת לצד הלופר, אלא נעה על הבמה בביטחון מוחלט, שעוד לא ראינו ממנה. מעבר לכך, היא מוכיחה בפעם השנייה העונה שהיא גם ווקליסטית מצוינת, וירטואוזית וורסטילית. הביצוע עצמו, אם ננקה את כל האהבה לנטע, הוא בלאגן מוחלט."

ובאותה תכנית כבר התמכרנו לאישה:
"נטע עולה לבמה במראה ביורקי במיוחד. היא בוחרת לשיר את "Beautiful" של Christina Aguilera. היא לגמרי לוקחת את השיר למקום שלה, מפרקת אותו ומרכיבה אותו מחדש. היא מופיעה לראשונה ללא הלופר ומפגינה יכולות אמנותיות בלתי מוטלות בספק, רק בעצם הביצוע האינטימי והמיוחד שלה."

בסקירת ארבעת הפיינליסטים של "הכוכב הבא" הבלוג נתן נקודות לחיוב ולשלילה לכל מועמד. מכורח הנסיבות נביא רק את הנקודות לחיוב:
"למה כן נטע? כי היא הדבר הכי פרשי בתחרות השנה. כי היא הוכיחה שהיא אשת העולם הגדול, במוזיקה שהיא עושה, בסטייל שלה וכי הגיע הזמן לשלוח אישה לתחרות אחרי ששלחנו 3 גברים ברצף בשלוש השנים האחרונות. כי היא ווקליסטית מיוחדת וטובה, כי היא עושה מוזיקה בעצמה, כי היא מסקרנת, קשה להתעלם ממנה, היא תבלוט על הבמה בליסבון לעומת חן או ריקי, כי היא קול של דור חדש וכי היא הסיכוי הטוב ביותר של ישראל להביא מיקום גבוה בתחרות."

ומה נכתב בבלוג על השיר? ניתן לקרוא את הפוסט המקורי המלא כאן, אך בינתיים אביא לכם ציטוט מתוכו: "ב-1965 פרנס גל הביאה זריקה של פופ מודרני לתחרות שמרנית מאד… במסווה של שיר פופ קליל היא הגישה מחאה חברתית, פמיניסטית, כמעט מרקסיסטית. ב-1998 לקחה דנה אינטרנשיונל את התחרות והייתה לא רק לטרנסג'נדרית הראשונה שהשתתפה בתחרות, אלא גם לראשונה שזכתה בתחרות. גם היא הייתה המבשרת על מהפכה מוזיקלית באירוויזיון. דנה שרה על נשים גדולות מהחיים ובכך הדגישה את היותה אישה ודרשה לקבל את קבלת החברה ככזו. יש חוט שמקשר בין פרנס גל, דנה אינטרנשיונל ונטע ברזילי, והוא תופעות בימתיות ומוזיקליות שוברות שיגרה בחסות מחאה מגדרית, חברתית ופופית."

מזל טוב נטע ומזל טוב ישראל! 🙂

d007a67a7b38b51130c175cffcf40a01.jpg

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.