2019: צרפת – הפרלמנט של אירוויזיון IL מסקר!

אנחנו ממשיכים בסיקור קבוצתי של שירי הקדמים השונים. והפעם – הקדם הצרפתי, Destination Eurovision. לצורך העניין "כינסנו" מספר חובבי אירוויזיון מקבוצת אירוויזיון IL – הבית של חובבי האירוויזיון בישראל. ואלו הם : דורון בן 25 מאשקלון, ניר בן 35 ממיאמי, קארין בת 25 מתל-אביב, דניאל בן 33 מתל אביב, שילת בת 31 מאילת, טל בן 18 מקריית גת, תום מירושלים, אופק בן 14 מנס ציונה, דניאל , ואנוכי זקן השבט, בן 36 מגבעתיים.

ערן: אז ערב טוב וברוכים הבאים לסיקור שירי הקדם הצרפתי. אנחנו נעבור על 8 שירי הגמר. אשמח לדעת מה אתם חושבים על השירים. תחושות, רגשות, מה אהבתם, שנאתם וכו'.
שילת: מילה בכללי על כל הקדם… תחושה שלי מול שנים עברו, השנה צרפת השקיעו יותר. כאילו הם התעוררו שם… רק חבל שווקאלית הזמרים חלשים.
דורון: בגדול, אני חושב שצרפת ממשיכה במגמת שיפור בקדם שלה. אני חושב שהאתגר המרכזי של צרפת הוא להתאים במה והופעה משכנעת ולא אנמית. חוץ מזה,יש פער יחסית ביכולת קולית של הזמרים בין האודיו למציאות.
טל: אין ספק שהם השקיעו בתפאורה ויש אחלה שירים, ווקאלית יש לאן לשאוף באמת.

שיר מס'1: Chimène Badi – Là-haut
אופק: זה שיר טוב, לא יותר, אבל ווקאלית שימן מדהימה, יש לה וויברטו מדהים, והבימוי עתידני לדעתי. מגניב.
דניאל: זמרת מצוינת עם שיר שמתאים לה מאוד. מאוד טיפוסי לה מוזיקלית. מתאים זה בסדר גמור. סה"כ מהמהודקים של הקדם הזו, ואחד הבודדים שעשה עלי רושם מסוים.
תום: מדובר באחד השירים הכי טובים בקדם הזה, הקול שלה טוב ועמוק, השיר לוקח אותך לסוג של מסע, היא אחד הזמרות הבודדות בקדם הזה שנשמעת כמו הקלטת האודיו . אני אשמח אם זה ייצג את צרפת.
ערן: אני מסכים עם אופק, ווקלית היא מצוינת, הבימוי של המציאות הרבודה בלייב לקח את השיר לגמר. אבל…. זה פופ בינוני לחלוטין.
שילת: הופעה יפה. למרות שזה לא משהו שלא ראינו כבר בעבר. אבל ניצול יפה של הטכנולוגיה. השיר יפה. קצת מונוטוני בשבילי.
דורון: אוהב מאד את הבימוי של השיר, הייתי שמח שהיא תצא קצת מהקופסה, תרתי משמע. היא מבין בעלות הקול הטוב יותר בקדם הזה. להגיד שהשיר מבריק אני לא יכול. להגיד שיש לה הופעה טובה, עם שיר זכיר מאד, אני כן יכול להגיד. סך הכל אחלה, לדעתי קצת אנדרייטד בעיניי השופטים.
טל: אני ממש אוהב את השיר הזה, אם כי הלייב טיפה חלש. אני דווקא אוהב את הקטע של הקוביה.

לאחר שקלול הנקודות השיר סיים אצל הפרלמנט במקום ה-2 עם 52 נק'.

ערן: אוקיי, אז יש דעות לכאן ולכאן לגבי השיר, ועכשיו לשיר החביב על טלי אשכולי…שיר שהפתיע רבים בהופעה שלו בחצי הגמר.

שיר מס' 2: Silvàn Areg – Allez leur dire
אופק: לא הבנתי את הקטע. זה ממש ממש מוזר.
ערן: מה מוזר לך?
שילת: בימוי מדהים!!!
אופק: הכל בשיר הזה מוזר.
תום: זה השם של השיר? לא לה פטיט ניקולס?
ערן: הוא שינה שם בגלל זכויות יוצרים. אני חושב שהשיר מבטא רוח צרפתית אמיתית. מאד קליט וכיפי. משב רוח רענן בתוך בליל האלקטרו-פופ הבלתי פוסק. לא חשבתי שזה יראה גמר, אך שמח שהופתעתי לטובה.
טל: מתתי על ההופעה שלו, אם כי צריך לדאוג לגבי הפאשלות שרואים לו את ההליכון. פזמון ממכר וכיפי בסהכ הופתעתי לטובה.
אופק: לא אהבתי…
שילת: הבנזוג שלי אמר שזה ממש מזכיר את מוסטש' (צרפת 2014) כשהוא שמע את השיר… מבחינתי זה טראש' שיכול להגיע מצרפת או איטליה. לא משהו שיתרומם באירוויזיון. אבל בימוי נהדר ומגיע לו על זה…
ערן: ההופעה מאד חסכונית, עם תפאורות קרטון מיני ישראל.
דורון: הוא קצת מלחיץ אותי עם החיוך הזומם שלו והבימוי. יש לשיר מעין לחן מטומטם ומונוטוני כזה. אני פחות מתחבר לראפ בשיר. שיר שנמאס ממנו די מהר, אני חושב שהוא עלה לגמר בעיקר בגלל בימוי והופעה קולית חלשה של אחרים. פחות מתחבר לזה ואכן מזכיר שטויות שצרפת שלחה כמו 2014.
שילת: אגב, ההליכון של רובין משבדיה נמצא שם…. ואני עוד אחזור בביקורת לרובין…
תום: זה צרפת,זה קליט אבל זה לא ממריא לשום מקום, ההופעה נותנת נפח ומאוד יצירתית.
דניאל: אוווו זה מהמם בעיניי. יחסית למה שזה צריך להיות, זה מהמפתיעים של הקדם הזה. יש בזה מן הצרפתיות הישנה, יש בזה מן הפסאודו-סטרומה. לא היה צריך הרבה מלבד להיות הוא ולהיות קול עם הופעה מחמיאה וזה עשה את העבודה. מאוד שמח שזה עלה והקליל לי את הגמר.

לאחר שקלול הנקודות השיר סיים אצל הפרלמנט במקום ה-5 עם 34 נק'.

ערן: סבבה, נעבור ל-שיר, שסביבו יש את הדיבור…

שיר מס' 3: Bilal Hassani – Roi
אופק: בראבו!!!!
ערן: מה סוד הקסם שלו? אני לא הצלחתי להבין.
טל: אחלה שיר, ווקאל נורא, רקדניות והופעה מתאימות. מקווה שהריוואמפ המתוכנן יעשה לו טוב, או שלא כי לא באלי שיזכה חחח.
תום: מבחינתי יש בשיר הזה הכל, מלודיה, סיפור, זה סוחף, זה יוצא דופן, זה צעיר וטוב, שיר מרגש. מודה שההופעה נראת כרגע כמו דמו.
אופק: שיר מדהים, ווקאלז טובים יחסית לסמי עם בעיות סאונד. מסכים עם תום.
ערן: אני לא מבין את הבאז. פיזמון חלש בצורה יוצאת דופן, וחסר לטעמי כל פוטנציאל להיטי. גנרי לחלוטין.
שילת: השיר האהוב עלי! מלודית הוא הכי טוב. רק חבל שיש לו זמר זייפן רצח. הופעה שבאמת מראה את השיפור וההשקעה של צרפת. אפילו קצת מעתיק מרובין השבדי רק בלי ההליכון.. (את ההליכון כבר הזכרתי בשיר הקודם). מניחה שהדמות שלו גם תוסיף עניין סביב השיר כי לא ברור מיהו ומהו…
ערן: מה מזכיר את רובין?
שילת: הפתיחה… שהוא הולך בדרך לבמה.
דורון: הציפיות שלי מזה היו הרבה יותר גבוהות. הופעה חסרת בטחון, חלשה ווקאלית ולא ממריאה לשום מקום. אני חושב שמה שקונה את רוב האנשים ("הקסם" לדברי ערן) זה דווקא הסיפור מאחורי המילים והאמן, שהוא מרגש וכבודו במקומו מונח. אין בשיר איזה מרכיב מפתיע או מושך, אבל לו היה משודך לו זמר טוב זה עבר היה סיפור אחר. זה יסיים גבוה ואולי ייקח את הגמר, בעיניי לא ראוי לכך.
דניאל: מבין למה זה מרשים עם ההופעה. אבל מרשים זה מילה גדולה בשביל זה. זה כאילו שיר שמנסה כל כך להיות משהו מרשים אבל ההופעה ב-40 אחוז והווקאליות אפילו פחות. בעיקר משאיר אותי עם תחושת בלון מלא אוויר והרבה מאוד תחושת meh… יש טובים ממנו בקדם הזה אבל אין הרבה סיפורים יותר ממנו. להגיד שזה ראוי לניצחון בקדם? רחוק מזה בעיניי.
תום: רק מצין שיש יותר מ-3 מליון צפיות על ההופעה הזו ביוטיוב הרשמי
ערן: כי זה דור הזוי, סליחה אופק.
דניאל: משאיר אותי עם הרבה ידיים ריקות ואכזבה בסוף 3 הדקות האלה.
שילת: ווקאלית זה רע. שמעתי את הפרודיה של שיראל לשיר הזה, ושיראל שרה הרבה יותר טוב. מרואי.
אופק: מה הזוי בדור הזה?
ערן: אני לא מבין אותו, בלי לפגוע כמובן.
אופק: דור מדהים, שיודע לקבל את האחר והשונה. אתם אלה המוזרים.
דורון: ובאמא שלהם שיורידו את תנועות התמנון שהופך לכתר על הראש של הרקדניות.
דניאל: אני בעיקר רוצה לנער אותו, שיצא ממנו מעט כריזמה או לייקביליות או משהו שיעורר בי רגש כלשהו, אבל זה משאיר אותי די שווה נפש.
ערן: או אולי שיר?
תום: מעניין אם ישנה משהו במוצ"ש כי יש מצב שהוא לא יסע עם ההופעה הזו.
אופק: אני אהבתי ממש לא יודע מה איתכם, מדהים.
ערן: אני חושב שזה בכיס שלו.
אופק: ערן, בלי עין הרע.
שילת: ההופעה שבדית לגמרי בכוריאוגרפיה שלה. אני אוהבת.
דורון: יש מצב שיהיה שינוי בהופעה, גם בקדם של שנה שעברה היו מעט שינויים מהחצי לגמר.
שילת: איך יעבירו את הזיופים אני לא יודעת…. אולי יביאו לו זמר ליווי רציני לחיזוק.

לאחר שקלול הנקודות השיר סיים אצל הפרלמנט במקום ה-1 עם 52 נק'.

ערן: השיר הבא הפתיע בכך שבכלל עלה לגמר.

שיר מס' 4: Aysat – Comme une grande
אופק: יאאאאא שיר ממש טוב, הופתעתי ושמחתי מאוד.
שילת: כביכול יש בו הכל אבל אין בו כלום… חלשה מאוד ווקאלית.
ערן: כפרה עליה.
תום: מכירים את זה שיש שיר מעולה, שבקלות היה יכול לנצח את הקדם ולקטוף טופ 5 בתל אביב? עמממה, הצמידו אותה לזמרת גמלונית לא ברורה חסרת חן ומוזיקליותֿֿ.
ערן: איזה שיר מושלם, איזו הופעה חובבנית.
שילת: מעייפת אחרי הבית השני.
טל: יש משהו ממממממש ממכר בשיר, לפחות בגרסת הרדיו, הווקאלים שלה מזעזעים וזה עיצבן אותי ולא הבנתי מילה ממה שהיא שרה, וחבל כי השיר מעולה.
אופק: זה קריבי, זה דאנסי, זה מרים, ועם קצת תיקון בסאונד זה המרענן הרשמי בקדם.
ערן: זה מאד עדכני, פופ-אפרו-פיוז'ן עם השפעות דאנסהול. זה דרמטי וברמה גבוהה מאד בסטודיו.
שילת: זה התחיל ב"וואו אני אוהבת" ונגמר ב"מה נסגר?" אכזבה.
ערן: בהופעה החיה זה פשוט חסר כריזמה והיא לא מצליחה לשיר גם כמו שצריך.
תום: תסמונת ל-גמד מ-2018
ערן: למי?
תום: תסמונת נאסיי משנה שעברה,שיר מעולה שהיה יכול להצליח בטירוף עם זמר לא מתאים.
אופק: וואו השיר של נאסי היה מעולה. תמיד היה המנצח בשבילי.
דורון: אני מצטער אבל היא נוראית בעיניי, יש לה המון בטחון עצמי ושם זה נגמר. השיר נשמע כמו חיקוי לדברים אחרים. ווקאלית זה היה מבין הטייקים החלשים בקדם (תיכף אולי נדבר גם על כאלה שלא עלו והיוו בעיה). אגב הבעיה הווקאלית לא הייתה רק בביצוע שלה ל"כמו גדולה" אלא גם בקאבר ללהקת ABBA.
שילת: לא שמעתי את הסטודיו…
דניאל: השיר הכי טוב בקדם הזה כשיר. נקודה, בעיניי. זה מחובר לסאונד של 2019. יש כבוד למסורת. זה שיר כריזמטי וסוחף. עוד קצת חיזוק בהופעה מבחינת הופעה וזה צריך להיות צרפת 2019, אם יש צדק. שתעבוד על הווקאליות ועל להגביר את הסוואג שלה עוד קצת וזה פנינה.
דורון: היה לה קצת בעיות עם לקיחת האוויר שהשפיעו עליה. לא בטוח כמה היא תצליח להשתפר עד שבת.
שילת: אתם צריכים להתעורר… זה ממש לא מעודכן ל2019. זה ממש ישן….
ערן: שבועיים לא יספיקו לה לעבוד על כל מה שחסר לה בתור זמרת ופרפורמרית.
דניאל: אחד מ3 השירים שאני אקח איתי מהקדם הזה הלאה.
דורון: אגב היא קיבלה ניקוד נמוך מאד מאד מהקהל (2 או 4 נק' בלבד) עלתה בזכות השופטים
אופק: 6.
דניאל: הופתעתי מאוד שזה הגיע עד כדי כך נמוך בקהל.
שילת: זה פשוט יכול להיות המרים השנתי של החובבים… בגלל זה אתם אוהבים את זה. קיזונגו 2.
דורון: נכון, 6 נקודות בקהל.
תום: קזיגנו היה יצירת מופת.

לאחר שקלול הנקודות השיר סיים אצל הפרלמנט במקום ה-3 עם 48 נק'.

ערן: עברנו על השירים שהעפילו מחצי הגמר הראשון. האם יש שיר בחצי גמר זה, שלא עלה, ואתם חושבים שהגיע לו לעלות?
דניאל: השיר עם 2 הבחורים. זה שהתחיל בכינור. שיר פשוט מצוין.
ערן: שני הבחורים הזייפנים, שאחד מהם ישראלי? זה היה EPIC FAIL.
אופק: אהבתי את נאסטרו אבל הגיע לו לא להעלות, הביא הופעה אנמית ומשעממת.
דורון: אני התאכזבתי קשות מפלורינה, לצערי כבר בחזרות זה היה נראה כפלופ כי היא זייפה. השיר האודיו היה מאד מבטיח.
דניאל: כן. כשיר נטו זה היה ראוי בעיניי. אבל אחרי ההופעות הבנתי למה זה לא הגיע גבוה כמו שרציתי.
דורון: הרבה ציפו שחצי גמר 1 יהיה חזק יותר, אבל האמת שלדעתי ההיפך הוא הנכון: חצי גמר 2 היה החזק מביניהם.
ערן: השיר של פלורינה היה נמוך אצלי מההתחלה, ההופעה האיומה הייתה רק הדודבן על הקצפת
דורון: ההופעה הייתה חראקירי. מלטזית להפליא.
טל: די, פלורינה אדירה, גם לה לא היו ווקלים משהו, אבל בילאל שר גרוע ממנה. לא הגיעה לה מה שעשו לה השופטים.

שיר מס' 5: Emmanuel Moire – La promesse
אופק: משעמם, נקסט. ממש לא מבין את התעופה של הקהל.
ערן: לגבי עמנואל, מאד אהבתי את זה בסטודיו, בהופעה הרגשתי שלועסים ומקיאים עליי את המסר.
טל: יש משהו נורא קרינג׳י ומעצבן בשיר הזה. לא אהבתי.
שילת: לא אוהבת בכלל. שום דבר ממה שהלך על הבמה ושום דבר מהאנרגיות שלו. האם הוא שר על אהבה לגבר? חושבת שראיתי כתבה כזאת…
ערן: כן, הוא שר בגדול על החוויה של הארון, היציאה ממנו וכו'.
שילת: תיארתי לעצמי לפי ההופעה… בהתחלה הוא יוצא מתוך קופסא ולקראת הסוף נשאר בלי בגדים. הגזים עם הויזואליה. נראה טוב. אבל לא עובר טוב באנרגיות.
תום: ההופעה התחילה טוב ואז מבחינתי התרסקה מרוב שעמום, השיר עצמו נשמע טרחני להפליא. לא נוראי אבל לא משאיר רושם.
דורון: זמר כובש וכריזמטי עם יכולות קוליות מעולות. הוא יודע להופיע ויש לו את הפאשן לזה. הבימוי מוצלח מאד בעיניי. מצד שני, אולי קצת מינון בהופעה לא היה מזיק פה. מבין הזמרים שהעפילו לגמר, הוא אחד המוצלחים.
דניאל: בואו ניקח כל מה שקלישאתי לאירוויזיון ומתחנחן ונעשה ממנו 3 דקות. הוא זמר מיוזיקלז ככה שזה מאוד האלמנט שלו. הוא כריזמטי וכובש מאוד וזה עוזר לו מאוד. השיר עצמו די עושה לי פריחה.
ערן: אני חושב שכשיר זו בלדת פופ די טיפוסית, אך מאד אפקטיבית. זה מתחבר אלייך בשמיעה ראשונה, כי זה מאד קל לעיכול, וגם ההופעה הווקלית שלו לא רעה. אבל הלייב…. היה לי יותר מידי.
דניאל: זה מתוק וסכריני ברמה שזה לא כיף לי ממש בסוף.
שילת: למעט ההופעה, השיר עצמו בכלל לא זכיר. ובזמן ההופעה השיר נשמע כמו משהו שכבר שמעת בעבר. יש סיכוי שהצרפתים יבחרו בזה? לא בא לי קלישאה כזאת…
אופק: הוא עולה ויורד בהימורים כמו משוגע.
שילת: בא לי שצרפת ממש יצליחו השנה. רואים שהם משתדלים עם ההופעות.
דניאל: בסוף לצערי זה יהיה בין שימיין באדי, עמנואל מואר וחסאן בילאלי כי הם השמות הכי מוכרים.

לאחר שקלול הנקודות השיר סיים אצל הפרלמנט במקום ה-7 עם 22 נק'.

שיר מס' 6: The Divaz – La voix d'Aretha
טל: יואו, מת עליהן מכף רגל עד ראש.
ערן: מה קורה עם המופע האוף-ווגאס הזול הזה?
שילת: הווווווווווו אוהבתתתתתתת.
אופק: זה שיר טובבב, מאוד גרובי. ווקאלית הכי טוב בקדם הזה ביי פאר. מאוד קליט. לייק.
שילת: הן הכי טובות מבחינה ווקאלית. ובגלל שזאת תחרות שירה אז הן מקום ראשון אצלי.
תום: בבקשה, בבקשה אני אוהב נשים חזקות, אבל למה בשמלות האלההההה לשרוף ומהר!!!! gurl! שיר חמוד ומיושן, זה לא יזכה בחיים.
ערן: זה פופ-RnB-דיסקו, שיכול להרים כל יורוקלאב על הרגליים. הבעיה היא שבעוד הבתים ממש טובים, קצת ניינטיזיים, הפיזמון הוא חגיגת דיסקו נדושה למדי.
טל: באמת ההופעה היחידה חוץ מטרייסי שאשכרה נהניתי לראות, וראיתי גם אחרי ביוטיוב, קולות מעולים, הופעה מצוינת, אפקט המים בפזמון הוסיף אפקט וואו לשיר האדיר הזה, הפתיעו לגמרי.
שילת: גם לי כואבות העיניים מהשמלות האלה… מקווה שזה לא הסטייל הסופי.
דורון: הקונספט של שיר מחווה לארית'ה באירוויזוין קצת מוזר מלכתחילה. אני חושב שהן ראויות לציון כי הפתיעו לטובה. דחוף דחוף להחליף את הביגוד. ווקאלית זה היה מעל למה שציפיתי. ברור שזה לא ייצג את צרפת. הייתי שמח לראות אותן בקדם בשנה עתידית אחרת עם שיר שיש בו יותר מקוריות ואז אפילו להביא משהו דומה לשלוש האחיות ההולנדיות מ2017. במבחן התוצאה, זה היה ראוי בהחלט לעלות לגמר.
אופק: מסכים, לא ראוי לייצג את צרפת.
שילת: ראוי ראוי. זה הכי ראוי מכל מה שראינו, כי זאת תחרות שירה.
טל: באמת שלא אכפת לי אם ייצגו, כל עוד זה לא בילאל, הן מקום שני שלי.
אופק: חולק עליך.
שילת: טל, אתה בעד בילאל?
טל: הוא רביעי אצלי בגמר.
שילת: מלודית אני עם בילאל. ווקאלית אני עם הדיוות. חוץ מזה שכבר הרבה זמן לא היו דיוות באירוויזיון… אז הגיעה הזמן להחזיר עטרה ליושנה.
דניאל: יכול להפתיע. הן ווקאליסטיות מצוינות. כמות הקאמפ של השיר הזה גורמת לריצודי קרינה בדימונה להרגיש כמו הליכה בפארק. יש שם את כל מה שצריך כדי לקנות צופה ממוצע בזול. כאילו לקחו צ'קליסט לאיך לנצח בלי הרבה מאמץ – אבל מגיע לנו יותר. ועם כמה שזה על זמרת נשמה, זה בדיוק מה שחסר לי במופע מאמות מזמרות באילת הזה.
שילת: הלווווו, באילת אין מאמות מזמרות. בדקתי.

לאחר שקלול הנקודות השיר סיים אצל הפרלמנט במקום ה-4 עם 46 נק'.

ערן: ועכשיו עוד שיר שהפתיע ובא משם מקום
שיר מס' 7: Doutson – Sois un bon fils
טל: אוי נוראי, גנב המקום של טרייסי וגבריאלה.
אופק: השיר עצמו נחמד, אבל הזמר בכלל לא יודע לשיר. נקסט.
תום: קרינג׳ מוחלט, שיר נוראי. נקסט. אין לי מה להוסיף.
שילת: איך בדיוק הם חושבים לעלות ילד מתחת לגיל 16 לבמה????
טל: זה גם מה שחשבתי
ערן: נאמבר אפרו-קריבי קיצבי, אך לא מסיבתי. מצליח לתעל רגש, למרות שלא הייתם מצפים לכך משיר מז'אנר זה.. מאד רלבנטי לסצינת המוזיקה העכשווית. לצערי ההופעה החיה איומה. עוד שיר חמוד, שנהרס בהופעה מטופשת.
דורון: חיקוי זול כושל ועלוב לסטרומאה. לא מחזיק קולית את השיר, והבימוי שכולל ילד שרוקד ועושה ליפסינק די הזוי. היה צריך לסיים מחוץ לגמר.
דניאל: כי ילדים וכלבים גונבים תמיד את ההצגה. זה מחובר למה ששומעים ברדיו שם אז קיבל על זה נקודות. וזה מגניב במידה. להגיד שזה טרף את חושיי? לא. אבל כיף לי שמשהו מעודכן כזה מקליל לי את הגמר.
תום: שום קשר לסטראומה לדעתי, זה אפילו עלבון להגיד את זה במשפט חח.
שילת: שיר חלש. פשוט מאוד. הג'קט שלו של נשים. רותם סלע לבשה כזה בעונות הקודמות של הכוכב הבא… משאירה לכם למצוא את התמונה.
דורון: לא אמרתי שיש קשר, אמרתי שהוא מנסה לחקות אותו אלה דברים שונים. בכל מקרה, זה יסיים במקומות 6-8 בגמר.
אופק: מעריך שאחרון.
דורון: Amen.
שילת: הזכיר לי את החיקוי של דספטיטו השבדי שנה שעברה… לא זוכרת איך קראו לזמר.
טל: מנדז.
שילת: כן. כאילו עושים הכל לפי הספר אבל זה לא קורה…

לאחר שקלול הנקודות השיר סיים אצל הפרלמנט במקום ה-/ והאחרון עם 12 נק'.

ערן: ועכשיו הפייבוריט של החובבים.
Seemone – Tous les deux
טל: יפה שלי, מהממת שלי! בהתחלה הרמתי גבה על הסגנון שיר הזה, אבל יש משהו מהפנט בה ובמיוחד אחרי שמבינים את המילים שהיא שרה. זה פשוט מאסטרפיס אחד ענק, והיא הפייבוריטית שלי לצרפת.
אופק: שיר מנדנד ומשעמם. אני ממש שונא אותה על האובר דרמתיות שלה בסמי, עבר כל גבול. מקום אחרון שלי.
ערן: חייב לציין שאני לא מבין את ההייפ, אולי עקב ההיצע החלש שיש השנה בקדם, אבל זה לטעמי nothing special. בלדה פן-אירופאית, שכל בלדה שנייה בקדם ההונגרי אוכלת אותה בלי מלח. מצד שני, אני ממש אוהב את הקול שלה.
תום: משעמם, משעמם, משעמם, לא יוכל לשמוע אותה שרה, התופעה הזו לא ברורה לי בעליל. תעופה מוגזמת ולא ברורה. פשוט חץ הרדמה. בסדר בלדה מרגשת, אבל די, זה לא עושה לי כלום. בהנחה וזה יבחר זה לא יגרד את המקום ה-20 בגמר. אם לספרד לא הצליח שנה שעברה, לא יצליח גם לצרפת עם זה.
שילת: בהתחלה חשבתי שהיא הזמרת ששרה הכי מדוייק. ואז קלטתי שהיא לא שרה בכלל, אלא רק מדקלמת. והיא הביאה זיוף… ונשמע מתיש מה שהיא שרה על אבא שלה. גם בלי להבין צרפתית. שיר שירותים אם יבחר לייצג את צרפת.
דניאל: מסחטת רגשות זולה מאין כמוה שמתישה ולא עושה לי כלום. בעצם עושה לי זמן ללכת לשירותים או להכין איזה נשנוש.
תום: שיר הפסקת פיפי קלאסי.
אופק: לגמרי.
ערן: וואו, אז אין לסימון הרבה חובבים כאן.
דורון: מדגם לא מייצג… השיר הכי טוב בעיניי בקדם הזה, ואני חושב כך עוד מפרסום המקטעים מכל השירים. יש בו הכל עבורי: מרגש, זמרת טובה, מילים עם משמעות, פשטות בלי ניסיון להתאמץ יתר על המידה. אני חושב שהם יכולים להביא את זה למקום עוד יותר טוב אם תהיה במה מעט אחרת.
ערן: בהחלט לא מייצג.
אופק: אם יבחר זה או ז'רדים 2 (פורטוגל 2018)
תום: הסימון היחידה שצריכה לנסוע לאירווזיון זו גברת סימון מדנמרק, השם יקום דמה, ולב עם החור.
אופק: מודה שבאתי לפה רק בשביל לרדת על סימון חח.
דורון: לא מופתע.
דניאל: באופן כללי אחרי גרמניה והונגריה שנה שעברה – עוד מישהו באה עם ענייני חוסר אבא באירוויזיון?? אלוהים תפסו פסיכולוג! מה אתם מוציאים את זה באירוויזיון?
ערן: זה עובד טוב, כי להומואים יש דדי אישיוז.

לאחר שקלול הנקודות השיר סיים אצל הפרלמנט במקום ה-6 עם 34 נק'.

ערן: האם יש משירי חצי הגמר השני שירים שלדעתכם היו ראויים לגמר?
דורון: כןןן גבריאלה!
אופק: גבריאלה!!!
דורון: גבריאלה הייתה צריכה לתפוס את המקום של דאוטסון הבלתי.
ערן: לגבריאלה היה שיר בלתי נסבל בעיני, מאד שמחתי שלא עלתה, תסלחו לי, כן?
דורון: לאוגו היה שיר טוב, אבל ההופעה שלו הייתה מאכזבת.
דניאל: כן. אוגו!!!!!
טל: גבריאלה וטרייסי דה סה בסמי השני, פלורינה בסמי הראשון.
ערן: אוגו היה מעולה, איזה פרפורמר. וגם השיר היה מאד חמוד, לא הבנתי למה לא קיבל תמיכה מהקהל
דורון: לא דייק כל כך. אולי התרגש, אני בטוח שהוא יכול יותר.
אופק: אוגו היה גרוע. נוראי.
דניאל: אוגו היה צריך לעלות. השאר אני מבין למה עלו. על אף שטרייסי דה סה הייתה הדבר הכי מרענן לי בסטודיו, ואחד מה3 שירים שאקח איתי הלאה.
ערן: סליחה, לטרייסי היה שיר מדהים בסטודיו. פורח צרפתי אמיתי.
אופק: אכן חח
תום: התבאסתי שרום רום רום (טרייסי דה סה) לא עלה.
אופק: גם אני.
ערן: ההופעה בלייב שברה לי את הלב, היא הייתה כה חובבנית.
דורון: תיעבתי את ההופעה שלה ושיר ה"רום רום רום" המעצבן הזה.
שילת: לסיכום, ההייפ סביב צרפת כמו שנים עברו יכול להתרחש רק עם בילאל. הדיוות יעשו כיף. וסימן תציל את המצב..

אז למקום הראשון הגיעו בשוויון Chimène Badi ו-Bilal Hassani. שניהם קיבלו ניקוד מ-6 מתוך 7 מצביעים, אך מאחר ובילאל קיבל 12 נק' מ-3 מצביעים, בעוד שימאן לא קיבלה 12 נק' מאף מצביע…… Bilal Hassani הוא הזוכה הגדול של של הקדם הצרפתי, על פי הפרלמנט, עם 52 נקודות. נתראה בסיקור הבא.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.