2023: עדכון – סיכום חזרות גנרליות 1 ו-2 – גמר

היום נערכו החזרות הנגרליות הראשונה והשנייה עבור גמר האירוויזיון, שייערך מחר. להלן סיקור מה שנראה מהסטרים ששודר לעיתונאים:

הגמר נפתח בזוכי אירווייזיון 2022, Kalush Orchestra, מבצעים את שירם הזוכה "Stefania" ברכבת התחתית ביחד עם ראפראית שלא זיהיתי. נכנסים לאולם. הם מבצעים את שירם בליווי להקת מתופפים צבאית. לאחר מכן הם מבצעים את שירם החדש "Changes".

מצעד הדגלים רגיל למדי. הזמרים פוסעים לבמה ממאחורי הקלעים, בעוד מסכי ה-LED מציגים את צבעי המדינה בפסים. המוזיקה הם להיטים בריטים משנות השמונים והתשעים. אחרי שבעת המתמודדים הראשונים, Go_A מבצעים חלק משירם "Shum", שירם מ-2021. אחריה שישה נוספים, ג'מאלה שרה חלק מ-"1944", זוכה אירוויזיון 2016. אחרי שבעה נוספים, Tina Karol שרה קטע מ-"Show Me Your Love", שירה מ-2006. ולבסוף, Verka Serduchka שרה את "Dancing Lasha Tumbai", שירה מ-2007. בצהריים, בראן השני של המצעד במקום נועה קירל עולה איזו דודה בריטית.

הכרוז מכריזה על שלוש המנחות והמנחה, שעולות.ים לבמה: Alesha Dixon, Graham Norton, Hannah Waddingham ו-Julia Sanina. המנחים מציגים טבלה של המדינות שזכו הכי הרבה פעמים בתחרות. ישראל שם. כל זה היה רק כדי להרים ללוקסמבורג, שהוכרז כי היא חוזרת ב-2024.

התחרות מתחילה!

אוסטריה – Teya and Salena נבחרו כלאחר כבוד לפתוח את הערב. לא יודע אם זו הבחירה הטובה ביותר. בדרך כלל בוחרים בשיר קצבי למלמ"י ואנרגטי. אולי כי מדובר בשיר חזק, אבל הסיכויים שלו לנצח כעת לא קיימים. כל חזרה הן משנות פריזורה. זו הופה באנרגיה נמוכה, אני לא בטוח בכלל שזה יכול לעשות טופ 10 כמו שכולם צפו.

פורטוגל – Mimicat למשל יכלה לפתוח את הערב פוטנציאלית. אבל מתי בפעם האחרונה נתנו לשיר לא באנגלית להיות שיר מספר 1 בסדר השירים. בחזרה הראשונה השיער שלה לא עשוי, והיא עם קוקו ופוני, בחזרה השנייה היא כבר עם התלתלים של הבייביליס. יש שינוי בעבודת התאורה, ונוספו אורות לבנים. זה נראה אחרת, מוסיף נפח לבמה, שכבר פחות חשוכה. זה מוסיף אנרגיה לשיר. יפה מאד.

שווייץ – זה הרגע בו כולם עושים הפסקת פיפי ראשונה. Remo Forrer צפוי לסיים באחד המקומות האחרונים לדעתי. גם מופיע מוקדם, וגם נמצא בין שני שירים קצביים ומרימים. לא הבחנתי בשינויים מיוחדים בהופעה. הוא עדיין שר מהגרון. זה עדיין נראה כמו הופעת יום הזכרון.

פולין – Blanka עולה להופיע רביעית. בחזרה הראשונה היא שומרת את הקול והאנרגיה. היא מתייחסת לזה בעיקר כעוד חזרה שחייבים לעשות. רק בריקוד היא משקיעה. בחזרת השופטים זה כבר הדבר האמיתי. זה לא יהיה טופ 10, אבל אני רואה עוד מקום 14 למדינה. השופטים יקברו גם את זה.

serbia סרביה – Luke Black עדיין מרגיז מאד, אבל מה ששלו שלו. הוא קיבל את המקום בסדר השירים שז'יילקו יוקסימוביץ' קיבל אי שם כשסרביה ומונטנגרו חזרה לתחרות לפני 19 שנים. עם זאת, משהו אומר לי שהוא לא יגיע לאותו הישג של יוקסימוביץ'. ומצד שני, יהיו כמה שופטים שיאהבו את זה, והמהגרים הסרבים יציעו למדינתם כמו תמיד. הוא יגיע גבוה ממה שחוזים.

צרפת – La Zarra החלה צונחת בהימורים וכבר איבדה את המקום השלישי בחזרה לאוקראינה. ההופעה מאד סטטית וגם להיות שישית בסדר השירים זו לא מציאה גדולה, תשאלו את Destiny. אולי כמה אנשים שיראו את ההופעה לראשונה יתלהבו מזה, אבל במידה וראיתם את זה בחצי הגמר הראשון, משהו מפסיק להיות אפקטיבי. הכינורות מאד דומיננטיים בפלייבק, אני תוהה האם הם הביאו פלייבק חדש. כן, זה נשמע כך. בחזרת השופטים היא מתחילה חלש, משתפרת, ומסיימת חלש.

זמן אתנחתא. Dixon מציגה סרטון, שמציג את מופעי הביניים של חצאי הגמר.

קפריסין – בחזרה הראשונה, Andrew Lambrou מתחיל את השיר קצת חלש, אבל כשמגיע החלק של הפלצט הוא עושה אותו כראוי, בחסות קולות הרקע כמובן. בהתחלה הוא קצת רדף אחרי הפלייבק, אבל הסתדר לו. בחזרת השופטים הןא עושה את זה טוב יותר. זה מקום 21 קלאסי.

בחזרה הראשונה, יש אתנחתא לפני ההופעה הסרבית, בחזרת השופטים, זה דווקא לפני ההופעה הספרדית.

ספרד – Blanca Paloma קיבלה שיבוץ לא מדהים, וטבלאות ההימורים מגיבות בהתאם. עם זאת, בחזרה הראשונה ההופעה מדויקת והיא מדויקת, כמו תמיד. אבל כן, הניצחון מתרחק ממנה. היא כנראה תסיים בתחתית הטופ 10. היא צועקת משהו בסוף השיר. בחזרה השנייה, יש כמה רגעים חלשים.

צריך כמובן להכין את הבמה לשבדיה. אז יש סרטון המקדם את האירוויזיון ג'וניור. Lissandro, זוכה הג'וניור, בברכה מצולמת ופרומושן לג'וניור 2023.

שבדיה – Loreen, יה Loreen. אני ממש מקווה שהשיר הבינוני הזה לא יזכה מחר, אבל זה מאד טוב עבורם כרגע. כמו תמיד אצל השבדים, זה נראה כמו מכונה משומנת, אבל אין בזה לב. הציפורניים שלה מקריפות, אבל חוץ מזה ויזואלית זה עובר די מושלם. בחזרת השופטים היא קצת פחות טובה, אבל מתעשתת מהר מאד. זה לא יפגע בה בכל מקרה.

וצריך גם לפנות את הפרופ השבדי, אז שוב יוצאים לגרבג' טיים.

אלבניה – Albina & Familja Kelmendi הם כנראה הזוכים המורליים של השנה. שיר שהוא כמו ליכלוכית, שהפכה לסינדרלה. זה שיר דרמטי נורא ופומפוזי, אבל הם פשוט זמרים מעולים, מדוייקים, ההרמוניות עובדות בצורה מושלמת. גם הם, כמו Blanka הפולניה, עולים לא מאופרים בחזרת הצהריים. בחזרת השופטים הם מתוקתקים. מבחינת שירה, הם בליגה אחרת.

איטליה – מרקו משנה בכל חזרה חולצה. בחזרת הצהריים הוא לבש אפודה שחורה ואת מכנסי העור, שכבר הכרנו מיום שלישי. זו כבר חולצה/גופיה רביעית. בחזרת השופטים הוא חוזר לחולצת הקריסטלים השחורה-אפורה-לבנה. נורא. האקרובטים ברקע כמעט ולא מובחנים, והירח מזכיר לי את ספרד 2021, שזה לא טוב. בגדול ההופעה קצת מאכזבת ברמת הבימוי וההעמדה. ווקאלית הוא מדהים כמו תמיד, ונותן את כולו בכל חזרה. אני חושב שבחזרת השופטים הוסיפו עוד אורות, הבמה נראית יותר מוארת.

אסטוניה – בחזרת הצהריים, Alika זונחת את תסרוקת האריאנה גרנדה, וחוזרת למראה ילדת בית הספר, שיער פזור חלק ופוני. אני חושב שעדיף כך. עם זאת, בחזרת השופטים היא חוזרת לסורה. זה גם שיר שעתיד לסיים איפשהו סביב מקום 19-20. לא רואה שופטים או קהל שיצביעו לזה בהמוניהם.

finland פינלנד – עדיין אחד הפייבוריטים לזכייה. Käärijä עדיין האיום הכי גדול ללורין, לפחות אם להאמין לטבלאות ההימורים. בפזמון זה נשמע יותר טוב, אבל בחזרה הראשונה נשמע שיש שם בעיית בלאנס. שום דבר שלא ניתן יהיה לפתור עד חזרת השופטים בערב. כבר היו לו ראנים טובים יותר. אני שומע תלונות על הקול שלו. אז נקודת המבט שלי היא שזה שיר קרחניסטי, הוא לא צריך קול של לותר ואנדרוס. אכן בחזרת השופטים הוא נשמע יותר טוב והבלאנס סודר, אבל השופטים יקפחו אותו. הוא אומר משהו בסוף ההופעה שלא הבנתי.

בחזרה הראשונה, Dixon שוב שורפת זמן ומספקת מידע סטטיסטי לצופים. בחזרת השופטים אין את זה, כנראה מנסים לחסוך זמן.

czech_republic צ'כיה – Vesna מאד מקצועיות, וגם החזרה הזו עוברת חלק. אני חושב שזה טופ 10 עבורן, אבל לא יישבר שיא צ'כי השנה. הראפ בבולגרית יותר "רך", אולי כי זו חזרה, אולי כי זו אסטרטגיה. לשיר יש ביט אפקטיבי, ואין הרבה שירים עם מוטיבים של היפ-הופ השנה. חזרת השופטים מעולה ממש.

אוסטרליה – האם ההרכב האוסטרלי זכה בחצי הגמר השני? לא מן הנמנע. זו לא הופעה מנצחת, אבל היא הופעה טובה מאד. טופ 10 זה יסיים בוודאות, ולדעתי יש כאן פוטנציאל לטופ 5. ואני אומר את זה בתור מי שלא מחובבי השיר. ההופעה הווקאלית טובה מאד בכל ראן.

בלגיה – אם הייתם אומרים לי בדצמבר ש-Gustaph יזכה בקדם ויקבל להיות שיר מספר 16 בגמר, הייתי אומר שאתם הוזים, אבל האמת שהוא מקרין כל כך הרבה חיוביות, שפשוט מגיע לו. זה לא ישבור שיאים, אבל זה יקבל קולות מהשופטים ומהקהל. טופ 10? אולי אלמנט מיכל שפאק יעבוד כאן.

שוב גרבג' טיים, כדי להכין את הבמה לארמניה.

ארמניה – Brunette קיבלה מיקום מפנק בסדר השירים, סטטיסטית הכי הרבה זוכים יוצאו משיר מס' 17 בסדר השירים. המבטא שלה לא מדהים, אבל היא משתדלת. לטובתה עובדת העובדה שזה שיר מאד מודרני וההופעה מעולה. הם ויתרו על העשן, שבלע אותה בלייב של חצי הגמר השני, אולי הוא עוד יחזור.

מולדובה – Pasha Parfeni עולה עם שיער אסוף בגולגול, חושף פיטמה וחושף גמד מחלל. אתה חמוד מאד, אבל ההעמדה הזו לא עובדת, וכל האדום על הבמה גורם לי להרגיש שחטאתי יותר מידי והגעתי לגיהנום. בחזרה השנייה, השיער אמנם אסוף, אבל יוצאות ממנו צמות.

אוקראינה – Tvorchi נותנים הופעה טובה. הביט קצת לאה, אבל את זה ידענו כבר בסטודיו. גם הם קיבלו מקום מפנק, ויכולים לסיים בטופ 5, הודות להופעה וביצוע מצוינים, ולהצבעת סימפתיה, שאנחנו יודעים שתקרה, במינון כזה או אחר.

 נורבגיה – Alessandra נתנה בצהריים שוב הופעה משביעת רצון. פתאום שזה מופיע אחרי כמה להיטים, זה נשמע הרבה פחות אפקטיבי, מצד שני אף פעם לא סבלתי את השיר המצועצע הזה. טופ 10? לצערי כן. אולי השופטים יעשו עמנו חסד וינקדו את זה נמוך. לצערי יהיו גם שופטים שיאהבו את זה. בחזרת השופטים ההופעה הייתה חלשה יחסית.

גרמניה – טוב, אולי הקהל נרדם בשלב זה. הגרמנים הגיעו כדי לתת בראש ולהעיר קצת את הישנים. בחזרת הצהריים, הזמר עולה במכנסיים מנומרים צמודים צמודים, עליהם תחתונים עם פרוף של חתול על הבילבל, מגפיים שחורות, גופיה שחורה, כובע מצחיה הפוך ומשקפי שמש. מה שאני לובש כל יום למשרד. בחזרת השופטים, הוא חוזר למדים הרגילים שלו.

ליטא – Monika Linkytė נותנת הופעה טובה בגדול, אבל בהופעת הצהריים התקשתה בתו הגדול בפזמון הראשון. הבמה נורא יפה. זה היה ברור אתמול שזה עולה לגמר, אבל זה מסוג השירים שילכו לאיבוד בגמר. אני לא רואה את זה מגיע יותר ממקום ה-15. טוב היא מתקשה גם בפזמון השני.

ישראל – אחרי שליטא הרדימה את הקהל שוב, קירל עולה לתת עוד זריקת מרץ לאירופה. היא מאופרת ממש בקלות בחזרת צהריים. הרקדנית נתקלת בה ויש רגע קטן של מבוכה, היא נבהלת, אבל ממשיכה. ווקאלית היא שומרת את עצמה, אבל מבחינת הריקוד היא לא מוותרת. Practice Makes Perfect. היא פרפקציוניסטית, וכל הופעה שלה נראית כמו הקודמת. בחזרת השופטים, אחד הרקדנים מאחר לברוח לפני הברייק דאנס של נועה. אני חושב שנפספס את הטופ 5 בגלל השופטים.

סלובניה – בחזרת הצהריים גם הסולן לא מאופר, פתאום זה בולט לי. Joker Out הם המרענן הרשמי של הרבה חובבים השנה, והצליחו לשכנע גם את הקהל הלא-חובב. הראן זהה למה שראינו בחצי הגמר, כולל ליקוק המצלמה. לאחד הגיטריסטים מסתבכת האזנייה. בצהריים, הסולן לטעמי לא נותן את כולו, ושומר את זה לחזרה השנייה ולמחר בערב. ואכן הוא חוזר לעצמו בחזרת השופטים. אני מהמר על מקומות 10-13 ככה.

קרואטיה – האם ייתכן ש-Let 3 יסיימו בטופ 5 של הקהל. אני לא פוסל כאן השפעה של אפקט מולדובה 2022. השופטים ישנאו את זה. הם עושים את הקטע שלהם ובטח עוד נראה אותם בגרין רום עושים קונצים. אפשר להמר על מקום 8 ככה? אני מטורף? לפחות אני לא פסיכופט.

בריטניה – כמעט סיימנו. Mae Muller נותנת את אחת ההופעות החלשות של הערב, אולי החלשה מכולן, וסביר שיהיה ככה בלייב גם. היא לא שומרת את הקול שלה, אין מה לשמור כאן. היא גם נשמעת מאד חלש. מעריך שהיא תסיים מקום אחד מתחת לשווייץ. בחזרת השופטים היא נשמעת קצת יותר טוב, אבל זה בעיקר בגלל האנרגיה הגבוהה. בשלב כלשהו יש קטע ראפ.

במופע הביניים הראשון,  נציג בריטניה 2022, Sam Ryder, מופיע עם שירו החדש "Mountain".

Norton מראיין את מנחת אירוויזיון 1982, Jan Leeming. אחר כך, שוב Dixon מראיינת את Timur Miroshnychenko המוריד, שמציג סרטון חסר חשיבות על התחרות. אחר כך היא מראיינת את הפרשנים האוסטרלים.

מופע הביניים הבא הוא המופע "The Liverpool Songbook", שהוא חגיגה של תרומת ליברפול למוזיקת הפופ, בהשתתפות נציג איטליה 2019, Mahmood, זוכת אירוויזיון 2018 מטעם ישראל, Netta, נציג איסלנד 2020-1, Daði Freyr, נציגת שבדיה 2022, Cornelia Jakobs, זוכה אירוויזיון 2019 מטעם הולנד, Duncan Laurence ונציגת בריטניה 1993, שהיא גם ילידת ליברפול, Sonia.

אחרי סגירת הקווים, קטע המוקדש לאמנים הגדולים שיצאו מהתחרות, כולל מסר מצולם מ-Björn Ulvaeus.

נערכת הצבעת דמה קצרה, בה זוכה בחזרת הצהריים אוקראינה. פינלנד במקום השני. בחזרת השופטים זוכה איטליה בתוצאות הדמה.

מחר תיערך חזרת המשפחות במהלך היום, ובערב, גמר אירוויזיון 2023 בשידור ישיר בכאן 11 ובערוץ הרשמי של האירוויזיון ביוטיוב.

התמונות מתוך אתר האירוויזיון הרשמי וצולמו על ידי Sarah Louise Bennett (הופעות) ו-Corinne Cumming (תמונות סטודיו).

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.